Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový design Mazdy je nakažlivý, infikovala se i chlapácká CX-3

aktualizováno 
Bude to malé městské SUV pro labužníky. V době, kdy konkurence i do větších aut dává litrové motory, požene malou mazdu dvoulitrový agregát. Novinka CX-3 boduje i atraktivním designem, který se zalíbí asi hlavně mužům.

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Nová Mazda CX-3 bude patřit mezi malá městská SUV, konkurenty jí budou třeba Renault Captur, Škoda Yeti, Opel Mokka nebo Nissan Juke. Z fotografií bez srovnání to možná tak nevypadá, auto působí jako o třídu větší. Může za to firemní designový jazyk Kodo a především zpředu příbuznost s novou trojkou a šestkou.

Fotogalerie

Jenže původ novinky je v malé Mazdě 2, kterou automobilka představila nedávno a ještě se neprodává. Navíc ve vyšší třídě má Mazda model CX-5. Novinka měří na délku 4,275 metru, je široká 1,76 metru a 1,55 metru vysoká. Rozvor má hodnotu solidních 2,57 metru. Když tyto parametry porovnáme s Mazdou 2, z které CX-3 vychází, zjistíme, že rozvor je stejný, ale na délku auto narostlo o podstatných 21 centimetrů.

Velká přední maska jasně definuje příbuznost novinky s dalšími modely značky. Přední kapota je poměrně mohutná, z boku zaujmou protínající se křivky pontonu a snižující se boční okna v zadních partiích auta. Okno v C sloupku je spíš symbolické a záď je v podstatě hatchbacková. SUV styl nesmí chybět, takže auto je dokola oplastované, nejmarkantnější jsou v tomto směru prahové lišty, které zdobí ještě stříbrná linka.

V každém případě se nová mazda ve třídě malých SUV neztratí. A to má silnou konkurenci, výše zmínění soupeři taktéž rozhodně nejsou tuctoví, spíš naopak. Captur boduje u žen, juke je výstřední, jak jen to jde, a nová mazda by mohla zaujmout mužskou část zákazníků.

Mazda CX-3

Těm by pak mohl „vonět“ i motor pod kapotou. Protože základním motorem je benzinový agregát Skyactiv-G s objemem dva litry. Čtete dobře, v době downsizingu (maloobjemové motory, ze kterých výkon ždímá přeplňování) je to téměř neuvěřitelná kombinace malého SUV a na dnešní dobu velkého motoru. Dvoulitrový agregát nemá přeplňování, což je dnes taktéž docela rarita. Ovšem 88 kW bude menšímu autu jistě stačit. Stejný motor najdeme třeba v Mazdě 3, ale není to základ, tím je menší benzinový agregát 1,5 litru. Mazda 2 pak startuje s motorem o objemu 1,3 litru.

Druhou variantou pohonu Mazdy CX-3 je stejný dvoulitrový agregát naladěný na 110 kW. Přestože musíme Mazdu pochválit, že jde v případě zážehových motorů proti současným downsizingovým trendům, tak lze očekávat, že v Evropě bude velmi žádaný třetí nabízený agregát a zároveň jediný vznětový. Má objem 1,5 litru a poskytuje 77 kW.

Mazda CX-3 bude, opět spíš na danou třídu překvapivě, k mání s pohonem dvou i čtyř kol u všech agregátů. Samozřejmě čtyřkolka bude za příplatek, základní provedení bude mít poháněnou jen přední nápravu. Na výběr bude i manuální a automatická převodovka, a to pravděpodobně ve všech kombinacích agregátů, převodovek a typu pohonu s jedinou výjimkou, automat nebude k dispozici pro diesel a pohon předních kol.

Mazda CX-3

Podle peněženky zákazníka nabídne ve čtyřech výbavových stupních Mazda pro novinku poměrně bohatou a moderní výbavu. Povedená je grafika diodových světel, v nabídce bude i panoramatická střecha, multimediální systém nebo průhledový head-up displej. Auto se začne prodávat od druhého čtvrtletí příštího roku. Ceny pravděpodobně nebudou nejnižší, základní provedení by mělo startovat nad sumou 350 000 korun a špičkové provedení by mohlo být i dvojnásob drahé. Přímí konkurenti jsou levnější, třeba Renault Captur začíná lehce nad třísettisícovou hranicí.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Maserati Ghibli
Maserati Ghibli

r.v. 2014, naj. 72 008 km, benzín
1 258 400 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.