Mercedes A 170 CDI L – minivan pro manažery

  • 21
hodnocení iDNES 4,1/5 Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy. Prostor pro nohy pasažérů na zadních sedadlech pak dokonce připomíná velké manažérské limuzíny. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Stoupající nároky evropských automobilových konzumentů a zájem o malé velkoprostorové vozy, přiměly na konci minulého století řadu světových automobilek k přehodnocení a doplnění stávajících modelových řad.

Ani Mercedes v tomto směru nebyl výjimkou a v roce 1997 přivedl na svět miniMPV s označením A.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mercedes můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz s malými vnějšími rozměry, ale prostorným interiérem, osvědčenou technikou a pohodlím pro tohoto stuttgartského výrobce obvyklým.

Alespoň tak tomu inženýři Mercedesu chtěli.

 hodnocení 

PLUSY
- solidní dynamické vlastnosti
- příznivá spotřeba
- vzhledem ke kategorii masivní konstrukce vozu
- kvalitní posaz za volantem, příjemně tvarovaná sedadla
- nabídka vnitřního prostoru na zadních sedadlech

MINUSY
- jízdní vlastnosti na nekvalitních vozovkách, tvrdé pérování
- vysoká pořizovací cena
- odhlučnění motoru, horší akustická pohoda
- špatná odolnost vůči bočnímu větru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Po aféře, kdy se áčko v "losím testu" převrátilo na bok, se ale hodně změnilo. Výroba byla zastavena a ve Stuttgartu měli napilno. Vylepšený či spíše bezpečnější Mercedes třídy

A se začal znovu vyrábět až 9. února 1998. Do vínku dostal snížený a náležitě tuhý podvozek, kola s nízkoprofilovými pneumatikami v neposlední řadě i stabilizační systém ESP.

Snížení pohodlí na úkor vyšší bezpečnosti bylo nevyhnutelné. "Áčko" se tak de facto stalo obětí své vlastní koncepce.

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

Mercedes Benz třídy A je na sklonku svého života. Jeho nástupce, tedy "áčko“ druhé generace bude s největší pravděpodobností debutovat na podzimním pařížském autosalonu.

INTERIER A KUFR

VNĚJŠÍ VZHLED

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, manipulace se zavazadly je díky nízko položené nákladové hraně velmi snadná. Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující.

Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy.

Přestože v rodném listě stuttgartského minimodelu je zapsán rok 1997, karosérie "áčka" má i po sedmi letech co nabídnout.

Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující, sklopením nebo vyjmutím sedaček ve druhé řadě lze velikost přepravního prostoru dále zvětšovat až na úctyhodný objem 1740 litrů.

Pod krátkou kapotou testovaného vozu byl ukryt moderní vznětový agregát 1,7 CDI produkující solidní výkon 70 kW (95 koní).

Vysoká silueta, velké prosklené plochy a zejména atypický tvar zadního sloupku C se nesetkal vždy s pochopením publika, je ale nezaměnitelným prvkem tohoto vozu a ani po letech neztratil nic ze své originality.

Vnitřnímu prostoru dominují veskrze jakostní materiály, drobné výhrady bychom měli pouze k plastovým kapsám v dolní části dveří.

Dlouhá opěradla poskytují tělu dobrou oporu a ani při jízdě na větší vzdálenost nezvyšují pocit únavy. Velikost vnitřního prostoru je i přes malé vnější rozměry velice slušná.

Přístrojová deska je jednoduše řešená a dobře přehledná, rozmístění ovladačů a sdělovačů je v souladu se současnými trendy v ergonomii.

Motor vyniká plochou křivkou točivého momentu, svého maxima dosahuje již při 1600 otáčkách, což se příznivě projevuje na dynamických vlastnostech vozu. Pohonná jednotka je spřažena s manuální pětistupňovou převodovkou.

,