Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda MX-5 dostala střechu pro lenochy. Je z ní targa

aktualizováno 
Odjistit střechu a jednou rukou ji „odhodit“ někam za sebe. Žádné složité elektromotorky, které se mohou pokazit, nedokáží konkurovat geniální jednoduchosti a rychlosti obsluhy skládací střechy Mazdy MX-5. Ikonický roadster je slavný také díky ní. Automobilka z Hirošimy ale dokáže uspokojit i lenochy.

Střechu z nařezaného plechu obsluhovanou elektromotory měla už předchozí generace MX-5, objednala si ji dokonce asi polovina kupců slavné mazdy. Pro první dvě generace bylo možné dokoupit odnímatelný hardtop. Střechu, které se říká „pevná skládací“, tedy dostává i nová generace, která je v Česku v prodeji od loňska.

Novou verzi označenou Mazda MX-5 RF (ta zkratka znamená „Retractable Fastback“, tedy něco jako „sklápěcí fastback“) představuje automobilka na autosalonu v New Yorku.

Pro čtvrtou generaci kultovního modelu vymysleli u Mazdy originální řešení. Zmáčknutím tlačítka se z kapesního kupé se zakulacenou linií střechy stane spíše targa než roadster.

Fotogalerie

Střechu naporcovanou na dva kusy schová za hlavy posádky mechanismus, který při tom zvedne celý díl zádi. Operaci zvládne za dvanáct sekund i za jízdy do desetikilometrové rychlosti. Velmi zajímavé je také ztvárnění „sklápěcího fastbacku“. Autu totiž zůstanou zadní splývající sloupky, takže připomíná dnes téměř zapomenutý typ karoserie jménem targa (odnímal se pouze panel střechy nad hlavami posádky, dnes ho ctí už snad jen Porsche).

Fastback, to je zase typ karoserie charakterizovaný splývající zádí, má oproti roadsteru upravený podvozek. Nově bude také možné objednat šestistupňový automat, je však otázkou, jestli nebude v nabídce jen pro některé trhy.

Skládací plechová střecha bude k mání pro obě provedení: jak s 1,5litrem, tak s dvoulitrovým motorem. Mazda ale dodává, že přesná skladba nabídky se může na různých trzích měnit.



Témata: Mazda, Porsche


Nejčtenější

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.