Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník trojek: nový McLaren jede 333 km/h, na sto zrychlí za 3 sekundy

  11:12aktualizováno  11:12
Nový model 650S je ostřejší verzí supersportu MP4-12C s přední částí z ultimativního modelu P1. Výkonnější motor dokáže zrychlit na stovku za tři sekundy, maximální rychlost je symbolických 333 kilometrů za hodinu. Auto je výkonnější a o kousek rychlejší než Ferrari 458 Speciale.

McLaren 650S | foto: McLaren

McLaren potvrdil, že původní model MP4-12C zůstává ve výrobě i v prodeji. Novinka je tak dalším modelem, který se srovná do poměrně velké mezery mezi ním a ultimativním modelem P1 (více zde). V podstatě si novinka z obou něco bere. Základ pochází právě z MP4-12C, přední část pak z P1.

Fotogalerie

Nový McLaren 650S se začne prodávat v létě a v nabídce bude jak zavřené kupé, tak otevřená verze Spider s elektricky ovládanou pevnou střechou. Auto se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je jasné, že novinka bude dražší než model MP4-12C, který s daní stojí asi 5,3 milionu korun.

Základní křivky novinky zcela jasně vycházejí z modelu MP4-12C. Příď ze supersportu P1 pak přidává na přední nápravě o 40 procent vyšší přítlak, než má právě MP4-12C. Vzadu nechybí aerodynamická brzda, která se nově bude vysouvat automaticky. Vylepšeny byly i další systémy jako například aktivní podvozek ProActive Chassis Control se třemi režimy nastavení.

Svezení McLarenem MC4-12C, autem, které brzdí křídlem

Výrobce slibuje, že majitelé si s novinkou užijí na závodním okruhu, ale i při klidných projížďkách po běžných silnicích. Ve druhém případě ocení bohatou výbavu včetně navigace, satelitního rádia (pro USA), parkovací kameru a další drobnosti. Pro jízdu na okruhu se budou hodit příplatková pevná karbonová sedadla, nová pětipaprsková kola s pneumatikami Pirelli P Zero, nebo karbonkeramické brzdové kotouče.

Hlavním lákadlem novinky jistě bude upravený motor z modelu MP4-12C. Opět je to dvakrát přeplňovaný osmiválec s relativně skromným (na daný typ auta) objemem 3,8 litru. Motor disponuje maximálním výkonem 650 koní, což s ohledem na modelové označení není nic překvapivého (S v označení pak znamená Sport). Oněch 477 kW je o 17 více než je maximální výkon původního modelu MP4-12C. Vzrostl i točivý moment z 600 na 678 Nm.

McLaren 650S

S těmito parametry motoru dokáže novinka zrychlit na stokilometrovou rychlost za rovné tři sekundy. Na dvoustovce je za famózních 8,4 sekundy. Rozdíl oproti původnímu modelu není zásadní, ale v těchto sférách je každá uspořená desetinka sekundy velký úspěch.

Hlavním konkurentem McLarenu 650S bude asi Ferrari 458 Speciale. To má atmosféricky plněný motor s výkonem 444 kW a dokáže na stovku zasprintovat taktéž za tři sekundy, ale na dvoustovku mu to trvá již 9,1 sekundy, takže na nový McLaren ztrácí sedm desetin sekundy.

Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.