Jméno Maybach je zpátky, vozí ho hogo-fogo mercedesy

  • 43
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ženevský stánek stuttgartské automobilky letos překypuje luxusem. Závodní stroje i očekávané novinky výrobního programu tu zcela zastiňuje dvojice mercedesů s označením Maybach. Hlavně pak nástupce legendární limuzíny Pullman 600.

S oživením značky Maybach Mercedes neuspěl. Modely 57 a 62 sice přišly na trh o půl roku dříve než Rolls-Royce s prvním novodobým modelem Phantom, nedokázaly však výrazněji zaujmout. Ani v nejlepších letech neprodal Maybach více než polovinu plánované produkce.

Mercedes-Maybach S600

Za jedenáct let navíc uvedl do výroby pouze dvojici modelů, které se lišily jen rozvorem a vnitřním prostorem, a polootevřenou verzi. Ale ani obří otevřený Landaulet s více než dvojnásobnou cenou nedokázal nepříznivou prodejní bilanci zvrátit. Maybachu byla vyčítána vysoká cena a jeho velká technická i vizuální spřízněnost se stárnoucím  Mercedesem S generace W220. Ztrátový projekt byl proto v roce 2013 ukončen.

Teď Mercedes oživuje historické jméno podruhé, ale na samostatnou značku zapomeňte. Novým posláním Maybachu je plnit nároky zhýčkaných zákazníků, kterým standardní třída S přijde moc obyčejná. Logo s dvojitým M tak bude výsadou jen těch nejluxusnějších mercedesů.

První Mercedes-Maybach S debutoval na podzimním autosalonu v Los Angeles, v Ženevě se poprvé představuje také evropskému publiku. Mimo to tu ale slaví výstavní premiéru také provedení Maybach S600 Pullman, které je jakýmsi ideovým nástupcem úspěšného modelu Pullman 600, jenž se vyráběl v šedesátých a sedmdesátých letech.

Mercedes-Maybach S stojí na prodloužené platformě stávající třídy S, ale oproti prodlouženému provedení je o dalších 200 milimetrů delší. S celkovou délkou 5 453 mm nabízí o 33 cm více prostoru pro posádku než základní provedení.

Kromě prodlouženého rozvoru se Maybach navenek liší od standardní třídy S třeba větším počtem chromových doplňků, speciálními litými koly a znaky a nápisy Maybach. Nové jsou také zadní boční dveře, ze kterých se malá trojúhelníková okna přestěhovala do sloupků karoserie.

Mercedes-Maybach S600 Pullman

K dispozici je zatím dvojice zážehových motorů. Slabší verze S500 je poháněna dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s výkonem 455 koní, zatímco pod kapotou S600 je dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s 530 koňmi a 830 newtonmetry. S500 je spojeno s novou devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, „šestistovka“ využívá starší sedmistupňovou transmisi 7G-Tronic Plus. Obě verze pokoří stovku za pět sekund a jejich rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle předběžných zpráv by mělo v budoucnu přijít šestiválcové provedení S400 a verze s pohonem všech kol 4Matic.

Mercedes-Maybach S600 Pullman se už podle názvu spoléhá na sílu bi-turbového dvanáctiválce a asi to tak zůstane i nadále. Majestátní šest a půl metru dlouhá limuzína, jejíž rozvor má hodnotu 4 481 mm, přece nemá důvod omezovat se výkonem.

Celokožený interiér Pullmanu je standardně navržený jako šestimístný. Čtveřice zadních sedadel je umístěna klasicky proti sobě, ale na přání tu mohou být jen dvě sedadla po směru jízdy. Z důvodu snazšího nastupování je kabina také o 10 centimetrů vyšší než v případě sourozenců. Kromě královského prostoru, který je doménou hlavně karoserie Pullman, zaujme Mercedes-Maybach také špičkovou výbavou, zpracováním a použitými materiály.

Ve standardní výbavě nechybí třeba elektricky ovládaná sedadla s funkcí simulující masáž lávovými kameny, high-endový audio systém Burmester 3D, ambientní osvětlení, obrazovky s úhlopříčkou 47 centimetrů nebo elektricky ovládaní přepážka mezi řidičem a posádkou. Mimořádně obsáhlý je tradičně i seznam doplňků a personalizačních prvků výbavy.

Základní cena nejluxusnějšího mercedesu byla pro německý trh byla stanovena na půl milionu eur, tedy asi na 13 650 000 korun.