Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda MX-5 dostala střechu pro lenochy. Je z ní targa

aktualizováno 
Odjistit střechu a jednou rukou ji „odhodit“ někam za sebe. Žádné složité elektromotorky, které se mohou pokazit, nedokáží konkurovat geniální jednoduchosti a rychlosti obsluhy skládací střechy Mazdy MX-5. Ikonický roadster je slavný také díky ní. Automobilka z Hirošimy ale dokáže uspokojit i lenochy.

Střechu z nařezaného plechu obsluhovanou elektromotory měla už předchozí generace MX-5, objednala si ji dokonce asi polovina kupců slavné mazdy. Pro první dvě generace bylo možné dokoupit odnímatelný hardtop. Střechu, které se říká „pevná skládací“, tedy dostává i nová generace, která je v Česku v prodeji od loňska.

Novou verzi označenou Mazda MX-5 RF (ta zkratka znamená „Retractable Fastback“, tedy něco jako „sklápěcí fastback“) představuje automobilka na autosalonu v New Yorku.

Pro čtvrtou generaci kultovního modelu vymysleli u Mazdy originální řešení. Zmáčknutím tlačítka se z kapesního kupé se zakulacenou linií střechy stane spíše targa než roadster.

Fotogalerie

Střechu naporcovanou na dva kusy schová za hlavy posádky mechanismus, který při tom zvedne celý díl zádi. Operaci zvládne za dvanáct sekund i za jízdy do desetikilometrové rychlosti. Velmi zajímavé je také ztvárnění „sklápěcího fastbacku“. Autu totiž zůstanou zadní splývající sloupky, takže připomíná dnes téměř zapomenutý typ karoserie jménem targa (odnímal se pouze panel střechy nad hlavami posádky, dnes ho ctí už snad jen Porsche).

Fastback, to je zase typ karoserie charakterizovaný splývající zádí, má oproti roadsteru upravený podvozek. Nově bude také možné objednat šestistupňový automat, je však otázkou, jestli nebude v nabídce jen pro některé trhy.

Skládací plechová střecha bude k mání pro obě provedení: jak s 1,5litrem, tak s dvoulitrovým motorem. Mazda ale dodává, že přesná skladba nabídky se může na různých trzích měnit.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Lexus RX 350 AT
Lexus RX 350 AT

r.v. 2007, naj. 70 500 km, benzín
259 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.