Mazda Sassou: Pozitivní myšlení v praxi

  • 8
Japonská automobilka patří k těm nejplodnějším v oblasti konceptů. Na každý autosalon si připraví novou studii, návštěvníci se tak nenudí a Mazda má z čeho vybírat pro své sériové modely. Do Frankfurtu připravila svůj koncept jménem Sassou.

Sassou se představuje téměř na domácí půdě, vytvořili ji totiž designéři Mazdy ve vývojovém centru v Oberurselu poblíž Frankfurtu.

Japonečka s německým pasem nese optimistické jméno. Pro ty, kteří nevládnou jazykem obvyklým pod sopkou Fuji doplňme, že "sassou" znamená pozitivní stav mysli, pohled do budoucnosti plný optimismu. Malý třídveřový hatchback chce toto všechno ztělesňovat.

Recept je jednoduchý: malé rozměry, praktický interiér a moderní technika.

Jako správný koncept je sassou hravá, přesný opak praktické nejmenší sériové Mazdy 2 MPVčkového střihu.

Blankytně modrý třídveřový hatchback svými proporcemi nic převratného nepřináší, o to víc se konstruktéři zaměřili na sladění jednotlivých prvků, velkou péči věnovali detailům.

Auto vyznávající filozofii "v každém rohu kolo" (rozvor je 2,49 metru) obléká kabát tvarovaný konvexními a konkávními plochami. Na autě nenajdeme jedinou rovnou linku. Vlnobití křivek tvaruje svaly blatníků - fitness je u aut teď v módě. Nechybí chromové doplňky a velká kola 225/40 s průměrem 18 palců.

A bylo světlo
Minimalisticky tvarovaná příď nemá klasickou mřížku chladiče. Když se motor potřebuje nadechnout čerstvého vzduchu, vysune se středový, barevně odlišený díl nárazníku.

Shoji: Zástěny vyrobené z poloprůhledného rýžového papíru. Umožňují vidět to co je za nimi bez viditelných detailů.
Předku dodávají tvář oči světel zvýrazněné bumerangy směrovek. Příď i záď překrývají panely poloprůsvitného plastu. Když LEDky světel nesvítí, jsou schované v jakémsi mlžném oparu. Japonština tomuto principu říká "shoji".

Velké divadlo
Efektní musí být i nástup do čtyřmístného interiéru. Po odemknutí auta se rozblikají světla a vysunou se kliky dveří. Dálkové ovládání dveří je spojeno s USB klíčem s pomocí kterého řidič auto oživuje. Do paměti klíče lze uložit nastavení klíče, řidič si na něm může přinést do auta i oblíbenou muziku.

Autosalonové fintilce nesmí chybět prosklená střecha. Přední sedadla, spojená loketní opěrkou, se pro snažší přístup cestujících dozadu elektricky odsunou. Zadní dvoumístnou lavici lze přenastavit pro potřeby jediného cestujícího, který pak sedí uprostřed.

Při sklopení zadních sedadel lze na rovné ploše převážet věci 1,4 dlouhé, a 1,2 metru široké. Kufr pojme celkem 1360 litrů nákladu.

Ostatní rozměry Mazdy Sassou jsou: 3,89 metrů délky, 1,74 metru šířky a 1,37 metru výšky.

Městská mazda vystačí s litrovým tříválcem pod kapotou dopovaným turbodmychadlem. Tlačítky na volantu se ovládá šestistupňová robotizovaná převodovka. Automobilka však doplňuje, že sassou by se nebránila ani naftovému nebo hybridnímu pohonu.

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

,