Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes A 170 CDI L – minivan pro manažery

  20:06aktualizováno  20:06
hodnocení iDNES 4,1/5 Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy. Prostor pro nohy pasažérů na zadních sedadlech pak dokonce připomíná velké manažérské limuzíny. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Stoupající nároky evropských automobilových konzumentů a zájem o malé velkoprostorové vozy, přiměly na konci minulého století řadu světových automobilek k přehodnocení a doplnění stávajících modelových řad.

Ani Mercedes v tomto směru nebyl výjimkou a v roce 1997 přivedl na svět miniMPV s označením A.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mercedes můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz s malými vnějšími rozměry, ale prostorným interiérem, osvědčenou technikou a pohodlím pro tohoto stuttgartského výrobce obvyklým.

Alespoň tak tomu inženýři Mercedesu chtěli.

 hodnocení 

PLUSY
- solidní dynamické vlastnosti
- příznivá spotřeba
- vzhledem ke kategorii masivní konstrukce vozu
- kvalitní posaz za volantem, příjemně tvarovaná sedadla
- nabídka vnitřního prostoru na zadních sedadlech

MINUSY
- jízdní vlastnosti na nekvalitních vozovkách, tvrdé pérování
- vysoká pořizovací cena
- odhlučnění motoru, horší akustická pohoda
- špatná odolnost vůči bočnímu větru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Po aféře, kdy se áčko v "losím testu" převrátilo na bok, se ale hodně změnilo. Výroba byla zastavena a ve Stuttgartu měli napilno. Vylepšený či spíše bezpečnější Mercedes třídy

A se začal znovu vyrábět až 9. února 1998. Do vínku dostal snížený a náležitě tuhý podvozek, kola s nízkoprofilovými pneumatikami v neposlední řadě i stabilizační systém ESP.

Snížení pohodlí na úkor vyšší bezpečnosti bylo nevyhnutelné. "Áčko" se tak de facto stalo obětí své vlastní koncepce.

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

Mercedes Benz třídy A je na sklonku svého života. Jeho nástupce, tedy "áčko“ druhé generace bude s největší pravděpodobností debutovat na podzimním pařížském autosalonu.

INTERIER A KUFR

VNĚJŠÍ VZHLED

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, manipulace se zavazadly je díky nízko položené nákladové hraně velmi snadná. Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující.

Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy.

Přestože v rodném listě stuttgartského minimodelu je zapsán rok 1997, karosérie "áčka" má i po sedmi letech co nabídnout.

Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující, sklopením nebo vyjmutím sedaček ve druhé řadě lze velikost přepravního prostoru dále zvětšovat až na úctyhodný objem 1740 litrů.

Pod krátkou kapotou testovaného vozu byl ukryt moderní vznětový agregát 1,7 CDI produkující solidní výkon 70 kW (95 koní).

Vysoká silueta, velké prosklené plochy a zejména atypický tvar zadního sloupku C se nesetkal vždy s pochopením publika, je ale nezaměnitelným prvkem tohoto vozu a ani po letech neztratil nic ze své originality.

Vnitřnímu prostoru dominují veskrze jakostní materiály, drobné výhrady bychom měli pouze k plastovým kapsám v dolní části dveří.

Dlouhá opěradla poskytují tělu dobrou oporu a ani při jízdě na větší vzdálenost nezvyšují pocit únavy. Velikost vnitřního prostoru je i přes malé vnější rozměry velice slušná.

Přístrojová deska je jednoduše řešená a dobře přehledná, rozmístění ovladačů a sdělovačů je v souladu se současnými trendy v ergonomii.

Motor vyniká plochou křivkou točivého momentu, svého maxima dosahuje již při 1600 otáčkách, což se příznivě projevuje na dynamických vlastnostech vozu. Pohonná jednotka je spřažena s manuální pětistupňovou převodovkou.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.