Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate: superkombík za 2,8 milionu

aktualizováno 
Mercedes-Benz připravil společně s dvorním ladičem AMG vrcholnou verzi nového kombi třídy E. Novinka dokáže v pohodě uhánět až 250 km/h a na stovku vystřelí za 4,6 sekundy. Výkonům odpovídá i cenovka.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate | foto: Mercedes-Benz

Nové kombi E 63 AMG od Mercedesu je odpovědí na konkurenci v podobě Audi RS6 Avant nebo BMW M5 Touring. Jedná se o supervýkonný vůz, který ale nepostrádá dostatek praktičnosti. Vždyť dokáže uvést až 1950 litrů nákladu. V základní konfiguraci má zavazadlový prostor superkombi objem 695 litrů.

O pohon výkonného stěhováku se stará vidlicový osmiválec o objemu 6208 kubických centimetrů. Maximální výkon 386 kW (525 koní) vrcholí při 6800 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 630 Nm při otáčkách 5200 ot./min.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate

To vše stačí na sprint z nuly na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Na přání lze omezovač nastavit na maximální rychlost 280 km/h při využití jezdecké akademie AMG Driving Academy.

O přenos síly motoru na poháněná kola se stará sedmistupňová automatická převodovka AMGSpeedshift MCT 7. Ta nabízí čtyři režimy: ekologický, komfortní, sportovní a manuální. Kola jsou v základu osmnáctipalcová (pneumatiky vpředu s rozměry 255/40 R18, vzadu 285/35 R18), na přání lze objednat devatenáctipalcová kola (pneu 255/35 R19 vpředu, 285/30 R19 vzadu).

Výrobce udává průměrnou spotřebu 12,8 litru na 100 km, v reálu ale bude nové superkombi jistě žíznivější. Ekologickou zátěž představuje 299 gramů CO2 vypuštěných každý kilometr. Přepracován byl podvozek s novou přední nápravou. O bezpečnou jízdu se stará stabilizace ESP se třemi režimy.

Design nejvýkonnějšího kombi třídy E je agresivnější díky aerodynamickým úpravám. Na první pohled verzi E 63 AMG poznáme podle větších vstupů vzduchu v přední části a specifických LED světel pro denní svícení. Přední světla jsou zabarvená. Zezadu se novinka pozná podle nově navržené dvojice dvojitých koncovek výfuku. Zadní světla jsou typu LED.

Výbava na přání zahrnuje keramické brzdy, červeně nabarvené třmeny brzd a samosvorný diferenciál. Interiér může být obohacen o sportovní tříramenný volant potažená Alcantarou, o ozdoby z uhlíkových vláken a o podsvícené prahy. Dále lze zvolit sedadla z kůže Nappa, parkovací kameru, výkonný audio systém nebo bezklíčový přístup.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate se začne prodávat v únoru příštího roku. Výrobce oznámil základní cenu 108 409 eur, tedy v přepočtu 2,8 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.