Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový design Mazdy je nakažlivý, infikovala se i chlapácká CX-3

aktualizováno 
Bude to malé městské SUV pro labužníky. V době, kdy konkurence i do větších aut dává litrové motory, požene malou mazdu dvoulitrový agregát. Novinka CX-3 boduje i atraktivním designem, který se zalíbí asi hlavně mužům.

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Nová Mazda CX-3 bude patřit mezi malá městská SUV, konkurenty jí budou třeba Renault Captur, Škoda Yeti, Opel Mokka nebo Nissan Juke. Z fotografií bez srovnání to možná tak nevypadá, auto působí jako o třídu větší. Může za to firemní designový jazyk Kodo a především zpředu příbuznost s novou trojkou a šestkou.

Fotogalerie

Jenže původ novinky je v malé Mazdě 2, kterou automobilka představila nedávno a ještě se neprodává. Navíc ve vyšší třídě má Mazda model CX-5. Novinka měří na délku 4,275 metru, je široká 1,76 metru a 1,55 metru vysoká. Rozvor má hodnotu solidních 2,57 metru. Když tyto parametry porovnáme s Mazdou 2, z které CX-3 vychází, zjistíme, že rozvor je stejný, ale na délku auto narostlo o podstatných 21 centimetrů.

Velká přední maska jasně definuje příbuznost novinky s dalšími modely značky. Přední kapota je poměrně mohutná, z boku zaujmou protínající se křivky pontonu a snižující se boční okna v zadních partiích auta. Okno v C sloupku je spíš symbolické a záď je v podstatě hatchbacková. SUV styl nesmí chybět, takže auto je dokola oplastované, nejmarkantnější jsou v tomto směru prahové lišty, které zdobí ještě stříbrná linka.

V každém případě se nová mazda ve třídě malých SUV neztratí. A to má silnou konkurenci, výše zmínění soupeři taktéž rozhodně nejsou tuctoví, spíš naopak. Captur boduje u žen, juke je výstřední, jak jen to jde, a nová mazda by mohla zaujmout mužskou část zákazníků.

Mazda CX-3

Těm by pak mohl „vonět“ i motor pod kapotou. Protože základním motorem je benzinový agregát Skyactiv-G s objemem dva litry. Čtete dobře, v době downsizingu (maloobjemové motory, ze kterých výkon ždímá přeplňování) je to téměř neuvěřitelná kombinace malého SUV a na dnešní dobu velkého motoru. Dvoulitrový agregát nemá přeplňování, což je dnes taktéž docela rarita. Ovšem 88 kW bude menšímu autu jistě stačit. Stejný motor najdeme třeba v Mazdě 3, ale není to základ, tím je menší benzinový agregát 1,5 litru. Mazda 2 pak startuje s motorem o objemu 1,3 litru.

Druhou variantou pohonu Mazdy CX-3 je stejný dvoulitrový agregát naladěný na 110 kW. Přestože musíme Mazdu pochválit, že jde v případě zážehových motorů proti současným downsizingovým trendům, tak lze očekávat, že v Evropě bude velmi žádaný třetí nabízený agregát a zároveň jediný vznětový. Má objem 1,5 litru a poskytuje 77 kW.

Mazda CX-3 bude, opět spíš na danou třídu překvapivě, k mání s pohonem dvou i čtyř kol u všech agregátů. Samozřejmě čtyřkolka bude za příplatek, základní provedení bude mít poháněnou jen přední nápravu. Na výběr bude i manuální a automatická převodovka, a to pravděpodobně ve všech kombinacích agregátů, převodovek a typu pohonu s jedinou výjimkou, automat nebude k dispozici pro diesel a pohon předních kol.

Mazda CX-3

Podle peněženky zákazníka nabídne ve čtyřech výbavových stupních Mazda pro novinku poměrně bohatou a moderní výbavu. Povedená je grafika diodových světel, v nabídce bude i panoramatická střecha, multimediální systém nebo průhledový head-up displej. Auto se začne prodávat od druhého čtvrtletí příštího roku. Ceny pravděpodobně nebudou nejnižší, základní provedení by mělo startovat nad sumou 350 000 korun a špičkové provedení by mohlo být i dvojnásob drahé. Přímí konkurenti jsou levnější, třeba Renault Captur začíná lehce nad třísettisícovou hranicí.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.