Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-4 je sporťákem mezi SUV, do Evropy možná nedorazí

  14:00aktualizováno  14:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Mazda vycítila novou příležitost a svoji nabídku rozšířila o nové SUV. Nová CX-4 se zatím bude prodávat jen v Číně, Evropu i Ameriku udržuje Mazda v napětí.

Mazda CX-4 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mazda CX-4 je trefou do černého, protože bere to nejlepší z modelů CX-3 a CX-5. Menší typ připomíná designem i nízkým posazem, z většího zase převzala rozvor dlouhý 2 700 mm a benzinové motory.

Fotogalerie

Výsledkem je fešácký crossover, který má na výšku jen 1,53 metru, jen o pár centimetrů více než obyčejné hatchbacky. Od nich se však odlišuje světlostí 197 mm, s takto vysokým podvozkem si CX-4 může klidně troufnout i do terénu.

Z široké škály dostupných motorů Mazda pro svoji novinku vybrala dva. Benzinový dvoulitr má 116 kW a pohání přední kola, silnější čtyřválec se pyšní 2,5 litry objemu, 141 kW výkonu a má standardně čtyřkolku a automat. Bližší technické údaje nejsou zatím k dispozici, ostatně CX-4 se začne vyrábět až příští rok.

Mazda CX-4

Čína je pro japonskou značkou důležitým trhem. Loni se zde prodalo 227 tisíc mazd a SUV CX-5 se na tomto počtu podílí pětinou. U nás oblíbená CX-3 se v Číně nenabízí. V zemi, kde mají rádi auta s co nejdelším rozvorem, její roli zastane právě CX-4.

Zatím není jasné, jak to bude v jiných částech světa. O jejím příchodu do Evropy a Ameriky nepadla ani zmínka. Vzhledem k vysoké oblibě SUV by uvedení novinky na co nejvíce trhů, včetně toho českého, bylo logické, ale automobilka s oficiálním potvrzením vyčkává.

Autoři:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.