Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-4 je sporťákem mezi SUV, do Evropy možná nedorazí

  14:00aktualizováno  14:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Mazda vycítila novou příležitost a svoji nabídku rozšířila o nové SUV. Nová CX-4 se zatím bude prodávat jen v Číně, Evropu i Ameriku udržuje Mazda v napětí.

Mazda CX-4 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mazda CX-4 je trefou do černého, protože bere to nejlepší z modelů CX-3 a CX-5. Menší typ připomíná designem i nízkým posazem, z většího zase převzala rozvor dlouhý 2 700 mm a benzinové motory.

Fotogalerie

Výsledkem je fešácký crossover, který má na výšku jen 1,53 metru, jen o pár centimetrů více než obyčejné hatchbacky. Od nich se však odlišuje světlostí 197 mm, s takto vysokým podvozkem si CX-4 může klidně troufnout i do terénu.

Z široké škály dostupných motorů Mazda pro svoji novinku vybrala dva. Benzinový dvoulitr má 116 kW a pohání přední kola, silnější čtyřválec se pyšní 2,5 litry objemu, 141 kW výkonu a má standardně čtyřkolku a automat. Bližší technické údaje nejsou zatím k dispozici, ostatně CX-4 se začne vyrábět až příští rok.

Mazda CX-4

Čína je pro japonskou značkou důležitým trhem. Loni se zde prodalo 227 tisíc mazd a SUV CX-5 se na tomto počtu podílí pětinou. U nás oblíbená CX-3 se v Číně nenabízí. V zemi, kde mají rádi auta s co nejdelším rozvorem, její roli zastane právě CX-4.

Zatím není jasné, jak to bude v jiných částech světa. O jejím příchodu do Evropy a Ameriky nepadla ani zmínka. Vzhledem k vysoké oblibě SUV by uvedení novinky na co nejvíce trhů, včetně toho českého, bylo logické, ale automobilka s oficiálním potvrzením vyčkává.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.