Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 3 - golfe třes se!

  12:04aktualizováno  12:04
V posledních červnových dnech zahájila Mazda výrobu nového vozu. Nový model se na japonském trhu bude jmenovat „Axela“ a v Evropě „Mazda3“. Japonská automobilka bude na evropských trzích s novou "trojkou" konkurovat především vozům typu VW Golf, Renault Mégane, či Fiat Stilo.

Automobilka chce s novou generací trojkové řady navázat na úspěch Mazdy 6 (v Japonsku známé jako Atenza). To nejzajímavější a nejlepší by si měla "trojka" vzít i z malé Mazdy 2 (Demio) a prozatím posledního přírůstku do modelové řady - sportovní Mazdy RX-8.

Na japonském trhu, kde se vůz představí na podzim, bylo označení Axela vytvořeno kombinací anglických slov „accelerate“ (=zrychlit) a „excellent“  (=výborný/znamenitý).

Z obrázků, které dal výrobce veřejnosti k dispozici je patrné, že nová Mazda 3 navazuje na design konceptu Mazda MX Sportif, který byl představen na autosalonu v Ženevě v březnu letošního roku.

Jak bude novinka vypadat je jasné z oficiálních fotografií. Tajemstvím naopak zůstává nabídka motorů. Mluví se o zážehových motorech 1,4; 1,6; 1,8 a 2,0 litru, ze vznětových motorů by pak měl v nabídce figurovat agregát o objemu 1,6 litru. 

Studie Mazdy MX-Sportif skrývala v Ženevě pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 187 Nm.

Nejnovější Mazda bude oficiálně představena na 60. Autosalonu ve Frankfurtu v září 2003 a do prodeje v Evropě bude uvedena koncem roku. Tuzemští zákazníci si tak budou moci o nástupkyni veleúspěšných "tři-dva-trojek" napsat Ježíškovi.

 

Z obrázků, které dal výrobce veřejnosti k dispozici je patrné, že nová Mazda 3 navazuje na design konceptu Mazda MX Sportif, který byl představen na autosalonu v Ženevě v březnu letošního roku

Dynamické linie, úzké světlomety a oblá záď dávají vozu sportovní vzhled.

Nejnovější Mazda bude oficiálně představena na 60. Autosalonu ve Frankfurtu v září 2003 a do prodeje v Evropě bude uvedena koncem roku.





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.