Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McLaren 720S je přehlídka moderní techniky, stovku zvládne pod tři sekundy

  11:14aktualizováno  11:14
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - McLaren funguje jako automobilka zhruba sedmi let a za tu dobu se již zvládl etablovat jako respektovaný výrobce supersportovních vozů. V Ženevě představila ve světové premiéře nový model 720S, který je pro značku v mnohém revoluční. Především jde o prvního nástupce některého z modelů.

Ačkoli jsou si jednotlivé vozy v takzvané Super Sports sérii docela podobné a vzájemně jeden z druhého vycházejí, doposud šlo o různé evoluční kroky a modely s odlišným zaměřením. Typ 720S je však první auto, které u McLarenu některý ze stávajících modelů plně nahrazuje. Je totiž nástupcem typu 650S.

Je to zbrusu nové auto, které je postavené na nové generaci platformy pro menší superauta Super Series. Kromě nového karbonového základu Monocage II dostalo i nový čtyřlitrový osmiválec, který pochopitelně zůstává uložený uprostřed. Výkon je, jak napovídá název, 720 koní a to znamená, že stovku tohle auto zvládne za méně než tři sekundy a pokračovat může za hranici 320 km/h.

McLaren 720S

Zcela nový je i design vozu, kterému vévodí obří výřezy světel, ve kterých jsou ovšem jen malé diodové lampy, zbytek výřezu funguje jako nasávací otvor pro vzduch. Kabina je výrazně prosklená. Tvary jsou oproti 650s místy uhlazené, v jiných částech zase došlo na dramatičtější podání a aerodynamicky efektivní prvky.

Fotogalerie

McLaren 720S vypadá dynamicky a dramaticky, přitom je to zároveň krásné auto, i když jeho tvary spíš než designéři malují použitá technická řešení a především fyzika. Z bočního pohledu se nemůžeme ubránit vzpomínkám na legendární McLaren F1, byť tu rozhodně nejde o žádnou snahu na tento vůz navázat. Tvary byly samozřejmě laděny v aerodynamickém tunelu a auto poskytuje na zadní nápravě o 30 % větší přítlak než předchozí model.

Upraveno bylo také adaptivní odpružení podvozku Proactive Chassis Control, auto umí na změnu podmínek zareagovat během pouhých dvou milisekund. To by mělo 720S dodat neuvěřitelnou stabilitu. Novinkou v nastavení jízdních režimů je speciální driftovací mód.

V kombinaci s karbon-keramickými brzdami, které by měly být zhruba stejně výkonné jako u hybridního P1, to znamená, že tohle bude zcela jistě ďábelsky rychlé auto.





Nejčtenější

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Další z rubriky

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Prodejní automat na luxusní vozy v Singapuru
VIDEO: V Singapuru prodávají supersporty jako colu, mají na to automat

Automat v Singapuru nabízí místo chipsů, nápojů nebo žvýkaček luxusní auta. Zákazník si v patnáctipodlažní budově vybere v přízemí na dotykové obrazovce typ...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1
Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1

r.v. 2008, naj. 209 500 km, diesel
192 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.