Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Menší z klanu sršňů: Honda CB600F Hornet

  10:00aktualizováno  10:00
Atraktivní design vyšperkovaný řadou doplňků, výkonný motor, výborné jízdní výkony a ovladatelnost. To jsou hodnoty, které u Hondy CB600F Hornet musí ocenit snad každý motorkář.

Honda CB600F Hornet | foto: iDNES.cz

Zbrusu nový hornet představil největší výrobce jednostopých vozidel, japonská značka Honda, již v roce 2007 a řádně tím rozbouřil do té doby klidnou hladinu třídy šestistovkových naháčů. Zcela nový hliníkový rám, nejkompaktnější a nejvýkonnější motor třídy a v neposlední řadě agresivní a moderní design s výfukem téměř pod motocyklem vynesly nového horneta na vrchol zájmu všech vyznavačů stylu streetfighter. Dokonce i po dvou letech svého "života" má náročným motorkářům stále co nabídnout.

Srdcem horneta je řadový čtyřdobý čtyřválec se vstřikováním paliva, převzatý ze sportovní kapotované verze CBR600RR. Disponuje sice nižším výkonem 75 kW (102 k) dostupným při 12 000 otáčkách a maximálním točivým momentem 63,5 N.m při 10 500 otáčkách, ale i tak to jsou velmi slušné hodnoty, zajišťující tomuto malému streetfighteru výbornou dynamiku.

Ocenili jsme jeho kultivovaný projev i celkem plynulou výkonovou křivku bez větších výkyvů. Omezovač zasáhne kolem hranice třinácti tisíc otáček a není vůbec složité se v těchto "vodách" pohybovat. Na kategorii šestistovek můžete počítat se slušným zátahem od nízkých otáček, ale pokud si chcete jízdu opravdu užívat, musíte motor udržovat nad hranicí šesti tisíc otáček. Potom vám hornet ukáže, co v něm opravdu je.

Technické informace mluví o mnohém, nicméně skutečná jízda na tomto motocyklu předčí veškerá očekávání. Hlavní zbraní "menšího" hornetu s lehkým a tuhým hliníkovým rámem typu Mono Backbone, teleskopickou převrácenou vidlicí vpředu a vzadu s kyvným ramenem se sedmi stupni předpětí pružiny, jsou totiž jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Díky těmto předpokladům na něm můžete na klikaté silnici držet krok i s podstatně silnějšími "litry". Lehkost, s jakou se sklápí do zatáček, vás může v první chvíli až zaskočit. Přijíždíte k zatáčce a začnete brzdit přední brzdou, navedete motocykl do zatáčky, brzdu pustíte a hornet se prakticky sám sklopí. Žádné namáhavé přemlouvání. Také při výjezdu ze zatáčky pod plným plynem cítíte, jak se motocykl snaží sám narovnat.

Klikaté silničky nebo městský provoz jsou jeho doménou. Při jízdě po dálnici je limitujícím faktorem absence kapotáže a ani příplatkový štítek příliš nepomáhá.

Čtyřpístkové třmeny na předním kole spolu s kotouči o průměru 296 mm zajišťují okamžitý brzdný účinek, na přání je rovněž k dispozici kombinovaný brzdový systém ABS. Posez za řidítky je příjemný, i když ta by mohla být o něco širší. Díky rozměrnému sedlu nebudete mít problém vzít s sebou spolujezdce, který může využívat dva rozměrné úchyty.

Pro zdůraznění individuality tohoto stroje je k dispozici široká nabídka originálního příslušenství, které se v široké míře objevilo také na testovaném exempláři v atraktivním zbarvení perleťové žluté Acid v kombinaci s černou. Jmenujme například profilované chromované znaky Honda na nádrži, zadní blatník ve žluté barvě, praktický plexi štít, sedlo Alcantara se stylizovanou výšivkou sršně nebo ochrana nádrže a jejího uzávěru. Nejde sice zrovna o levnou záležitost, ale hornetu to sluší.

Honda CB600F Hornet v číslech
motor čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec DOHC
zdvihový objem (ccm) 599
kompresní poměr 12:1
max. výkon (kW/k) 75/102
max. točivý moment (Nm) 63,5
převodovka šestistupňová
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 090 x 740 x 1 095 x 1 435
výška sedadla (mm) 800
objem nádrže (l) 19

pneumatiky

přední 120/70-ZR17,  zadní 180/55-ZR17
brzdy přední 296mm dvoukotoučová dvoupístková, zadní 240mm kotoučová jednopístková
provozní hmotnost 198 kg (203 kg verze ABS)
základní cena (Kč) 189 900

Autoři:


Témata: ABS, Honda, jízdné


Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.