Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McLaren 720S je přehlídka moderní techniky, stovku zvládne pod tři sekundy

  11:14aktualizováno  11:14
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - McLaren funguje jako automobilka zhruba sedmi let a za tu dobu se již zvládl etablovat jako respektovaný výrobce supersportovních vozů. V Ženevě představila ve světové premiéře nový model 720S, který je pro značku v mnohém revoluční. Především jde o prvního nástupce některého z modelů.

Ačkoli jsou si jednotlivé vozy v takzvané Super Sports sérii docela podobné a vzájemně jeden z druhého vycházejí, doposud šlo o různé evoluční kroky a modely s odlišným zaměřením. Typ 720S je však první auto, které u McLarenu některý ze stávajících modelů plně nahrazuje. Je totiž nástupcem typu 650S.

Je to zbrusu nové auto, které je postavené na nové generaci platformy pro menší superauta Super Series. Kromě nového karbonového základu Monocage II dostalo i nový čtyřlitrový osmiválec, který pochopitelně zůstává uložený uprostřed. Výkon je, jak napovídá název, 720 koní a to znamená, že stovku tohle auto zvládne za méně než tři sekundy a pokračovat může za hranici 320 km/h.

McLaren 720S

Zcela nový je i design vozu, kterému vévodí obří výřezy světel, ve kterých jsou ovšem jen malé diodové lampy, zbytek výřezu funguje jako nasávací otvor pro vzduch. Kabina je výrazně prosklená. Tvary jsou oproti 650s místy uhlazené, v jiných částech zase došlo na dramatičtější podání a aerodynamicky efektivní prvky.

Fotogalerie

McLaren 720S vypadá dynamicky a dramaticky, přitom je to zároveň krásné auto, i když jeho tvary spíš než designéři malují použitá technická řešení a především fyzika. Z bočního pohledu se nemůžeme ubránit vzpomínkám na legendární McLaren F1, byť tu rozhodně nejde o žádnou snahu na tento vůz navázat. Tvary byly samozřejmě laděny v aerodynamickém tunelu a auto poskytuje na zadní nápravě o 30 % větší přítlak než předchozí model.

Upraveno bylo také adaptivní odpružení podvozku Proactive Chassis Control, auto umí na změnu podmínek zareagovat během pouhých dvou milisekund. To by mělo 720S dodat neuvěřitelnou stabilitu. Novinkou v nastavení jízdních režimů je speciální driftovací mód.

V kombinaci s karbon-keramickými brzdami, které by měly být zhruba stejně výkonné jako u hybridního P1, to znamená, že tohle bude zcela jistě ďábelsky rychlé auto.





Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Maserati Ghibli S Q4
Maserati Ghibli S Q4

r.v. 2016, naj. 1 000 km, benzín
1 876 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.