Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-7: teréňák pro městské krysy

  14:18aktualizováno  14:18
Výlety do terénu lákají stále víc řidičů. Pohon všech kol, pohodlí rodinného auta, ale také přijatelné provozní náklady, to všechno dnes nabízejí crossovery. Na vlnu zájmu o auta, zvládající stejně hravě lehký terén jako dálniční výpravy, nasedla v Paříži také Mazda s modelem CX-7.

Mazda CX-7 | foto: Mazda

Vyjížďky mimo silnici, ať už do skutečného terénu, nebo jen na travnatý palouk, jsou čím dál populárnější. Co před nedávnem vypadalo jako pouhý rozmar, je stále sílící vlnou. Čím dál více bledých kancelářských myší se chce cítit podobně, jako opálený Marlboro man se svým džípem a čerstvou průrvou v nedostupné džungli za zády. Aspoň na chvilku, při pohledu na velká kola a nastupování do zvýšené sedačky. A pro ten pocit poháněných všech kol, která kdyby chtěla, vyškrábala by se tam přeci také...

Přesně pro takové vznikají relativně levné crossovery, které se snaží ještě lépe řešit rozpor mezi terénem a pohodlím.

Narozdíl od starších SUV, z nichž mnohá si stále docela solidně rozumí s výmoly a prudkými výjezdy, crossover je de facto jen trochu zvýšený osobák s připojitelným pohonem všech kol, který se od zvýšených klasických kombi typu Škoda Octavia Scout či Subaru Legacy Outback liší vlastně jen tím, že se stále trochu snaží vypadat jako terénní auto.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: MAZDA CX-7

***

Crossover zvládne stejnou práci a také jezdí téměř stejně, jako klasický osobák, a přitom se nezastaví jen proto, že právě nasněžilo či polní cesta k chatě je po nočním dešti kluzká

Taková je i Mazda CX-7, která se vydala již začátkem letošního roku na zajímavý americký trh. Již v lednu se v Detroitu představila sériové podoba někdejšího konceptu MX-Crossport a s devítiměsíčním odstupem přišla na řadu i Evropa, pro níž provedl výrobce řadu úprav. Zvýšil výkon motoru, šestistupňový automat nahradil manuální skříní a mírně pozměnil design.

Velký crossover se svými rozměry 4675 x 1872 x 1645 mm blíží spíše klasickým SUV, přesto je pouze pětimístný. Vydává se lovit ty městské řidiče, kteří potřebují prostor a občas se vydávají mimo silnice, nebo o tom aspoň mluví.

Interiér nabízí estetiku a pohodlí, podobné Mazdě 6, ovšem samozřejmě daleko více místa, zejména pro zavazadla. Nechybí samozřejmě ani celá paleta odkládacích prostor.

Sílu dodává přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem MZR 2.3 DISI Turbo, spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou. I přes impozantních 190 kW a 380 Nm, díky kterým umí sprintovat z klidu na stovku za 7,9 s a jet 210 km/h, by se měla průměrná spotřeba pohybovat kolem 10 litrů na 100 km.

Podvozek připomíná osobák – mezi přední nápravou McPherson a zadní víceprvkovou je 2750 mm místa a elektronicky řízený, připojitelný pohon všech kol Mazda Active Torque-Split AWD.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.