Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 190: dobré služby, dražší provoz

  16:43aktualizováno  16:43
3. 2. 1999 - Mercedes-Benz 190 - luxusní limuzína střední třídy z let 1982 až 1993 - patří ke kultovním automobilům s pověstí mimořádně věrných sluhů, kteří při trochu slušném zacházení absolvují až půl milionu kilometrů. Přetlak na zdejším trhu ojetin však i cenu druhého nejrozšířenějšího Mercedesu v zemi srazil v nejstarších ročnících až k padesátitisícové hranici.
Ceny vozů z poloviny osmdesátých let se pohybují kolem sta tisíc, ale zachovalejší exempláře a zvláště pak mimořádně trvanlivé diesely mohou být dražší. Mercedes 190 od ročníku 1990 bývá za cenu zhruba od 150 tisíc korun výš a v nejmladších verzích obvykle překračuje dvousettisícovou mez.
Automobil klasické koncepce s motorem vpředu a s pohonem zadních kol má čtyř-, pěti- a šestiválcové benzonové i naftové motory o obsahu od 1,8 do 2,6 litru s výkony od 53 do 150 kilowattů. U slabších benzinových verzí je třeba počítat se spotřebou od sedmi do 12 litrů, 2,6litrový šestiválec i 2,5litrový čtyřválcový šestnáctiventil jsou žíznivější - například ve městě žádají až k 15 litrům. Diesely berou od pěti do sedmi až devíti litrů nafty, s nejslabším z nich - s dvoulitrem bez přeplňování - však je robustní vůz těžkopádný. Pověstný je komfort i vynikající výrobní zpracování, naopak daní ze všech předností jsou vyšší ceny náhradních dílů i servisních prací.
Mercedes 190 držel dobrou pověst po celou dobu výroby a v hodnocení německého TÜV je ve všech věkových kategoriích o více než deset procent lepší než průměr jiných srovnatelných automobilů. Kupříkladu z nyní dvanáctiletých vozů prochází prověrkami v TÜV bezmála 43 procent Mercedesů 190 naprosto bez závad. A koroze nosných dílů je zhruba osmkrát méně častá než u průměru srovnatelných. Ty hodnocený vůz převyšuje i v kvalitě brzdového vedení a hadiček stejně jako v účinnosti provozních brzd. Netrpí na úniky oleje, později než u jiných automobilů mu koroduje výfuk. Nejcitlivějším místem Mercedesu 190 je řízení, jehož součásti se nadprůměrně opotřebovávají. K typickým potížím patří také závady ruční brzdy, která působí nerovnoměrně, jednostranně.
V údržbě si podle rad mechaniků zaslouží zvláštní pozornost rozvodový řemen, brzdové destičky a kontrola dobíjení alternátoru.
Obchodníci s ojetinami doporučují k pozornosti kupců vozy od ročníku 1988, kdy se Mercedes 190 dočkal větší modernizace. Zájemci o benzinovou verzi - pokud netrvají na vyšších výkonech - by se měli poohlížet po autě s 1,8litrovým motorem. Z naftových voleb je nejvhodnější 2,5litrový turbodiesel, s nímž stuttgartská firma vyslala "stodevadesátky" na trh rovněž v roce 1988.

Mercedes 190 má slabé místo v řízení sice přesném, ale nepříliš trvanlivém a v účinnosti ruční brzdy.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.