Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: demio dospělo

  16:41aktualizováno  16:41
Nedávno obohatila český automobilový trh další novinka, kterou je Mazda 2. Tento kompaktní vůz bude spolu s modelem RX-8 největším lákadlem stánku Mazdy na blížícím se brněnském autosalonu. Oba automobily si zde odbydou českou výstavní premiéru.

Maskou se Mazda 2 hrdě hlásí k ostatním modelům značky. Největší zásluhu na tom má charakteristická pětiúhelníková mřížka chladiče, linie kapoty motoru a světlomety dynamického designu.

Při pohledu z boku dodává vozu půvab a dojem solidnosti středová boční linie plynule navazující na zadní část automobilu a minimální převisy karoserie.

Zadním partiím dominují elegantní koncová světla, která přecházejí do boků vozidla. Nelze přehlédnout ani výklopné dveře zasahující až do prostoru nárazníku.

Interiér Mazdy 2 působí přívětivým dojmem a disponuje slušným vnitřním prostorem. Zavazadelník nabízí objem 268 litrů v základním provedení, sklopením zadních sedadel vznikne rovný ložný prostor o objemu 1044 litrů.

Navíc lze opěradlo předního sedadla spolujezdce sklopit, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů. Manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká hrana ložného prostoru.

Automobil se dodává se třemi šestnáctiventilovými zážehovými motory a jedním přeplňovaným vznětovým agregátem se systémem common-rail druhé generace. Základní pohonná jednotka má objem 1,25 litru a disponuje výkonem 55 kW (75 k). Silnější "čtrnáctistovka" nabízí výkon 59 kW (80 k) a agregát o objemu 1,6 litru dosahuje výkonu 74 kW (100 k).

Již zmiňovaný turbodiesel má objem 1,4 litru a výkon 50 kW, tedy 68 koní. Všechny motory jsou dodávány v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s převodovkou s automatickým řazením ASM.

Mazda 2 se prodává ve čtyřech stupních výbavy: Comfort, Touring, Exclusive a Sport. Základní provedení Comfort nabízí například airbag na místě řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, elektrické ovládání předních okem a dálkově ovládané centrální zamykání.

Vyšší verze Touring už nabízí i ABS, EBD nebo boční airbagy. Přední mlhové světlomety jsou každopádně bezpečnostním prvkem, nikoliv estetickým, měly by být nezbytnou součástí základní výbavy každého vozu. U Mazdy 2 jsou až ve dvou nejvyšších úrovní výbavy - tedy verzí Exclusive a Sport. U výbav Comfort a Touring jsou za příplatek 12 360 Kč.

Cena Mazdy 2 začíná částkou 319 900 Kč za model Comfort s motorem o objemu 1,25 litru. Nejlevnější "diesel" se dodává v provedení Touring a vyjde na 399 900 Kč. Nejdražší Mazda 2 je ve výbavě Sport s motorem o objemu 1,6 litru za 459 900 Kč.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Objem motoru

1.25i

1.4i

1.6i

1.4 MCD

Typ motoru

DOHC 16V

DOHC 16V

DOHC 16V

SOHC 8V

Maximální výkon (kW při ot/min)

55/6000

59/5700

74/6000

50/4000

Maximální kroutící moment (kW při ot/min)

110/4000

124/3500

146/4000

160/2000

Maximální rychlost (km/h)

163

164

181

160

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

15,1

13,9

11,4

15

Spotřeba paliva

Město (l/100 km)

8,6

8,7

9,6

5,5

Mimoměsto (l/100 km)

5,0

5,3

5,8

4,0

Kombinovaná (l/100 km)

6,3

6,5

7,1

4,5

Rozměry vozu

Délka (mm)

3925

Šířka (mm)

1680

Výška (mm)

1545

Rozvor (mm)

2490

 

Přístrojová deska působí přívětivým dojmem.

Interiér vozu nabízí slušný vnitřní prostor.

Maska Mazdy 2 výrazně připomíná automobily této značky.

Zadní části dominují elegantní koncová světla, která přecházejí do boků karoserie.

Při pohledu z boku si nelze nevšimnout minimálních převisů karoserie.

Charakteristická pětiúhelníková mřížka chladiče, linie kapoty motoru, světlomety dynamického designu a sportovní přední spoiler připomínají větší Mazdu 6.

Sklopením zadních sedadel vznikne rovný ložný prostor o objemu 1044 litrů

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.