Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-4 je sporťákem mezi SUV, do Evropy možná nedorazí

  14:00aktualizováno  14:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Mazda vycítila novou příležitost a svoji nabídku rozšířila o nové SUV. Nová CX-4 se zatím bude prodávat jen v Číně, Evropu i Ameriku udržuje Mazda v napětí.

Mazda CX-4 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mazda CX-4 je trefou do černého, protože bere to nejlepší z modelů CX-3 a CX-5. Menší typ připomíná designem i nízkým posazem, z většího zase převzala rozvor dlouhý 2 700 mm a benzinové motory.

Fotogalerie

Výsledkem je fešácký crossover, který má na výšku jen 1,53 metru, jen o pár centimetrů více než obyčejné hatchbacky. Od nich se však odlišuje světlostí 197 mm, s takto vysokým podvozkem si CX-4 může klidně troufnout i do terénu.

Z široké škály dostupných motorů Mazda pro svoji novinku vybrala dva. Benzinový dvoulitr má 116 kW a pohání přední kola, silnější čtyřválec se pyšní 2,5 litry objemu, 141 kW výkonu a má standardně čtyřkolku a automat. Bližší technické údaje nejsou zatím k dispozici, ostatně CX-4 se začne vyrábět až příští rok.

Mazda CX-4

Čína je pro japonskou značkou důležitým trhem. Loni se zde prodalo 227 tisíc mazd a SUV CX-5 se na tomto počtu podílí pětinou. U nás oblíbená CX-3 se v Číně nenabízí. V zemi, kde mají rádi auta s co nejdelším rozvorem, její roli zastane právě CX-4.

Zatím není jasné, jak to bude v jiných částech světa. O jejím příchodu do Evropy a Ameriky nepadla ani zmínka. Vzhledem k vysoké oblibě SUV by uvedení novinky na co nejvíce trhů, včetně toho českého, bylo logické, ale automobilka s oficiálním potvrzením vyčkává.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Ilustrační snímek
Půjčení auta na dovolené: cenu šponují doplňkové služby

Chcete na dovolenou autem, ale nejste si jisti, že je váš vůz v takové kondici, aby tisíce kilometrů přežil? Nebo se domlouváte se známými na společné...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Mirai je v Praze
VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut,...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Martin Winterkorn při svém vystoupení před německými zákonodárci (19. ledna...
Šéf VW o manipulacích věděl měsíce před odhalením aféry Dieselgate

Bývalý generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn věděl o manipulacích s testy emisí naftových vozů přinejmenším dva měsíce před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.