Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McLaren Spider: za chybějící střechu je příplatek 600 tisíc

aktualizováno 
Jediný model v nabídce McLarenu, kterým je kupé MP4-12C, dostal sourozence. Spider má stejně fantastické parametry jako původní kupé. Auto vystřelí na stovku za 3,1 sekundy, maximálka pak atakuje závratných 330 km/h. Výrobce si za skládací střechu účtuje tučný příplatek 600 000 korun.

McLaren 12C Spider | foto: McLaren

Možná se McLaren inspiroval u Ferrari, které podobně koncipovaný roadster vytvořilo z modelu 458 Italia. A možná jen reagoval na přání svých zákazníků. V každém případě s letošním létem britská značka, známá především z formule 1, ukázala svůj druhý model, otevřený spider. Jenže letošního evropského léta si majitelé spideru ještě neužijí. První dodávky zákazníkům slibuje výrobce až těsně před Vánoci.

Fotogalerie

Novinka vychází, respektive je to přímý derivát, z modelu MP4-12C, s kterým sdílí podvozek, agregáty i většinu dílů karoserie. Jen pevný díl střechy lze zatáhnout za pomoci elektrického mechanismu. Výsledek tak trochu připomíná auta typu targa, což je dané konstrukcí celého auta s motorem vzadu. Střecha se tak skládá do prostoru před motor pod aerodynamický kryt. Pokud je natažená, tak je silueta kupé téměř dokonale zachována. Nezmizela ani lahůdka v podobě průhledného krytu motoru.

S ohledem na předpokládané vysoké rychlosti, v kterých se bude auto pohybovat (legálně ovšem jen na německých dálnicích a uzavřených okruzích), připravil výrobce pro jízdu s otevřenou střechou speciální okénko za sedadly, které lze i nastavovat. Díky tomu by měla být i rychlá jízda s otevřenou střechou stále relativně pohodlná.

McLaren 12C Spider

Celý mechanismus skládací střechy je lehký a jelikož je původní karbonový skelet MP4-12C velmi pevný, nemusel jej výrobce jakkoliv vyztužovat. Výsledkem je nabrání pouhých čtyřiceti kilogramů hmotnosti navíc oproti kupé. Střechu lze stahovat a vytahovat i za jízdy do rychlosti 30 kilometrů za hodinu a celý proces trvá slušných 17 sekund.

Novinka má pod zadní průhlednou kapotou stejný agregát jako kupé, a to včetně drobných změn pro modelový rok 2013. Dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 3,8 litru pohání přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku zadní kola. Maximální výkon 460 kW je dostupný v 7 000 otáčkách, maximum točivého momentu (600 Nm) dává motor již od 3 000 do 7 000 otáček.

McLaren 12C Spider

Vyšší hmotnost a jiná aerodynamika se ale podepsaly na lehce horších dynamických parametrech auta. Při sprintu na stovku se to ještě neprojevilo, kupé i spider se na tuto rychlost dostanou za 3,1 sekundy. Při sprintu na dvoustovku nebo čtvrt míle má ale spider již čas o dvě desetiny sekundy horší. Stejné je to s maximální rychlostí, spider dokáže uhánět 329 kilometrů za hodinu, kupé je o čtyři kilometry rychlejší. Ale v obou případech to jsou zanedbatelné rozdíly.

Příplatek za verzi MP4-12C Spider je na první pohled závratný. Výrobce si za skládací střechu účtuje v přepočtu 600 000 korun. Což je sice na jednu stranu cena běžného manažerského sedanu, ale na druhou jen zhruba desetina základní ceny McLarenu MP4-12C. Základní cenu spideru výrobce nastavil na 195 000 liber, což je v přepočtu asi šest milionů korun.

Autor:


Témata: Ferrari, McLaren


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.