Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník trojek: nový McLaren jede 333 km/h, na sto zrychlí za 3 sekundy

  11:12aktualizováno  11:12
Nový model 650S je ostřejší verzí supersportu MP4-12C s přední částí z ultimativního modelu P1. Výkonnější motor dokáže zrychlit na stovku za tři sekundy, maximální rychlost je symbolických 333 kilometrů za hodinu. Auto je výkonnější a o kousek rychlejší než Ferrari 458 Speciale.

McLaren 650S | foto: McLaren

McLaren potvrdil, že původní model MP4-12C zůstává ve výrobě i v prodeji. Novinka je tak dalším modelem, který se srovná do poměrně velké mezery mezi ním a ultimativním modelem P1 (více zde). V podstatě si novinka z obou něco bere. Základ pochází právě z MP4-12C, přední část pak z P1.

Fotogalerie

Nový McLaren 650S se začne prodávat v létě a v nabídce bude jak zavřené kupé, tak otevřená verze Spider s elektricky ovládanou pevnou střechou. Auto se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je jasné, že novinka bude dražší než model MP4-12C, který s daní stojí asi 5,3 milionu korun.

Základní křivky novinky zcela jasně vycházejí z modelu MP4-12C. Příď ze supersportu P1 pak přidává na přední nápravě o 40 procent vyšší přítlak, než má právě MP4-12C. Vzadu nechybí aerodynamická brzda, která se nově bude vysouvat automaticky. Vylepšeny byly i další systémy jako například aktivní podvozek ProActive Chassis Control se třemi režimy nastavení.

Svezení McLarenem MC4-12C, autem, které brzdí křídlem

Výrobce slibuje, že majitelé si s novinkou užijí na závodním okruhu, ale i při klidných projížďkách po běžných silnicích. Ve druhém případě ocení bohatou výbavu včetně navigace, satelitního rádia (pro USA), parkovací kameru a další drobnosti. Pro jízdu na okruhu se budou hodit příplatková pevná karbonová sedadla, nová pětipaprsková kola s pneumatikami Pirelli P Zero, nebo karbonkeramické brzdové kotouče.

Hlavním lákadlem novinky jistě bude upravený motor z modelu MP4-12C. Opět je to dvakrát přeplňovaný osmiválec s relativně skromným (na daný typ auta) objemem 3,8 litru. Motor disponuje maximálním výkonem 650 koní, což s ohledem na modelové označení není nic překvapivého (S v označení pak znamená Sport). Oněch 477 kW je o 17 více než je maximální výkon původního modelu MP4-12C. Vzrostl i točivý moment z 600 na 678 Nm.

McLaren 650S

S těmito parametry motoru dokáže novinka zrychlit na stokilometrovou rychlost za rovné tři sekundy. Na dvoustovce je za famózních 8,4 sekundy. Rozdíl oproti původnímu modelu není zásadní, ale v těchto sférách je každá uspořená desetinka sekundy velký úspěch.

Hlavním konkurentem McLarenu 650S bude asi Ferrari 458 Speciale. To má atmosféricky plněný motor s výkonem 444 kW a dokáže na stovku zasprintovat taktéž za tři sekundy, ale na dvoustovku mu to trvá již 9,1 sekundy, takže na nový McLaren ztrácí sedm desetin sekundy.

Autor:




Nejčtenější

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.