Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník trojek: nový McLaren jede 333 km/h, na sto zrychlí za 3 sekundy

  11:12aktualizováno  11:12
Nový model 650S je ostřejší verzí supersportu MP4-12C s přední částí z ultimativního modelu P1. Výkonnější motor dokáže zrychlit na stovku za tři sekundy, maximální rychlost je symbolických 333 kilometrů za hodinu. Auto je výkonnější a o kousek rychlejší než Ferrari 458 Speciale.

McLaren 650S | foto: McLaren

McLaren potvrdil, že původní model MP4-12C zůstává ve výrobě i v prodeji. Novinka je tak dalším modelem, který se srovná do poměrně velké mezery mezi ním a ultimativním modelem P1 (více zde). V podstatě si novinka z obou něco bere. Základ pochází právě z MP4-12C, přední část pak z P1.

Fotogalerie

Nový McLaren 650S se začne prodávat v létě a v nabídce bude jak zavřené kupé, tak otevřená verze Spider s elektricky ovládanou pevnou střechou. Auto se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je jasné, že novinka bude dražší než model MP4-12C, který s daní stojí asi 5,3 milionu korun.

Základní křivky novinky zcela jasně vycházejí z modelu MP4-12C. Příď ze supersportu P1 pak přidává na přední nápravě o 40 procent vyšší přítlak, než má právě MP4-12C. Vzadu nechybí aerodynamická brzda, která se nově bude vysouvat automaticky. Vylepšeny byly i další systémy jako například aktivní podvozek ProActive Chassis Control se třemi režimy nastavení.

Svezení McLarenem MC4-12C, autem, které brzdí křídlem

Výrobce slibuje, že majitelé si s novinkou užijí na závodním okruhu, ale i při klidných projížďkách po běžných silnicích. Ve druhém případě ocení bohatou výbavu včetně navigace, satelitního rádia (pro USA), parkovací kameru a další drobnosti. Pro jízdu na okruhu se budou hodit příplatková pevná karbonová sedadla, nová pětipaprsková kola s pneumatikami Pirelli P Zero, nebo karbonkeramické brzdové kotouče.

Hlavním lákadlem novinky jistě bude upravený motor z modelu MP4-12C. Opět je to dvakrát přeplňovaný osmiválec s relativně skromným (na daný typ auta) objemem 3,8 litru. Motor disponuje maximálním výkonem 650 koní, což s ohledem na modelové označení není nic překvapivého (S v označení pak znamená Sport). Oněch 477 kW je o 17 více než je maximální výkon původního modelu MP4-12C. Vzrostl i točivý moment z 600 na 678 Nm.

McLaren 650S

S těmito parametry motoru dokáže novinka zrychlit na stokilometrovou rychlost za rovné tři sekundy. Na dvoustovce je za famózních 8,4 sekundy. Rozdíl oproti původnímu modelu není zásadní, ale v těchto sférách je každá uspořená desetinka sekundy velký úspěch.

Hlavním konkurentem McLarenu 650S bude asi Ferrari 458 Speciale. To má atmosféricky plněný motor s výkonem 444 kW a dokáže na stovku zasprintovat taktéž za tři sekundy, ale na dvoustovku mu to trvá již 9,1 sekundy, takže na nový McLaren ztrácí sedm desetin sekundy.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.