Mazda CX-7 | foto: Mazda

Mazda CX-7: teréňák pro městské krysy

  • 22
Výlety do terénu lákají stále víc řidičů. Pohon všech kol, pohodlí rodinného auta, ale také přijatelné provozní náklady, to všechno dnes nabízejí crossovery. Na vlnu zájmu o auta, zvládající stejně hravě lehký terén jako dálniční výpravy, nasedla v Paříži také Mazda s modelem CX-7.

Vyjížďky mimo silnici, ať už do skutečného terénu, nebo jen na travnatý palouk, jsou čím dál populárnější. Co před nedávnem vypadalo jako pouhý rozmar, je stále sílící vlnou. Čím dál více bledých kancelářských myší se chce cítit podobně, jako opálený Marlboro man se svým džípem a čerstvou průrvou v nedostupné džungli za zády. Aspoň na chvilku, při pohledu na velká kola a nastupování do zvýšené sedačky. A pro ten pocit poháněných všech kol, která kdyby chtěla, vyškrábala by se tam přeci také...

Přesně pro takové vznikají relativně levné crossovery, které se snaží ještě lépe řešit rozpor mezi terénem a pohodlím.

Narozdíl od starších SUV, z nichž mnohá si stále docela solidně rozumí s výmoly a prudkými výjezdy, crossover je de facto jen trochu zvýšený osobák s připojitelným pohonem všech kol, který se od zvýšených klasických kombi typu Škoda Octavia Scout či Subaru Legacy Outback liší vlastně jen tím, že se stále trochu snaží vypadat jako terénní auto.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: MAZDA CX-7

***

Crossover zvládne stejnou práci a také jezdí téměř stejně, jako klasický osobák, a přitom se nezastaví jen proto, že právě nasněžilo či polní cesta k chatě je po nočním dešti kluzká

Taková je i Mazda CX-7, která se vydala již začátkem letošního roku na zajímavý americký trh. Již v lednu se v Detroitu představila sériové podoba někdejšího konceptu MX-Crossport a s devítiměsíčním odstupem přišla na řadu i Evropa, pro níž provedl výrobce řadu úprav. Zvýšil výkon motoru, šestistupňový automat nahradil manuální skříní a mírně pozměnil design.

Velký crossover se svými rozměry 4675 x 1872 x 1645 mm blíží spíše klasickým SUV, přesto je pouze pětimístný. Vydává se lovit ty městské řidiče, kteří potřebují prostor a občas se vydávají mimo silnice, nebo o tom aspoň mluví.

Interiér nabízí estetiku a pohodlí, podobné Mazdě 6, ovšem samozřejmě daleko více místa, zejména pro zavazadla. Nechybí samozřejmě ani celá paleta odkládacích prostor.

Sílu dodává přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem MZR 2.3 DISI Turbo, spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou. I přes impozantních 190 kW a 380 Nm, díky kterým umí sprintovat z klidu na stovku za 7,9 s a jet 210 km/h, by se měla průměrná spotřeba pohybovat kolem 10 litrů na 100 km.

Podvozek připomíná osobák – mezi přední nápravou McPherson a zadní víceprvkovou je 2750 mm místa a elektronicky řízený, připojitelný pohon všech kol Mazda Active Torque-Split AWD.