McLaren potvrdil, že původní model MP4-12C zůstává ve výrobě i v prodeji. Novinka je tak dalším modelem, který se srovná do poměrně velké mezery mezi ním a ultimativním modelem P1 (více zde). V podstatě si novinka z obou něco bere. Základ pochází právě z MP4-12C, přední část pak z P1.
Nový McLaren 650S se začne prodávat v létě a v nabídce bude jak zavřené kupé, tak otevřená verze Spider s elektricky ovládanou pevnou střechou. Auto se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je jasné, že novinka bude dražší než model MP4-12C, který s daní stojí asi 5,3 milionu korun.
Základní křivky novinky zcela jasně vycházejí z modelu MP4-12C. Příď ze supersportu P1 pak přidává na přední nápravě o 40 procent vyšší přítlak, než má právě MP4-12C. Vzadu nechybí aerodynamická brzda, která se nově bude vysouvat automaticky. Vylepšeny byly i další systémy jako například aktivní podvozek ProActive Chassis Control se třemi režimy nastavení.
Svezení McLarenem MC4-12C, autem, které brzdí křídlem |
Výrobce slibuje, že majitelé si s novinkou užijí na závodním okruhu, ale i při klidných projížďkách po běžných silnicích. Ve druhém případě ocení bohatou výbavu včetně navigace, satelitního rádia (pro USA), parkovací kameru a další drobnosti. Pro jízdu na okruhu se budou hodit příplatková pevná karbonová sedadla, nová pětipaprsková kola s pneumatikami Pirelli P Zero, nebo karbonkeramické brzdové kotouče.
Hlavním lákadlem novinky jistě bude upravený motor z modelu MP4-12C. Opět je to dvakrát přeplňovaný osmiválec s relativně skromným (na daný typ auta) objemem 3,8 litru. Motor disponuje maximálním výkonem 650 koní, což s ohledem na modelové označení není nic překvapivého (S v označení pak znamená Sport). Oněch 477 kW je o 17 více než je maximální výkon původního modelu MP4-12C. Vzrostl i točivý moment z 600 na 678 Nm.
S těmito parametry motoru dokáže novinka zrychlit na stokilometrovou rychlost za rovné tři sekundy. Na dvoustovce je za famózních 8,4 sekundy. Rozdíl oproti původnímu modelu není zásadní, ale v těchto sférách je každá uspořená desetinka sekundy velký úspěch.
Hlavním konkurentem McLarenu 650S bude asi Ferrari 458 Speciale. To má atmosféricky plněný motor s výkonem 444 kW a dokáže na stovku zasprintovat taktéž za tři sekundy, ale na dvoustovku mu to trvá již 9,1 sekundy, takže na nový McLaren ztrácí sedm desetin sekundy.