Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda MX-5 dostala střechu pro lenochy. Je z ní targa

aktualizováno 
Odjistit střechu a jednou rukou ji „odhodit“ někam za sebe. Žádné složité elektromotorky, které se mohou pokazit, nedokáží konkurovat geniální jednoduchosti a rychlosti obsluhy skládací střechy Mazdy MX-5. Ikonický roadster je slavný také díky ní. Automobilka z Hirošimy ale dokáže uspokojit i lenochy.

Střechu z nařezaného plechu obsluhovanou elektromotory měla už předchozí generace MX-5, objednala si ji dokonce asi polovina kupců slavné mazdy. Pro první dvě generace bylo možné dokoupit odnímatelný hardtop. Střechu, které se říká „pevná skládací“, tedy dostává i nová generace, která je v Česku v prodeji od loňska.

Novou verzi označenou Mazda MX-5 RF (ta zkratka znamená „Retractable Fastback“, tedy něco jako „sklápěcí fastback“) představuje automobilka na autosalonu v New Yorku.

Pro čtvrtou generaci kultovního modelu vymysleli u Mazdy originální řešení. Zmáčknutím tlačítka se z kapesního kupé se zakulacenou linií střechy stane spíše targa než roadster.

Fotogalerie

Střechu naporcovanou na dva kusy schová za hlavy posádky mechanismus, který při tom zvedne celý díl zádi. Operaci zvládne za dvanáct sekund i za jízdy do desetikilometrové rychlosti. Velmi zajímavé je také ztvárnění „sklápěcího fastbacku“. Autu totiž zůstanou zadní splývající sloupky, takže připomíná dnes téměř zapomenutý typ karoserie jménem targa (odnímal se pouze panel střechy nad hlavami posádky, dnes ho ctí už snad jen Porsche).

Fastback, to je zase typ karoserie charakterizovaný splývající zádí, má oproti roadsteru upravený podvozek. Nově bude také možné objednat šestistupňový automat, je však otázkou, jestli nebude v nabídce jen pro některé trhy.

Skládací plechová střecha bude k mání pro obě provedení: jak s 1,5litrem, tak s dvoulitrovým motorem. Mazda ale dodává, že přesná skladba nabídky se může na různých trzích měnit.



Témata: Mazda, Porsche


Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.