Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda Sassou: Pozitivní myšlení v praxi

  0:02aktualizováno  0:02
Japonská automobilka patří k těm nejplodnějším v oblasti konceptů. Na každý autosalon si připraví novou studii, návštěvníci se tak nenudí a Mazda má z čeho vybírat pro své sériové modely. Do Frankfurtu připravila svůj koncept jménem Sassou.

Sassou se představuje téměř na domácí půdě, vytvořili ji totiž designéři Mazdy ve vývojovém centru v Oberurselu poblíž Frankfurtu.

Japonečka s německým pasem nese optimistické jméno. Pro ty, kteří nevládnou jazykem obvyklým pod sopkou Fuji doplňme, že "sassou" znamená pozitivní stav mysli, pohled do budoucnosti plný optimismu. Malý třídveřový hatchback chce toto všechno ztělesňovat.

Recept je jednoduchý: malé rozměry, praktický interiér a moderní technika.

Jako správný koncept je sassou hravá, přesný opak praktické nejmenší sériové Mazdy 2 MPVčkového střihu.

Blankytně modrý třídveřový hatchback svými proporcemi nic převratného nepřináší, o to víc se konstruktéři zaměřili na sladění jednotlivých prvků, velkou péči věnovali detailům.

Auto vyznávající filozofii "v každém rohu kolo" (rozvor je 2,49 metru) obléká kabát tvarovaný konvexními a konkávními plochami. Na autě nenajdeme jedinou rovnou linku. Vlnobití křivek tvaruje svaly blatníků - fitness je u aut teď v módě. Nechybí chromové doplňky a velká kola 225/40 s průměrem 18 palců.

A bylo světlo
Minimalisticky tvarovaná příď nemá klasickou mřížku chladiče. Když se motor potřebuje nadechnout čerstvého vzduchu, vysune se středový, barevně odlišený díl nárazníku.

Shoji: Zástěny vyrobené z poloprůhledného rýžového papíru. Umožňují vidět to co je za nimi bez viditelných detailů.
Předku dodávají tvář oči světel zvýrazněné bumerangy směrovek. Příď i záď překrývají panely poloprůsvitného plastu. Když LEDky světel nesvítí, jsou schované v jakémsi mlžném oparu. Japonština tomuto principu říká "shoji".

Velké divadlo
Efektní musí být i nástup do čtyřmístného interiéru. Po odemknutí auta se rozblikají světla a vysunou se kliky dveří. Dálkové ovládání dveří je spojeno s USB klíčem s pomocí kterého řidič auto oživuje. Do paměti klíče lze uložit nastavení klíče, řidič si na něm může přinést do auta i oblíbenou muziku.

Autosalonové fintilce nesmí chybět prosklená střecha. Přední sedadla, spojená loketní opěrkou, se pro snažší přístup cestujících dozadu elektricky odsunou. Zadní dvoumístnou lavici lze přenastavit pro potřeby jediného cestujícího, který pak sedí uprostřed.

Při sklopení zadních sedadel lze na rovné ploše převážet věci 1,4 dlouhé, a 1,2 metru široké. Kufr pojme celkem 1360 litrů nákladu.

Ostatní rozměry Mazdy Sassou jsou: 3,89 metrů délky, 1,74 metru šířky a 1,37 metru výšky.

Městská mazda vystačí s litrovým tříválcem pod kapotou dopovaným turbodmychadlem. Tlačítky na volantu se ovládá šestistupňová robotizovaná převodovka. Automobilka však doplňuje, že sassou by se nebránila ani naftovému nebo hybridnímu pohonu.

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.