Maybach Zeppelin

Maybach Zeppelin | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Maybach Zeppelin má na palubě vůně za 100 tisíc

  • 8
Koncern Daimler AG oživuje téměř po sedmdesáti letech spojení slavných jmen Maybach a Zeppelin. Limitovanou exkluzivní edicí modelů Maybach 57 a 62 s označením legendárního výrobce vzducholodí představila automobilka v Ženevě.

Autosalon Ženeva 2009

Odbyt modelů 57 a 62 rok od roku nepatrně klesá, optimistickým číslům se automobilce nikdy nepodařilo ani přiblížit a výrobní linka v německém Stuttgartu je vytížena asi jen z jedné šestiny. Značky Rolls-Royce a Bentley, kterým chtěla luxusní stuttgartská automobilka v prestižním segmentu konkurovat, ročně prodají čtyřikrát, respektive skoro třicetkrát víc vozů.

Maybach Zeppelin

Jméno hraběte Ferdinanda von Zeppelina se poprvé objevilo na chladičích dvanáctiválcových modelů Maybach už v roce 1930. Maybach Zeppelin DS7 poháněný sedmilitrovým agregátem v té době představoval absolutní vrchol luxusu a technické vyspělosti. Tomu ostatně odpovídala i cena. Posledním nositelem tohoto jména byl jeho osmilitrový nástupce DS8 (1931–1937), kterého se do doby, než jeho produkci nadobro ukončila druhá světová válka, vyrobilo 215 kusů.

Moderní Maybach Zeppelin vyznává podobné hodnoty, i dnes patří k tomu nejluxusnějšímu, co lze v automobilovém světě koupit. Uvnitř je nejen spousta místa, ale výbava zahrnuje prakticky vše, na co si vzpomenete, dokonce i parfém. Za příplatek přibližně 100 tisíc korun si bude posádka moci užívat dvou speciálních vůní značky Givaudan.

Výměnný skleněný flakon pod plastovou kopulí na středové konzoli je vybavený automatizovaným rozprašovačem, jehož funkci a intenzitu lze ovládat ze zadních sedadel i z místa řidiče. Perfume Atomiser, jak se systém nazývá, dokáže podle výrobce důkladně provonět interiér během deset minut. Okázalý luxus uvnitř vozu doplňuje kožené čalounění v černo-béžové kombinaci, koberečky z pravé ovčí vlny nebo stříbrné číše na šampaňské.

Maybach Zeppelin

Zvenčí se Zeppelin od "obyčejných" Maybachů odlišuje speciálním dvoutónovým lakem ve stejné barevné kombinaci jakou má interiér, tedy černo-béžové. Nová jsou také dvacetipalcová kola z lehkých slitin a zpětná zrcátka modifikovaná s ohledem na aerodynamický hluk. Identitu nejluxusnější verze prozrazují nápisy Zeppelin pod logem automobilky na chladiči, na prahových lištách a v interiéru.

Technicky vychází nový Maybach Zeppelin z modelů 57 S a 62 S, k dispozici tedy bude v obou délkách karosérie. Srdcem vozu je i nadále dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litrů. Oproti speciální verzi S si motor polepšil o dalších 21 kW (28 koní), takže disponuje celkovým výkonem 471 kW (640 koní) a obrovským kroutícím momentem 1 000 Nm.

Exkluzivitu nejnovějšího maybachu má zajistit limitovaná série čítající 100 exemplářů. Kratší verze 57 se bude prodávat zhruba za 13 milionů Kč, za delší šedesátdvojku si výrobce účtuje navíc cca 2 miliony.