Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toto je základ nové Mazdy MX-5 a jejího italského dvojčete

  17:22aktualizováno  17:22
Když se před pětadvaceti lety Mazda představila malý obratný roadster MX-5, určitě nedoufala, že rychle zadělá na fenomén. Hned z první generace se stala ikona. Teď se chystá nová. Stejný technický základ dostane i její dvojče s italskou značkou. Jaké jméno dostane, se ještě neví.

Technický základ nové Mazdy MX-5 | foto: Mazda

Miata, jak se MX-5 na některých trzích jmenuje, se teď představuje ve speciální limitované edici končícího provedení, které oslavuje čtvrtstoletí od uvedení slavného roadsteru. Verze nazvaná 25th Anniversary Edition vychází z varianty s plechovou skládací střechou s dvoulitrovým motorem. Všechny budou tmavě červené s černě lakovanou střechou.

Mazda MX-5 ke 25. výročí modelu
Mazda MX-5 ke 25. výročí modelu
Mazda MX-5 ke 25. výročí modelu

Mazda se také pochlubila obrázkem šasi nové čtvrté generace. Motor vpředu a pohon zadních kol zůstane samozřejmě zachován. Pohonnou jednotku konstruktéři posunuli co nejblíž středu auta a sníženému těžišti. MX-5 je od začátku stavěna jako otevřené auto, díky tomu má propracovanou konstrukci karoserie se skvělou tuhostí. V úplně nové generaci se odolnost auta proti kroucení prý ještě zvýšila. A v souladu s filozofií značky auto shodilo kilogramy. Konstruktéři prý oproti předchůdci ušetřili metrák hmotnosti. Rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50 zůstane u nové generace zachováno a automobilka opět slibuje lehkost a hbitost.

Může se hodit

Hledáte nové auto a mazda se vám prostě líbí? Najděte si své nový vůz na Automodul.cz. Nabízíme více než 180 aut této značky.

Bližší informace a data si automobilka schovává na kompletní odhalení modelu. Pod kapotu se však počítá s atmosferickými čtyřválci s objemy 1,5 a dva litry. Přední náprava je tvořena lichoběžníkovými rameny, zadní pomocný rám nese také nezávisle zavěšená kola. Pohled do útrob odhaluje, že nápravy spojí společně s kardanem ještě vyztužující nosník uchycený ke skříni převodovky a rozvodovce. Na představení "obalu" odhalené mechaniky se můžeme těšit doufejme ještě před létem.

Italské dvojče nebude Alfa Romeo

Když v roce 2012 podepisovala Mazda dohodu s Alfou Romeo o spolupráci na malém roadsteru, který bude dvojčetem MX-5, příznivci italské značky jásali. Nevyzpytatelný stratég Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA (Fiat a Chrysler), ovšem letos pořádně zamíchal kartami.

Fotogalerie

"Nikdo neřekl, že to musí být Alfa Romeo. Alfa to být může, ale taky nemusí, oznámíme to, až budeme připraveni," prohlásil na autosalonu v Ženevě. "Projekt pokračuje po technické stránce," dodal a potvrdil, že představení je připraveno na rok 2015.

A to už si alfisté malovali pod kapotou dvoumístného roadsteru s mechanikou Mazdy a kabátem od Pininfariny fiaťácké přeplňované čtyřválce.

Italský deník Corriere della Sera podle informací od svého zdroje ze zákulisí Fiatu napsal, že by novinka mohla odkazovat na slavný Fiat 124 Spider z šedesátých let (vyráběl se v letech 1966 až 1985 a vyvážel se hlavně do USA). Deník zjistil, že existuje dokument, který schvaluje auto vytvořené designérským centrem Fiatu.

Italský magazín Quattroruote spekuluje, že by tak Fiat mohl ze spolupráce vytěžit dvě verze auta, stylový roadster Fiatu a pak přiostřené provedení pod obnovenou značkou Abarth.

Roadsteru se však Alfa možná i tak dočká. Jasno má být 6. května, kdy Marchionne představí plány značky na další roky. Už se ví, že se chystá velká modelová ofenziva. Alfa se má vrátit k architektuře s pohonem zadních kol u všech modelů. Na nové platformě (jmenovat se má snad Giorgio) by měl podle německého Auto Bildu tedy vzniknout i nový spider (tak se u italských značek říká roadsterům) Alfy. Dorazit má za dva roky.

Marchionne totiž už několikrát zdůraznil, že se Alfy budou vyrábět v Itálii. V kontraktu s Mazdou však stojí, že italská verze MX-5 se bude vyrábět v Hirošimě. Na nové Alfě Spider prý teď pracuje stovka vývojářů u Maserati. Tato slavná modenská značka má totiž podle plánů FCA s Alfou Romeo velmi úzce spolupracovat.

Nová barchetta

Fiat od Mazdy by pro italskou značku znamenal návrat plohodnotného otevřeného modelu po dlouhých letech. Posledním kabrioletem Fiatu byla krásná Barchetta, vyráběná v letech 1995-2005. Dvoumístný roadster s pohonem předních kol oblékl do nezapomenutelných tvarů řecký designér Andreas Zapatinas, který se pak chvíli snažil zkrášlit Subaru, maloval BMW a alfy a nakonec skončil u výrobce výtahů.

Dnes má fiat v nabídce model 500C s plátěnou stahovací střechou, ale to není klasické kabrio.

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta





Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.