Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete Mazdu 6, Mazdu 6 nebo Mazdu 6? V Číně prodávají všechny generace

aktualizováno 
Nová Mazda 6 se povedla a na nezájem zákazníků si nemůže stěžovat. Ti čínští si ale mohou vybírat i mezi předchozí a dokonce první generací modelů, které se v Evropě a jinde po světě už dávno nevyrábějí. A pokud by si nevybrali, tak si mohou pořídit lokální deriváty vycházející z první generace šestky.

V Číně jsou v prodeji všechny generace Mazdy 6. | foto: Mazda

Na čínském trhu najdeme obrovské množství nejrůznějších modelů, nových, starých, upravených, speciálních, které se prodávají vedle sebe. Na mnoho z nich si v Evropě už ani nepamatujeme a na silnicích je potkáváme už jen zřídkakdy.

Fotogalerie

Například Volkswagen Santana se v Číně vyráběl do konce loňského roku, přitom je to původně upravená druhá generace VW Passat z roku 1981. Poslední vozy Volswagen doprodává ještě nyní, nástupnický model stejného jména pak vychází ze Škody Rapid (více zde).

U Mazdy tak daleko do minulosti chodit nemusíme, současně se v Číně prodávají všechny tři generace modelu 6, což ani u toho nejstaršího ještě není žádný dědeček. Mazda první šestku představila v roce 2002, kdy na trhu nahradila poslední generaci modelu 626, který byl poněkud nudný. Nová šestka naopak vypadala docela dobře a i se docela dobře prodávala. Že se firmě nepodařilo pořádně vychytat antikorozní ochranu, se zákazníci většinou dozvěděli až s nástupem druhé generace (více zde).

Může se hodit

Také si chcete pořídit nové auto a Mazda 6 se vám líbí? Vyberte si z nabídky více než 70 vozů tohoto typu na Automodul.cz.

Druhá Mazda 6 se představila v roce 2007 a přinesla odvážnější design a sportovnější křivky. Rez už jí netrápila, model byl ale stejně jako jednička postaven na platformě spřízněné s Fordem, i když upravené. V Číně se dvojka jmenuje Mazda 6 Ruiyi (více o druhé generaci Mazdy 6 zde).

Třetí generace Mazdy 6 s revolučními motory SkyActive se pak začala prodávat v roce 2012, ale na čínský trh vstoupila až právě nyní v květnu (více o nové Mazdě 6 zde). Nová šestka nese v Číně pomocné jméno Atenza, aby ji bylo možné snadno odlišit od starších modelů. Jak je na čínském trhu obvyklé, všechny tři generace se prodávají v podobě klasických sedanů, jen jednička je v prodeji i jako kombi. Prostřední generaci pak v Číně pořídíte i ve sportovní verzi.

Cena třetí generace začíná na čínském trhu na částce 180 000 juanů, což je v přepočtu asi 580 000 korun, v Česku model startuje na částce 550 000 korun. Druhá generace Mazdy 6 stála v Číně před příchodem trojky stejně jako ona a první generace začíná v přepočtu na 440 000 korunách.

Aby nebyl výběr pro čínské zákazníky tak snadný, tak si mohou vybírat i z lokálních derivátů, které těží z techniky Mazdy 6. Konkrétně z techniky první generace modelu. Modely to jsou tři a překvapivě v různých segmentech, respektive velikostech. Jmenují se Bestum B50, B70 a B90. Mazdě je podobný ten první, další dva už s japonským originálem nemají mnoho společného a minimálně B70 využívá i některé komponenty z koncernu Volkswagen. Prostě klasický čínský mix.

Důvod je prostý, mateřský koncern, který Mazdy v Číně vyrábí, produkuje i Volkswageny. Jmenuje se FAW a je to jeden ze čtyř největších čínských výrobců automobilů a také producent prvního ryze čínského osobního auta z roku 1958 (více zde).

S Mazdami ale v Číně začala jiná firma. Jak je na tamním trhu obvyklé, cizí automobilka potřebuje pro lokální produkci lokálního partnera. A tak se Mazda spojila se státní správou v regionu Hainan a společně v roce 1992 založili firmu Haima, jméno vzniklo složením počátečních slabik obou organizací. V roce 2006 pak podíl Mazdy ve společném podniku převzal koncern FAW, který tak vlastní 49 procent firmy a řídí ji.

Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak uvedený koncern FAW není jediným výrobcem Mazd v Číně. Další podnik, který Mazdy produkuje, je Changan Ford Mazda, společný podnik čínské firmy Changan, Fordu a Mazdy, která zde má nejmenší podíl 15 procent, Ford pak 35 procent.

Changan produkuje novou třetí generaci Mazdy 6 Atenza, koncern FAW pak vyrábí obě starší generace a také deriváty pod značkou Bestum. Značka Haima pak montuje další deriváty Mazdy pod vlastními jmény, třeba předchozí generaci Mazdy 3.

Autor:




Nejčtenější

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.