Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: kapesní stěhovák

  12:30aktualizováno  12:30
Nedávno se představila veřejnosti druhá generace Mazdy 2. Jak je na tom ale jako ojetina vůz předchozí modelové řady? Čtyři roky a 50 000 kilometrů se rozhodl zprostředkovat náš čtenář ve svých zkušenostech uživatele.

Mazda 2 | foto: Mazda

Mazdu jsem zvolil po dlouhém vybírání a myslím, že jsem zvolil dobře. Auto patří do B segmentu jako fabie, punto apod., ale narozdíl od konkurentů své kategorie vyniká fantastickou prostorností, interiér působí velmi hodnotně a neokoukaně i po 4 letech užívání.

Překvapivě silný a pružný je i motor (1,25 16V 55 kW), plně zatížený vůz 4 dospělými a zavazadly na týdenní pobyt v Chorvatsku nedělal motoru příliš velké potíže a na "pětku motor krásně táhnul" i při zapnuté klimatizaci.

Vůz je vůbec velmi kompaktní - jak velikostí, tak i možnostmi úprav interiéru - sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, dělená zadní sedadla s možností sklopení do roviny (získáte tak téměř 1 m krychlový objemu), auto často využívám jako malý stěhovací vůz. Příjemné je i ovládání audiosoustavy na volantu.

Auto má vynikající jízdní vlastnosti, projíždět rychle zatáčky je zážitek, neboť mazda sedí jak přibitá, a to doslova.

Těžko hledám na voze nějaké vady, prostě jezdí, brzdí, svítí, troubí, ostřikuje, topí, chladí.... Mimo drobností - zaseklé otevírání kapoty a prasklé vratné pružinky u spojkového pedálu - nic.

Pořád chválím, ale opravdu mě nenapadá, co bych pomluvil, snad jen velmi drahé originální příslušenství, to nechápu.

V záruce jsem servisoval samozřejmě ve značkovém servisu, teď se obrátím s roční prohlídkou na známého mechanika.

Ceny ročních prohlídek: po roce 2 500 Kč - olej, filtr, po 2 letech 3 600 Kč - olej, filtr, pylový filtr, po třech letech 4 600 Kč - jako předchozí plus diagnostika motoru; dojem z chování a přístupu techniků značkového servisu mám velmi dobrý.

Snad budu chválit i za další 4 roky. Olej doporučený výrobcem je 5W30, používám zn. Castrol. Dokoupil jsem na letní období elektrony 15'', na střechu nosič Neumann, protože často převážím jízdní kola.

***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Co je zač
značka Mazda
model 2
karoserie MPV
objem motoru 1255
palivo benzín
rok výroby 2003
typ řazení manuální
najeto km při koupi

0

najeto km nyní 50 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotreba 6 l
předchozí auto Fiat Panda

KLADY ZÁPORY
prostornost dražší originální příslušenství
ovladatelsnost
spolehlivost
design

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.