S tříprostorovou karoserií dělá dodnes parádu v Íránu a nově i v Rusku třeba Peugeot 405. -čtěte více
V našich zeměpisných šířkách si koupí sedan hlavně ten, kdo nepočítá se stěhováním všeho možného kamkoliv. V přímém srovnání s kombíkem sedan také občas méně namáhá uši posádky - velká krabice stěhovavějších karoserií totiž umí fungovat jako ozvučnice. Sedan vypadá o něco důstojněji a lépe na vás koukají, když s ním přijedete do opery.
Třeba Číňané sedany milují. K netradičnímu Citroënu C4 sedan a jemu podobným se možná brzy přidají další dva.
Ford Verve alias Ford Fiesta se ještě ani nestačil představit ve své sériové podobě a už se na autosalonu v Guangzhou představil s narostlou sedanovitou zádí. Dynamickým střihem připomíná nové mondeo.
Spekuluje se, že po sedanu a v polovině září představeném hatchbacku se na autosalon do Detroitu chystá další varianta (že by kombi, nebo kabrio?).
Sériová podoba Fordu Verve/Fiesta se představí příští rok. Malý ford se má podle představ automobilky stát celosvětovým autem, prý se podívá i do USA.
Se sedanovitou novinkou přispěchala na čínskou autopřehlídku i Mazda. Dravá a odlehčená "dvojka" se nově chlubí druhým místem v anketě o Evropské auto roku 2008. V Guangzhou se k tomu ještě natřásá s novým zadkem. Výroba odstartuje v lednu 2008.
I malá mazda se inspiruje větší žhavou novinkou. Nové zadní partie dávají vzpomenout na novou "šestku". Nově má 4,27 metru a všechny centimetry navíc šly ve prospěch kufru.
Nabídka motorů bude obsahovat benziňáky 1,3 a 1,5 litru. Podle všeho se s ní ale v Evropě nepotkáme.