Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: hvězda ulice

aktualizováno 
Mazda 2 se rozhodla opustit praktické, nenáročné linie a rozhodla se zaútočit líbivým designem. Narozdíl od konkurence se uskromnila v mírách.

Mazda 2 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Mazda 2 bude pravděpodobně aspirovat na titul nejkrásnějšího malého auta. Hravé a veselé linie, drobné proporce zabalené do dynamických křivek, při kterých si designéři Mazdy pohvizdují zoom-zoom a na úspěch u řidiček a motorizující se mládeže je postaráno.
 
Nejpovedenější prvky nové mazdičky? Vyrýsovaný přední blatník a odvážně strmá spodní linie oken. Cestující na zadních sedadlech možná budou díky úzkým bočním oknům žehrat na nedostatek světla.

Všechno ostatní je tak jak má být. Dvojka opustila MPVčkovitou krabicovitost předchůdkyně a dostala konvenčnější proporce.

Malý model japonské automobilky jde proti všem zvyklostem, doteď auta i v nejmenších kategoriích povážlivě rostla a kypěla, dvojka je ale do všech směrů (mimo šířky) menší než předchůdkyně a - světe div se - je i lehčí. Patnáct litrů ale také ubylo v prostoru pro zavazadla.

Dynamický design karoserie se designéři snažili zachovat i uvnitř. Řidiče hned po nástupu za volant zaujme umístění řadicí páky ve vyvýšené pozici, blíže volantu.

Do autosalonů vyrazí kolem prázdnin s nabídkou třech motorů. Benzinové 1,3 s výkony 75 a 84 koní doplní turbodiesel 1,4 litru. Pro Evropu Mazda ještě připravila benzinovou "jedna-pětku" s výkonem 103 koní. Motory budou spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Mazda 2 v číslech

délka (mm)

3885
šířka (mm) 1695
výška (mm) 1475
rozvor (mm) 2490
objem kufru (l) 250

pneumatiky

175/65 R14, 185/55 R15, 195/45 R16
benzinové motory 1,3 (55 kW/118 Nm) 1,3 (62 kW/121 Nm) 1,5 (76 kW/136 Nm)

naftový motor

1,4 (prozatím není specifikováno)

Autor:


Témata: Evropa, zeneva07, Mazda


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.