Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádník od Mercedesu pluje vzduchem jako nůž máslem

aktualizováno 
Je to sedan i kupé zároveň, přitom malý model je pod základním sedanem třídy C. A hlavně je to rekordman s nejaerodynamičtější karoserií mezi produkčními auty. Nový Mercedes CLA se začne prodávat už na jaře od 714 000 korun.

Mercedes-Benz CLA | foto: Mercedes-Benz

Především je to baby sedano-kupé CLS, tak novinku uvádí výrobce. Rozhodně je to stylový model, ne nadarmo ho Mercedes představil na Fashion Weeku v Berlíně. Zařazení do nabídky výrobce je však poměrně složité. Na jednu stranu je to příslušník nejnižší třídy A, s kterým má hodně společného. Na druhou je delší než základní sedan třídy C. Prostě něco mezi řadou A a C, což dokládá i cenové zařazení.

Fotogalerie

V každém případě je to rekordman, co se aerodynamického odporu týče. Hodnota součinitele odporu vzduchu je fantastických 0,22, což je aktuálně světový rekord mezi produkčními auty. Ale abychom byli přesní, hodnota Cx=0,22 platí pro eko variantu CLA 180 BlueEfficiency, ostatní verze mají hodnotu Cx o setinku horší.

Opravdu špičkovou aerodynamiku dokládají výkonové parametry auta. Základní verze CLA 180 má přeplňovanou šestnáctistovku s pouhými 90 kW, přesto umí jet až 210 kilometrů za hodinu. Ten samý motor naladěný na 115 kW v modelu CLA 200 pak dokáže uhánět až 230 km/h. Dobrá aerodynamika má i vliv na spotřebu, je však otázka, zda laboratorních údajů výrobce bude možné dosáhnout i v běžném provozu. Ekomodel CLA 180 BlueEfficiency má kombinovanou spotřebu pět litrů, diesel 220 CDI s výkonem 125 kW 4,2 litru a top model CLA 250 s přeplňovaným dvoulitrem s výkonem 155 kW jen 6,2 litru.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení nového Auta a líbí se vám Mercedes? Pořiďte si ho přes Automodul.cz/Mercedes.

Všechny šestnáctistovky budou mít standardně šestistupňový manuál, nejsilnější benzinový motor a diesel budou spojeny se sedmistupňovým automatem, který se pro zbylé varianty dodá na přání. Stejně tak bude na přání možné objednat pohon všech kol 4matic. Běžná provedení mají navzdory "zadokolkové" tradici značky pohon předních kol, tedy stejně jako model třídy A.

Mercedes-Benz CLA

Design jasně odkazuje na luxusní sedano-kupé (či čtyřdveřové kupé) CLS, což byl i záměr výrobce. Přední část však nezapře příbuznost s novou generací nejmenší třídy A. Z většího bratříčka si novinka vzala bezrámové dveře a po jejím vzoru má CLA výrazně zaoblenou střechu a několik prolisů, které zdůrazňují siluetu kupé. Přestože model má nejblíž k malé řadě A, není to úplný prcek. Na délku měří 4,63 metru, šířka je 1,77 metru a na výšku měří novinka 1,44 metru. Rozvor má na danou třídu velmi slušnou hodnotu 2,7 metru.

Cenou se všechny zatím uvedené verze vejdou v základní výbavě do milionu korun. Oba modely CLA 180, tedy "obyčejný" a eko verze BlueEfficiency stojí na korunu stejně: 714 000 Kč. Áčko stojí se stejným motorem přibližně o 110 000 korun méně, naopak vyšší model C v základním provedení je dražší přibližně o 70 tisíc korun.

Mercedes-Benz CLA

Podle přání může být výbava velmi bohatá. Výrobce nabízí panoramatickou střechu, různé dekory interiéru a především bohatou multimediální výbavu Comand Online. Drive Kit Plus je připravený pro spolupráci s iPhonem. Systém umožňuje přímý přístup k sociálním sítím nebo internetovému rádiu. Navigace Garmin pak zobrazuje dopravní zpravodajství v reálném čase.

Mercedes CLA má ve standardu sportovní podvozek a sedmnáctipalcová kola. Ve standardní výbavě bude každý model vybaven asistentem, který hlídá bdělost řidiče a také asistentem, který zabrání nehodě, tedy auto zabrzdí. Další asistenty bude možné přiobjednat, budou hlídat jízdní pruhy, mrtvé úhly nebo dokážou auto zaparkovat příčně i podélně. Nový Mercedes CLA se bude vyrábět spolu s modely třídy A v Maďarsku.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.