Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda MX-5: revoluce v mezích zákona

  10:59aktualizováno  10:59
Šestnáct let stačilo Mazdě k vytvoření kultu jménem MX-5. Milovníci velkých zážitků za malé peníze nedají na roadster mazdy dopustit. Recept na bestseller je jednoduchý: malé rozměry, dvě místa, plátěná střecha, pohon zadních kol...zamíchat, dochutit líbivým designem a dobrým motorem. Jednoduché ne?

Evoluce bez revoluce

Na březnovém autosalonu se v zasněžené Ženevě představila další generace Mazdy MX-5.

Přes všechna očekávání se převrat v designu nekoná.

Kdo očekával agresivní roadster ve stylu mazdy RX-8, byl asi zklamán.

Dynamické a řezané tvary posledních mazd na kabátku Miaty, jak se na některých trzích MX-5 jmenuje, nenajdeme.

Obliny předchozích generací designéři mazdy "překulatili" a neznalému oku by chvíli trvalo, než by našlo markantnější rozdíly.

První generace MX-5 (Miata) představila Mazda 9. února 1989  na autosalonu v Chicagu. Za 16 let jich automobilka prodala na sedmset tisíc. V květnu 2000 byla Mazda MX-5 zapsána do Guinnesovy knihy rekordů jako nejlépe prodávaný dvousedadlový sportovní kabriolet v historii a to díky 531 890 kusům vyrobeným k tomuto datu.

Puristé rozhodně nemusí mít strach, stále se do auta vejdou jen ve dvou a ukrývat je bude plátno střechy, která se natahuje jediným pohybem ruky. Nová generace ma výraznější světla (ta zadní s čirou optikou). Předek vypadá spíše neurčitě, naopak blatníky jsou jasně definované výraznými lemy, které si zaslouží pořádná kola ( v "základu" 205/45 R17).

Auto oproti předchozí generaci povyrostlo na 3995 milimetrů délky, 1720 mm šířky a 1245 mm výšky. Původní rozvor 2265 mm se prodloužil na 2330 milimetrů. MX-5 se také více rozkročila, přední rozchod je větší o sedm a půl  a zadní o pět a půl centimetru.

Zábava jen s benzinem

Móda sportovních aut, kterým v nádrži šplouchá nafta, se k mazdě ještě nedonesla. O zábavu se starají dva benzinové motory v nabídce. S šestnáctiventilovou osmnáctistovkou s 93 kW výkonu (126 koní) bude řidič vládnout nad 167 newtonmetry maximálního kroutícího momentu přenášenými na zadní nápravu. Pro Evropu Mazda počítá spíše s dvoulitrem, který nabídne zábavu se 160 koňovým stádem (118 kW) a 188 Nm kroutícího momentu.

Auto s ideálním rozdělením hmotností mezi přední a zadní nápravu "fifty-fifty" (50:50), dostane šestistupňovou manuální, pro některé trhy i automatickou, pádly pod volantem ovládanou, převodovku . Na víkendový výlet s sebou kromě kreditky v kapse poberete 140 litrů nákladu.

Na příští rok Mazda chystá "nadupanou" verzi s přeplňovaným 2,3 litrem označenou MPS.

Šestnáct let stačilo Mazdě k vytvoření kultu jménem MX-5.

Puristé rozhodně nemusí mít strach, stále se do auta vejdou jen ve dvou a ukrývat je bude plátno střechy, která se natahuje jediným pohybem ruky.

Recept na bestseller je jednoduchý: malé rozměry, dvě místa, plátěná střecha, pohon zadních kol...zamíchat, dochutit líbivým designem a dobrým motorem. Jednoduché ne?

Na březnovém autosalonu se v zasněžené Ženevě představila další generace Mazdy MX-5. Přes všechna očekávání se převrat v designu nekoná.

Auto s ideálním rozdělením hmotností mezi přední a zadní nápravu "fifty-fifty" (50:50), dostane šestistupňovou manuální, pro některé trhy i automatickou, pádly pod volantem ovládanou, převodovku.

Na víkendový výlet s sebou kromě kreditky v kapse poberete 140 litrů nákladu.

Móda sportovních aut, kterým v nádrži šplouchá nafta, se k mazdě ještě nedonesla. O zábavu se starají dva benzinové motory v nabídce.

Pro Evropu Mazda počítá především s dvoulitrem, který nabídne zábavu se 160 koňovým stádem (118 kW) a 188 Nm kroutícího momentu

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.