Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2 - kamarádka do města

  11:19aktualizováno  11:19
hodnocení iDNES 3,5/5 Ulice měst přetékají auty a každý centimetr, který lze ušetřit přijde vhod. Mazda se s "dvojkou" vydala trochu jiným směrem, než kterým míří konkurence. Do délky a šířky malé auto do města růst nemůže, do výšky je ale v městské zástavbě ještě místa dost. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Mazda 2

Mazda 2 | foto: iDNES

Proč tedy nepostavit něco co se tváří jako MPV, využívá všech jeho výhod a zároveň zůstává ve formátu nákupního vozíku.

"Dvojka" je typické auto do města, působí vesele a v ulicích se pohybuje s mrštností lasičky.

S Mazdou 2 rozhodně nebude jeho majitel aspirovat na krále levého dálničního pruhu, či horských vlásenek. Zato ve městě prokáže neocenitelné služby.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mazda můžete koupit na www.automodul.cz

Při nastupování nemusí starší řidič ulehávat kamsi k chodníku, dámy si pak nepomačkají složitý umělecký výtvor, který jim před chvílí vytvořili na hlavě v kadeřnickém salonu.

 hodnocení 

PLUSY
ovladatelnost a jízdní vlastnosti
- prostorný interiér
- přístupný kufr

MINUSY
- cena
- skladba výbavy
- spotřeba

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
Sedíte v ní o něco výše než v ostatních autech, ovládáte ji doslova malíčkem a rozhodně se nezadýchá ani při plném vytížení.

Po městě rychlostní rekordy netrháme, spíše se ohlížíme na spotřebu a beztak jezdíme především v jednom.

Motor 1,25 se pro tyto účely jeví jako ideální volba a Mazda 2 s ním umí pelášit i nečekaně svižně. Pro závodění se nákupem, babičkou a psem beztak nedovažujeme. Mínus ovšem zaslouží za vysokou spotřebu v porovnání s konkurencí. Dalším záporem, který z malé mazdy neudělá přebornici v prodejích, je vysoká cena.

INTERIER A KUFR

Obytný prostor je na první pohled především světlý, díky rozsáhlým proskleným plochám mají cestující pocit větší komunikace s okolím. Interiér je pohledově členěn spíše horizontálně než vertikálně - sedíte o něco kolměji než v klasickém autě, i přístrojová deska a výplně dveří vypadají spíše vyšší než delší a posádka není příliš obestavěna interiérem, má tak pocit většího prostoru.

Místa na rozdávání má "dvojka" především do výšky. Nohy řidiče a spolujezdce neomezuje středový tunel a přístrojová deska. Mile překvapeni jsou i cestující vzadu, s místem pro nohy se malá mazda řadí k tomu nejlepšímu, co lze v dané kategorii pořídit. Cestování čtyř dospělých do velikosti XL je bez problémů, v pěti ale raději vyrážíme jen na krátké vzdálenosti.

Nedostižná je ovšem dojdeme-li při prohlídce auta k pátým dveřím ukrývajícím kufr. Ne až tak co do objemu 267 litrů - v tom patří k průměru, ale v přístupnosti. Až vyklopíte dlouhatánské zadní dveře pochopíte, proč dodávky vypadají tak jak vypadají, kufr přímo vybízí k převážení a stěhování (k tomu ostatně Čechy moc ponoukat nemusí). Stojíte-li na obrubníku, máte pocit, že nákladová hrana končí kdesi u kotníků. Přesněji 53 centimetrů nad vozovkou. Žádná "vana" s vystupující hranou, přes kterou stěhovaný náklad přepadne do kufru a na jeho vyzvednutí pomýšlíte na objednávku jeřábu.

S výškou zavazadla si také moc hlavu lámat nebudete. V normálním autě povezete pračku na délku, do "dvojky" by se mohla vejít i na výšku.

Bohužel, ani Mazda 2 není bez chyby, po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 1:2, překáží hrana vysoká asi 10 cm.

Při sklápění sedadel oceníte i takovou drobnost, že nemusíte vyndavat opěrky hlavy. Absolutorium mezi malými vozy dvojka získává za sklápěcí opěradlo sedačky spolujezdce. Bohužel je ale pořídíte až ve vyšších stupních výbav.

Kdo má raději exaktnější čísla: základní objem kufru je 267 litrů, při sklopeních zadních sedadel naroste na 1044 litrů.

Celému interiéru vládnou jednoduché přímky, jedinou výjimku tvoří přístrojová deska a středový panel. Jsou samý kruh, po vzoru větších a sportovně zaměřených mazd.

Že je městská "dvojka" především praktická dokazuje i množstvím odkládacích prostor a prostůrků. Trochu problém je ale s jejich velikostí, je jich sice dost, ale něco kulatějšího a většího do nich nenacpete.

Na první pohled řidiče a spolujezdce nadchne netradiční polička před spolujezdcem. Vypadá slibně... do první razantnější akcelerace, či průjezdu zatáčkou. Až odloženou tužku, mobil a peněženku najdete v nejzazších zákoutích podlahy, vše spořádaně uložíte do uzavíratelných schránek, na které před koleny spolujezdce také zbylo místo.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

I přes vyšší stavbu karoserie se Mazda 2 chlubí jízdními vlastnostmi dospělého auta klasických proporcí. Při hrubém zacházení se samozřejmě naklání více než konkurence, která méně vyrostla, ne ovšem nakolik jsme čekali. Řidiče ani spolujezdce náklony rozhodně nevystraší. Na silnici drží velmi dobře, podvozek je tvrdší, ale rozhodně ne nepohodlný.

Ovládání je přesné a lehké, nemusíte si na auto zvykat, padne totiž rovnou do ruky. Po průjezdu tří křižovatek, jedné zácpy a dvou zaparkováních ji máte "v oku" a z dvojky je hbité auto, které se vejde do každé skuliny. Při parkování pak znovu oceníte kolmou záď.

Nejslabší agregát v nabídce označený 1,25i má objem 1242 kubických centimetrů. "Dvojka" s ním zrovna sprinterem není, jede-li však řidič sám a motor trochu "točí" odvděčí se až nečekanou agilitou. Cestování "v plné polní" na francouzskou riviéru k nejslastnějším zážitkům řadit nebudete, ale pojedete "za levno" a alespoň ušetříte za pokuty za překračování rychlosti.

Šestnáctiventilový čtyřválec má maximální výkon 55kW, který nabízí při 6000ot./min. Maxima kroutícího momentu 110 Nm dosahuje ve 4000 otáčkách.

Maximální rychlost 163 km/h je u tohoto formátu auta spíše vedlejším pojmem, stejně jako zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,1 s. Mnohem zvědavější jsou zákazníci na spotřebu. V této disciplíně bohužel motor zrovna neexceluje.

Podle údajů výrobce by měla Mazda 2 Comfort 1,25i jezdit ve městě za 8,6 a mimo město za pět litrů, v kombinaci za 6,3 litru. Během testu se ukázalo, že si auto říká spíše 7 litrů průměrné spotřeby. Nutno podotknout, že konkurence jezdí přibližně o litr úsporněji.

Mazda 2 nebojuje s konkurencí mezi "mrňousy" nízkou cenou, patří bohužel k těm dražším.

Zákazníky se snaží oslovit především netradiční stavbou karoserie, velkým prostorem pro posádku a dokonale přístupným zavazadelníkem. Rozhodně nepokulhává ani v jízdních vlastnostech, spíše naopak. Bohužel, velký je nejen prostor pro cestující, ale i spotřeba auta.

Netradiční je skladba výbavy základního modelu. Za základní cenu dostanete dva airbagy, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, přední elektricky ovládaná okna a imobilizér. Nemůžete si však ani připlatit za zbývající airbagy (v nejvyšší výbavě jsou boční i okenní) a ABS. Zatoužíte-li po rádiu, budete ho muset koupit i s klimatizací, dohromady za 30 tisíc. Za zmínku stojí autorádio. Řidič jej ovládá přímo z volantu, uspořádání středového panelu je pak přátelštější ke spolujezdci. Hlasitost se mění pravým a ladí se levým kruhovým ovladačem.

Za nejlevnější Mazdu 2, kterou lze pořídít s motorem 1,25 pouze ve výbavě comfort, zájemce zaplatí 319 900 korun.

Mazda 2 Comfort 1,25i 

Honda Jazz 1,2 S
Fiat Panda 1,2 Emotion
objem motoru (cm3) 1242 1245 1242
výkon (kW/k) 55/75 57/78 44/60
max.toč.
moment (Nm)
110 110 102
počet válců/ventilů 4/16 4/8 4/8
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 163 170 155
zrychlení 0-100 km/h (s) 15,1 12,9 14
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 8,6/
5,0/
6,3
6,8/
4,7/
5,5

7,1/
4,8/
5,6

nádrž (l) 45 42 35
rozměry d/š/v (mm) 3925/
1680/
1545
3830/
1675/
1525
3538/
1578/
1540
rozvor (mm) 2490 2450 2299
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 267/1044 380/845 206/775
rozměr pneumatik přední/zadní 175/65 R14 175/65 R14 165/65 R14
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ne/ne ne/ne 8 000/8 000
ABS/ESP ne/ne ano/ne

ano/20 000

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ne ano/ne ano/ne
klimatizace 30 000 22 000 automatická
záruka (roky) 3 3 2
cena v Kč (zákl. verze) 319 900 339 900 303 900

CENA

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.