Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Okouzlující kráska s bájným rackem

aktualizováno 
Mercedes 300 SL se stal ikonou díky svým racčím křídlům vzhůru výklopných dveří. Patří k nejvýznamnějším automobilům světové historie, taky se kousky v perfektním stavu prodávají za desítky milionů korun. Na špičkových veteránských akcích bývá ale často „přerackováno“.

Kvůli těm racčím křídlům si vysloužil přezdívku gullwing (gull = racek, wing = křídlo; anglicky). Dochované gullwingy patří k nejvyhledávanějším sběratelským raritám, v roce 2012 byl jeden z nich v Arizoně vydražen v přepočtu za více než 90 milionů korun.

Na slavném pařížském veletrhu Retromobile konaném v uplynulém týdnu se slavných mercedesů objevilo hned několik, až ve společnosti dalších automobilových perel působily trochu obyčejně. Jeden kousek zdobila blond kráska, ze které nemohlo publikum spustit oči.

Mercedes 300 SL Gullwing na výstavě Retromobile
Mercedes 300 SL Gullwing na výstavě Retromobile
Kráska zdobící stánek s Mercedesy 300 SL Gullwing na výstavě Retromobile

Hvězdy ho milovaly

Legenda jménem Mercedes 300 SL (Sport Leicht = sportovní lehký, jiné zdroje uvádějí Super Leicht) se začala psát v roce 1952, kdy ještě čistě závodní vůz vyhrál závod 24 hodin Le Mans.

Fotogalerie

Do dvou let připravili ve Stuttgartu civilní verzi, v níž však zůstal závodní trubkový rám, takže dveře byly zavěšeny na střechu.

Po otevření vypadalo auto jako pták s křídly, proto se mu začalo přezdívat gullwing. Přidáme-li nádhernou aerodynamickou karoserii, která má být dílem konstruktéra Rudolfa Uhlenhauta, nemohl mercedes nemít úspěch u soudobých celebrit.

Pořídila si ho třeba Sophia Lorenová, Gina Lollobrigida, Romy Schneiderová, Clark Gable či dirigent Herbert von Karajan, ale i řada korunovaných hlav – třeba řecký kníže a jordánský král.





Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.