Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a Renault spojí síly, smart a twingo budou sourozenci

aktualizováno 
Renault Twingo i Smart ForTwo jsou relativně čerstvé modely, ale jejich tvůrci již přemýšlí nad novými generacemi. Za účelem snížení nákladů spojí při vývoji své síly. Plody spolupráce se dostanou i do Mercedesu A.

Renault Twingo příšt generace bude sourozencem Smartu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

V letech 2013 a 2014 se dočkáme nového Smartu ForTwo a Renaultu Twingo. Na tom by nebylo nic podivného, kdyby tyto připravované vozy neměly mít společný technický základ. Koncerny Renault-Nissan a Daimler-Benz se totiž dohodly na vzájemné spolupráci. Na důkaz vážnosti této spolupráce si mezi sebou společnosti vymění 3,1 % svých akcií.

Ačkoli budou twingo a smart příbuznými, zůstanou stále osobitými vozy.

Výměna akcií

Daimler-Benz, Renault a Nissan si vzájemně vymění akcie. Zatímco Daimler-Benz získá 3,1 % v každé z automobilek francouzsko-japonské aliance, Renault s Nissanem si 3,1 % podíl v německém koncernu rozdělí. Každá z firem tak získá 1,55 % akcií Daimler-Benz. Podíl Renaultu v Nissanu klesne ze 44,3 % na 43,2%.

Společná ale bude architektura pohonu, která bude vycházet ze současné koncepce smartu. Pro Renault Twingo to bude znamenat zásadní změnu. Motor bude umístěn vzadu a poháněna budou zadní kola. Smart zůstane dvoumístným vozem, Twingo bude čtyřmístné a to i přesto, že se oproti současné generaci zmenší. Bude měřit asi 3,45 metru.

Twingo posléze doplní i nová generace Smartu ForFour, který bude mít jistě čtyři dveře, u nového twinga zatím není jisté, jestli bude existovat jen jako dvou nebo jako čtyřdveřová varianta nebo obojí. Jisté ovšem je, že se malý renault v třetí generaci vrátí k odvážnějšímu designu, tak jako tomu bylo u generace první. Zatímco dvoumístný smart se bude nadále vyrábět v továrně ve francouzském Hambachu, twingo a čtyřmístný smart budou z pásů sjíždět ve slovinském Novom Mestě.

Konstruktéři budou s novou platformou řešit řadu problémů. Především je otázkou, jak vyřeší prostorové uspořádání twinga. Motor vzadu a poháněná zadní náprava by totiž mohly výrazně ubrat na variabilitě minivozítka. Navíc bude potřeba řešit bezpečnost vozu při nárazu. Motor je totiž dnes nedílnou součástí bezpečnostní struktury vozu. Není bez zajímavosti, že koncepci, na které hodlají spolupracovat Mercedes a Renault, před časem opustil Volkswagen a u své připravované řady New Small Family zvolil oproti konceptům Up obvyklé uspořádání s motorem vpředu a pohonem předních kol. Smart i twingo budou v nové generaci od počátku k mání i jako elektromobily.

Renault Twingo

Třetí generaci Twinga bude podobně odvážná jako ta první

Kromě této platformy budou automobilky spolupracovat i na vývoji pohonných jednotek. Agregáty budou vycházet z nového tříválce, který nedávno debutoval v nové generaci Nissanu Micra. Twingo dostane přeplňované i nepřeplňované verze, menší smart pravděpodobně dostane i o něco zmenšený motor.

Smartem a twingem ale spolupráce obou automobilových koncernů nekončí. Tříválcový motor ze společné líhně dostane i nová generace Mercedesu A, pod jeho kapotu se také podívají i nové malé čtyřválcové motory a to jak zážehové, tak i turbodiesely. Čtyřválce budou více či méně upravenými verzemi jednotek Renault. Nová generace Mercedesu A dostane kromě typické jednoprostorové verze i variantu s nízkou podlahou, která by jako hatchback měla konkurovat novému Audi A1 a Mini.

Smart ForTwo

Budoucí Smart ForTwo dostane motor původem z Nissanu Micra

Luxusní divize Nissanu – Infiniti – pak dostane čtyř a šestiválcové motory od Mercedesu. Opět půjde o benzínové i naftové jednotky. Automobilky budou spolupracovat i v oblasti užitkových vozů. Mercedes Vito dostane turbodiesel od Renaultu, spolupráce se později i prohloubí. Mercedes navíc připraví nový malý městský dodávkový vůz, jehož technika bude opět pocházet od Renaultu.

Vypadá to, že Mercedes bude hlavně z počátku z nové aliance více brát než dávat. Je otázkou, jak image automobilky prospěje spolupráce s masovým francouzským výrobcem. Faktem ale je, že na poli malých vozů nemá Mercedes mnoho zkušeností, Francouzi jich mají naopak na rozdávání. A expanze do nižších segmentů je dnes i pro prémiové automobilky nezbytnou nutností.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.