Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda MX-5 dostala střechu pro lenochy. Je z ní targa

aktualizováno 
Odjistit střechu a jednou rukou ji „odhodit“ někam za sebe. Žádné složité elektromotorky, které se mohou pokazit, nedokáží konkurovat geniální jednoduchosti a rychlosti obsluhy skládací střechy Mazdy MX-5. Ikonický roadster je slavný také díky ní. Automobilka z Hirošimy ale dokáže uspokojit i lenochy.

Střechu z nařezaného plechu obsluhovanou elektromotory měla už předchozí generace MX-5, objednala si ji dokonce asi polovina kupců slavné mazdy. Pro první dvě generace bylo možné dokoupit odnímatelný hardtop. Střechu, které se říká „pevná skládací“, tedy dostává i nová generace, která je v Česku v prodeji od loňska.

Novou verzi označenou Mazda MX-5 RF (ta zkratka znamená „Retractable Fastback“, tedy něco jako „sklápěcí fastback“) představuje automobilka na autosalonu v New Yorku.

Pro čtvrtou generaci kultovního modelu vymysleli u Mazdy originální řešení. Zmáčknutím tlačítka se z kapesního kupé se zakulacenou linií střechy stane spíše targa než roadster.

Fotogalerie

Střechu naporcovanou na dva kusy schová za hlavy posádky mechanismus, který při tom zvedne celý díl zádi. Operaci zvládne za dvanáct sekund i za jízdy do desetikilometrové rychlosti. Velmi zajímavé je také ztvárnění „sklápěcího fastbacku“. Autu totiž zůstanou zadní splývající sloupky, takže připomíná dnes téměř zapomenutý typ karoserie jménem targa (odnímal se pouze panel střechy nad hlavami posádky, dnes ho ctí už snad jen Porsche).

Fastback, to je zase typ karoserie charakterizovaný splývající zádí, má oproti roadsteru upravený podvozek. Nově bude také možné objednat šestistupňový automat, je však otázkou, jestli nebude v nabídce jen pro některé trhy.

Skládací plechová střecha bude k mání pro obě provedení: jak s 1,5litrem, tak s dvoulitrovým motorem. Mazda ale dodává, že přesná skladba nabídky se může na různých trzích měnit.





Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.