Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kouzelný racek skončí, přijede slabší a lehčí mercedes bez křídel

  12:00aktualizováno  12:00
Letos končí výroba krásného a vzácného Mercedesu SLS AMG s křídlovými dveřmi. Nástupce s označením AMG GT přijde na trh příští rok, automobilka ale postupně představuje některé části a parametry auta.

Mercedes-AMG GT | foto: Mercedes-AMG

SLS AMG se už za života stalo kultovním autem. Nezaměnitelným, výjimečným. Může za to jeho pravzor, absolutní legenda z padesátých let, Mercedes 300 SL zvaný Gullwing, který měl jako první ony racčí dveře. Mercedesu, respektive divizi AMG, se moderní retro odkaz povedl, SLS AMG rozhodně není trapná vizuální parodie ale špičkový sporťák (více zde). Jeho čas se ale nachýlil, ve výrobě vydržel jen čtyři roky. Připomeňme, že racčí dveře má jen kupé, roadster logicky dostal klasické řešení.

Fotogalerie

Nástupce vyjede na jaře příštího roku, ovšem Mercedes ho nejenom precizně ladí, ale i pilně testuje a veřejnosti pomalu poodhaluje. Podle všeho to bude kousek z trochu jiného těsta. Lehčí, méně výstřední a v základu i s o něco slabším motorem. Ten totiž Mercedes už představil.

Motoru zůstalo osm válců do V, ale přišel o víc než dva litry objemu. SLS AMG má 6,2litrový motor, nové GT bude mít objem motoru "jen" čtyři litry. Asi ani nemusíme napovídat, třetinu objemu nahradí přeplňování. Výrobce použil hned dvě turbodmychadla od amerického výrobce Borg Warner, která umístil mezi dvě řady válců. Dmychadla tlačí 2,3 baru.

Snový let s racky: projeli jsme vzácný mercedes i jeho úžasného vnuka

Mercedes Benz 300SL

Mercedes Benz 300SL

Kompaktnější motor je kratší oproti většímu agregátu z SLS o téměř devět centimetrů, má maximální výkon 375 kW při 6 350 otáčkách. To je na první pohled trochu zklamání, SLS AMG má základní výkon 420 kW, v GT verzi 435 kW a speciální Black Series má dokonce 464 kW. To vše ve vyšších otáčkách: v 6 800 nebo dokonce 7 400/min u nejvýkonnější verze. Co zůstalo, je maximum točivého momentu, 650 Nm mají oba modely, křivku má logicky plošší nové GT s přeplňováním.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné dynamické parametry nového GT, takže můžeme jen spekulovat, jestli menší výkon bude mít zásadní vliv na dynamiku. Možná nikoliv, auto by totiž mělo být velmi lehké. Už SLS se pyšní pouhými 1 600 kilogramy hmotnosti a téměř kompletně hliníkové karoserii. Nové GT má mít hliníkový prostorový rám a má být lehčí. Nechme se překvapit, je docela pravděpodobné, že po doladění novinky Mercedes prozradí její dynamiku a další parametry ještě před premiérou.

Může se hodit

Také byste rádi jezdili v mercedesu? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Auto se už delší dobu velmi pečlivě testuje včetně jízd na legendární severní smyčce Nürburgringu. Výrobce novinku před zraky veřejnosti vyloženě netají, přesto design můžeme zatím jen odhadovat. Ve všech případech se nové GT prozatím prezentovalo jen v maskovacím kabátu. Asi nejvíc prozrazuje fotografie auta v zeleném maskovacím polepu s černými plameny. Oficiálně automobilka prozradila nakreslenou siluetu auta na autosalonu v New Yorku a následně jednu fotografii, na které jsou díky záměrně nastavenému nasvícení vidět opět jen základní kontury.

Nejdůležitějším poznatkem, který je z fotografií jasně patrný, je absence křídlatých dveří. Nové GT bude v tomto směru konvenční a bude mít klasické dveře. Auto má extrémně dlouhou přední kapotu, což zmiňuje i samotná automobilka. Zadek je výrazně zaoblený a celkově silueta auta připomíná původní Gullwing 300 SL.

Exaktnější informace máme o interiéru. Ten Mercedes ukázal na dvou fotografiích. Vypadá skvěle, luxusně a přitom sportovně. Ukázkový je laděný do červené a černé kůže. Středový panel je velmi široký a má mnoho ovladačů po bocích voliče převodovky. Uprostřed zaujmou čtyři kruhové výdechy ventilace a za nimi výsuvný multimediální displej.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz, Retro


Hlavní zprávy

Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition
Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
10 550 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.