Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 124: dostupný symbol kvality

  14:47aktualizováno  14:47
Jeden z nejoblíbenějších a nejprodávanějších mercedesů - vůz série 124 a třídy E z let 1984 až 1995 - je bohatě zastoupen i na zdejších silnicích a čas ho spolu s přepestrou nabídkou na trhu ojetin zlevnil natolik, že tento symbol automobilové kvality a trvanlivosti může koupit snad každý průměrný motorista.
Mercedes 124

Mercedes 124 | foto: AAA Auto Praha

Záleží jen na tom, co z bohaté nabídky karosářských a hlavně motorových variant od dvoulitrového "taxikářského" dieselu o výkonu 53 kilowatů až po špičkový pětilitrový benzinový osmiválec s 235 kilowatty zvolí.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Mercedes 
naleznete na serveru www.automodul.cz

Nejobyčejnější čtyřválcový dvoulitr z roku 1984 je k mání za 70 000 korun. Průměr cen v novější nabídce, benzinový třílitr z roku 1988, bývá okolo 110 000 a stejně starý diesel téhož objemu stojí zhruba 140 000 korun. Vůz po faceliftu v roce 1989 s plastovými lemy na bocích je v nejlevnější dvoulitrové verzi za 160 000, dvoulitrový diesel ročníku 1991 za 190 000 a kupříkladu oblíbený turbodieselový dvouapůllitr v kombi se dá sehnat za 260 000 korun. Do vyšších sfér se pak šplhají nevšední kusy ze závěru výroby: třeba 2.8litrový benzinový sedan ročníku 1995 je za 380 000 korun. Třicetitisícový příplatek se dává za žádaný pohon všech čtyř kol, naopak slevu ve výši 30 000 až 50 000 korun mívají taxikářské verze, poznatelné podle barvy slonové kosti. I v Německu, které je největší studnicí jetých či havarovaných aut pro tuzemsko, jsou Mercedesy 124 drahé. To znamená, že mnohé do Česka exportované kusy - mají-li se dovozcům vyplatit - jsou buďto po těžkých haváriích, nebo po perné službě. Mimořádná opatrnost je tedy při zájmu o ojetinu na místě. K tomu prostá rada: je-li levá bočnice opěradla prodřená, má vůz bezpochyby hodně za sebou. Na druhé straně však zůstává faktem, že zmíněná auta jezdí až milion kilometrů a jejich mimořádnou kvalitu a výdrž dokladují kromě jiného také statistky německého TÜV: ve všech kategoriích stáří jsou mezi nejméně problémovými, a čím jsou starší, tím v tabulkách postupují výš k lepším výsledkům. K dalším přednostem patří mimořádná prestiž značky, vynikající dílenské zpracování, kvalitní antikorozní ochrana, nadčasový design, mimořádný prostor v interiéru i v kufru, bezpečnost a výborné jízdní vlastnosti. Naopak nevýhodám dominují drahé náhradní díly a servisní práce. Problémy lze očekávat v účinnosti ruční brzdy a v některých dílech řízení, ve vůli na kardanu a na brzdovém vedení. Někdy bývají zmíněné mercedesy vybaveny neschválenými díly, zejména litými koly. Z řady Mercedesů 124 doporučují odborníci hlavně diesely a z benzinových prakticky cokoliv. Nejméně vhodný je nejslabší dvoulitrový čtyřválec: tomu vytýkají malý výkon, nepříliš kultivovaný chod a menší trvanlivost - ale jen ve srovnání s ostatními motory modelu, zatímco v konkurenci jiných značek není špatný.

PLUSY
- bohatá nabídka karosářských i motorových verzí
- bohatá výbava u mladších vozů
- dobrá úroveň pasivní bezpečnosti
- prestiž, trvanlivost, kvalita
- velký prostor, mimořádný komfort
- solidní jízdní vlastnosti
- výborná antikorozní ochrana
- nadčasový design
- výborné brzdy

MINUSY
- vůle na kardanu
- závady na brzdovém vedení
- drahé náhradní díly a servis
- jednostranně účinná ruční brzda
- méně trvanlivé některé díly řízení
- riziko koupě vozu vysloužilého či špatně opraveného po havárii

Největší konkurenti

Jestliže sedan Mercedes-Benz série 123 v provedení 250 D (dvouapůllitrový diesel) roku výroby 1992 stojí jako nejlevnější Škoda Felicia, tedy zhruba 220 000 korun, tvoří mu hlavní srovnatelnou a stejně starou konkurenci zvláště BMW 525 TDS rovněž za 220 000, Audi 100 2.5 TD za 190 000, Opel Omega 2.3 TD na 120 000 a Ford Scorpio 2.5 TD za 125 000 korun. "Z uvedených možností bych určitě volil mercedes," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. "Sportovněji laděný člověk by se ale možná rozhodl pro BMW 525 TDS, který právě začátkem devadesátých let nahradil BMW 524 TD. BMW 525 TDS z roku 1992 je právě kvůli motoru o výkonu 143 koní zhruba o 50 000 korun dražší než stejně starý BMW 524 TD."


Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.