Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-4 je sporťákem mezi SUV, do Evropy možná nedorazí

  14:00aktualizováno  14:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Mazda vycítila novou příležitost a svoji nabídku rozšířila o nové SUV. Nová CX-4 se zatím bude prodávat jen v Číně, Evropu i Ameriku udržuje Mazda v napětí.

Mazda CX-4 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mazda CX-4 je trefou do černého, protože bere to nejlepší z modelů CX-3 a CX-5. Menší typ připomíná designem i nízkým posazem, z většího zase převzala rozvor dlouhý 2 700 mm a benzinové motory.

Fotogalerie

Výsledkem je fešácký crossover, který má na výšku jen 1,53 metru, jen o pár centimetrů více než obyčejné hatchbacky. Od nich se však odlišuje světlostí 197 mm, s takto vysokým podvozkem si CX-4 může klidně troufnout i do terénu.

Z široké škály dostupných motorů Mazda pro svoji novinku vybrala dva. Benzinový dvoulitr má 116 kW a pohání přední kola, silnější čtyřválec se pyšní 2,5 litry objemu, 141 kW výkonu a má standardně čtyřkolku a automat. Bližší technické údaje nejsou zatím k dispozici, ostatně CX-4 se začne vyrábět až příští rok.

Mazda CX-4

Čína je pro japonskou značkou důležitým trhem. Loni se zde prodalo 227 tisíc mazd a SUV CX-5 se na tomto počtu podílí pětinou. U nás oblíbená CX-3 se v Číně nenabízí. V zemi, kde mají rádi auta s co nejdelším rozvorem, její roli zastane právě CX-4.

Zatím není jasné, jak to bude v jiných částech světa. O jejím příchodu do Evropy a Ameriky nepadla ani zmínka. Vzhledem k vysoké oblibě SUV by uvedení novinky na co nejvíce trhů, včetně toho českého, bylo logické, ale automobilka s oficiálním potvrzením vyčkává.

Autoři:




Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Každý druhý řidič vidí špatně a většinou o tom neví, nebo si to nechce připustit. Vyzkoušejte si, jak jste na tom vy. Redakce iDNES.cz vám přináší domácí test...  celý článek

(ilustrační snímek)
Z pomlázky jdete s promilemi? Jezte, pijte vodu, za volant se nehrňte

Až půjdete z velikonoční koledy, zkuste si vybavit, kolik alkoholu jste vypili. S následky se mnozí budou potýkat ještě následující a den. A nemusí to být jen...  celý článek

Crashtest karavanu
Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval...  celý článek

Ferrari 512 TR
Ferrari 512 TR

r.v. 1992, naj. 66 590 km, benzín
4 860 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.