Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda CX-5: bestseller z Hirošimy vyspěl a zkrásněl

  14:29aktualizováno  14:29
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Mazda šlape na plné obrátky. Po smršti faceliftů teď přichází s novou generací CX-5, která přináší doladění podstatných oblastí. SUV, které je jedním ze stěžejních modelů značky v Evropě, se na autosalonu v Ženevě představuje v nové generaci.

Mazda CX-5 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po pěti letech Mazda přichází s novou CX-5, která na stejném technickém základu přináší propracovanější design a luxusnější výbavu. A že si Japonci dali záležet. Však CX-5 představuje čtvrtinu celosvětového odbytu značky, ačkoliv jde o služebně nejstarší model v nabídce. Po milionu a půl prodaných vozů je proto potřeba přijít s přepracovaným provedením, které udrží přízeň zákazníků.

Co zaujme na první pohled, je samozřejmě design. Základní rysy se nezměnily, karoserie má ale plastičtější tvary a atraktivnější proporce, CX-5 se snížila o 35 mm a rozšířil se naopak rozchod kol. Posunutí sloupků čelního skla o 35 mm vzad a kolmější příď dávají vyniknout velké kapotě motoru.

Fotogalerie

Přiblížení čelního skla k řidiči společně se zmenšením zpětných zrcátek také zlepšuje výhled z vozu. Nejdůležitější změnou je ale radikálně modernizovaný design palubní desky. Propracované detaily, jako jsou kovové rámečky výdechů klimatizace, dřevěný dekor, nebo v případě nejvyšší výbavy i kůží obšitá palubní deska a výplně dveří, posouvají dojem z interiéru radikálně vpřed. Dobré dojmy ještě podporují bohatě polstrovaná sedadla vpředu i vzadu, která mají příjemný anatomický tvar. Kufr se zvětšil, i když nepatrně – z 503 na 506 litrů.

Ačkoliv nová generace využívá stejnou platformu Skyactiv, má o 15 % vyšší tuhost karoserie a přeladěný podvozek. Automobilka tvrdí, že zlepšila reakce řízení, schopnosti v zatáčkách a harmoničnost pohybů karoserie. Jak moc se to povedlo, zjistíme již za dva týdny při prvních jízdách s předsériovými prototypy.

Nabídka motorů je alespoň při uvedení na trh identická s předchůdcem. Na straně dieselů proto stojí 2,2litrový čtyřválec biturbo o výkonu 110 nebo 129 kW, který se po vzoru nedávno faceliftované Mazdy 6 dočkal konstrukčních úprav snižujících hluk motoru a zlepšujících reakce v nízkých otáčkách.

Benzinové motory jsou atmosférické, mají objem 2,0 l (s pohonem předních kol 121 kW, jako 4x4 118 kW) a 2,5 l (141 kW). Na výběr je ve všech případech i nadále mezi šestirychlostním manuálem a klasickým automatem se stejným počtem převodů – pouze nejsilnější benzinový motor je standardně spárován s automatem.

Společně s výstavní premiérou Mazda rovnou zveřejnila české ceny. Základní provedení stojí 560 900 Kč, tedy o 28 000 více než dosud, výbava je ale rozšířena o diodové světlomety a protinárazový systém. Vyšší úrovně výbavy pak přinášejí novinky jako projekční head-up displej, vyhřívání volantu, zadních sedadel, elektrické otevírání pátých dveří nebo systém RCTA, který při couvání varuje před projíždějícím vozidlem. První vozy do Česka dorazí na konci května, Mazda letos u nás plánuje prodat 500 nových CX-5.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.