Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete Mazdu 6, Mazdu 6 nebo Mazdu 6? V Číně prodávají všechny generace

aktualizováno 
Nová Mazda 6 se povedla a na nezájem zákazníků si nemůže stěžovat. Ti čínští si ale mohou vybírat i mezi předchozí a dokonce první generací modelů, které se v Evropě a jinde po světě už dávno nevyrábějí. A pokud by si nevybrali, tak si mohou pořídit lokální deriváty vycházející z první generace šestky.

V Číně jsou v prodeji všechny generace Mazdy 6. | foto: Mazda

Na čínském trhu najdeme obrovské množství nejrůznějších modelů, nových, starých, upravených, speciálních, které se prodávají vedle sebe. Na mnoho z nich si v Evropě už ani nepamatujeme a na silnicích je potkáváme už jen zřídkakdy.

Fotogalerie

Například Volkswagen Santana se v Číně vyráběl do konce loňského roku, přitom je to původně upravená druhá generace VW Passat z roku 1981. Poslední vozy Volswagen doprodává ještě nyní, nástupnický model stejného jména pak vychází ze Škody Rapid (více zde).

U Mazdy tak daleko do minulosti chodit nemusíme, současně se v Číně prodávají všechny tři generace modelu 6, což ani u toho nejstaršího ještě není žádný dědeček. Mazda první šestku představila v roce 2002, kdy na trhu nahradila poslední generaci modelu 626, který byl poněkud nudný. Nová šestka naopak vypadala docela dobře a i se docela dobře prodávala. Že se firmě nepodařilo pořádně vychytat antikorozní ochranu, se zákazníci většinou dozvěděli až s nástupem druhé generace (více zde).

Může se hodit

Také si chcete pořídit nové auto a Mazda 6 se vám líbí? Vyberte si z nabídky více než 70 vozů tohoto typu na Automodul.cz.

Druhá Mazda 6 se představila v roce 2007 a přinesla odvážnější design a sportovnější křivky. Rez už jí netrápila, model byl ale stejně jako jednička postaven na platformě spřízněné s Fordem, i když upravené. V Číně se dvojka jmenuje Mazda 6 Ruiyi (více o druhé generaci Mazdy 6 zde).

Třetí generace Mazdy 6 s revolučními motory SkyActive se pak začala prodávat v roce 2012, ale na čínský trh vstoupila až právě nyní v květnu (více o nové Mazdě 6 zde). Nová šestka nese v Číně pomocné jméno Atenza, aby ji bylo možné snadno odlišit od starších modelů. Jak je na čínském trhu obvyklé, všechny tři generace se prodávají v podobě klasických sedanů, jen jednička je v prodeji i jako kombi. Prostřední generaci pak v Číně pořídíte i ve sportovní verzi.

Cena třetí generace začíná na čínském trhu na částce 180 000 juanů, což je v přepočtu asi 580 000 korun, v Česku model startuje na částce 550 000 korun. Druhá generace Mazdy 6 stála v Číně před příchodem trojky stejně jako ona a první generace začíná v přepočtu na 440 000 korunách.

Aby nebyl výběr pro čínské zákazníky tak snadný, tak si mohou vybírat i z lokálních derivátů, které těží z techniky Mazdy 6. Konkrétně z techniky první generace modelu. Modely to jsou tři a překvapivě v různých segmentech, respektive velikostech. Jmenují se Bestum B50, B70 a B90. Mazdě je podobný ten první, další dva už s japonským originálem nemají mnoho společného a minimálně B70 využívá i některé komponenty z koncernu Volkswagen. Prostě klasický čínský mix.

Důvod je prostý, mateřský koncern, který Mazdy v Číně vyrábí, produkuje i Volkswageny. Jmenuje se FAW a je to jeden ze čtyř největších čínských výrobců automobilů a také producent prvního ryze čínského osobního auta z roku 1958 (více zde).

S Mazdami ale v Číně začala jiná firma. Jak je na tamním trhu obvyklé, cizí automobilka potřebuje pro lokální produkci lokálního partnera. A tak se Mazda spojila se státní správou v regionu Hainan a společně v roce 1992 založili firmu Haima, jméno vzniklo složením počátečních slabik obou organizací. V roce 2006 pak podíl Mazdy ve společném podniku převzal koncern FAW, který tak vlastní 49 procent firmy a řídí ji.

Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak uvedený koncern FAW není jediným výrobcem Mazd v Číně. Další podnik, který Mazdy produkuje, je Changan Ford Mazda, společný podnik čínské firmy Changan, Fordu a Mazdy, která zde má nejmenší podíl 15 procent, Ford pak 35 procent.

Changan produkuje novou třetí generaci Mazdy 6 Atenza, koncern FAW pak vyrábí obě starší generace a také deriváty pod značkou Bestum. Značka Haima pak montuje další deriváty Mazdy pod vlastními jmény, třeba předchozí generaci Mazdy 3.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.