Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zelená bestie řádí v zeleném pekle

  12:00aktualizováno  12:00
Příznačnější barvu nejostřejší silniční verzi Mercedesu-AMG GT dát nemohli. Ladili ho na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürbugringu, kterému se říká „zelené peklo“.

Variantu R prohnal po sakramentsky nebezpečném a fascinujícím okruhu pilot Lewis Hamilton, který za stáj Mercedes závodí v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Původní osmiválcový čtyřlitr biturbo posílil na 585 koní (430 kW) a točivý moment vzrostl na 700 Nm. Maximální rychlost je 318 km/h a hodnota zrychlení z nuly na stovku 3,6 sekundy. Auto je oproti sériovému provedení 90 kg lehčí, a váží tak 1 555 kg.

Specialitou zeleného monstra je aktivní aerodynamika. Speciální spojler na podvozku se vyklopí až o 40 mm a s pomocí Venturiho efektu auto „přisává“ k vozovce.

Úpravy adaptivního podvozku spočívají v nové kalibraci, ale hlavně v modifikované zadní nápravě, díky které může vůz natáčet zadní kola. Stejně jako třeba v konkurenčním Porschi 911 se zadní kola natáčejí opačným směrem oproti předním v rychlostech do 100 km/h, ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně.

Nürburgring

Zelené peklo

Bájný okruh, kde se konala Grand Prix Německa, při níž v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. Kvůli jeho hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na 21kilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka. Trénují tam i škodovky.

Na okruh – pro svou obtížnost zvaný "zelené peklo" – míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatuje jen velmi pomalu a bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z tohoto okruhu značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R







Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto
Škoda chce zdvojnásobit výrobu, modely se mají mezi sebou více lišit

Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier vidí budoucnost značky hlavně v elektromobilech a SUV. Design jednotlivých modelů chce více proměnit, aby byly jednoduše...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.