Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo hran přicházejí obliny. Mercedes má nové SUV třídy C

aktualizováno 
SUV od Mercedesu pokrývají skoro každý segment. Od roku 2008 patřil střed nabídky hranatému modelu GLK. Ten nyní nahrazuje novinka s označením GLC. Změna jména symbolicky pasuje s obměnou vzhledu, zakulacené C nahrazuje ostře řezané K.

Nabídku SUV a terénních vozů má v současnosti Mercedes opravdu bohatou. Začíná na modelu GLA, pokračuje přes modely GLK, GLE, GLE Coupé, GL až k letitému nestorovi třídy G. Mercedes tak pokryl deriváty SUV skoro všechny své modelové řady.

Fotogalerie

Po nové třídě GLE, která nahradila třídu M, tu máme novinku v podobě SUV třídy C. Ta nahrazuje modelovou řadu GLK. Tato řada se vyznačovala velmi hranatým designem, který odkazoval na po léta neměnný vzhled Mercedesu třídy G.

Nová třída GLC je zcela jiná. Hrany nahradily obliny. Novinka tak připomíná zvětšené základní SUV CLA nebo novinku s poněkud problematickým designem GLE Coupé. Design nového Mercedesu asi žádné velké kontroverze nevyvolá. Je líbivý ze všech stran.

Může vás zajímat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Cena 439.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Dynamická je linie střechy, stejně jako zadní partie vozu. Předek nového Mercedesu je plně v novém designovém jazyku stuttgartského výrobce. Vyváženému vzhledu sluší dlouhý rozvor s koly skoro v rozích karoserie. Oproti starším konkurentům v podobě BMW X3 nebo Audi Q5 vypadá novinka od Mercedesu moderně.

Nové SUV od Mercedesu dlouhé 4 657 milimetrů má rozvor 2 870 milimetrů. Pro posádku tedy bude místa dost. Interiér se nese v duchu posledních vozů německé značky. Nad středovou konzolou s minimem tlačítek je tak umístěn „tablet“, tedy displej infotainmentu. Ten je sice v zorném poli řidiče, eleganci interiéru ale moc nepřidá.

Mercedes-Benz GLC

Jinak má vnitřek nového Mercedesu sportovní glanc. Elegantní jsou výdechy klimatizace, na středové konzole jsou hned tři. Ukazatele na přístrojovém štítu jsou v elegantních tubusech. Na přání může být obložení přístrojové desky dřevěné. Zavazadelník pobere 580 litrů, po sklopení sedadel 1 600 litrů.

Zatím jsou pro nový Mercedes-Benz GLC určené tři pohonné jednotky a nechybí ani hybridní verze. Všechny motorizace jsou spojeny s pohonem všech kol. Říká se, že by se časem mohla objevit i varianta jen s pohonem zadních kol. Stejně tak se čeká výkonná verze AMG.

Naftový základ tvoří provedení 220d s výkonem 125 kW a s maximálním točivým momentem 400 Nm. Vyšší nabídkou je provedení 250d s výkonem 150 kW a maximem točivého momentu 500 Nm. Oba motory jsou čtyřválce s objemem 2,1 litru. Výrobce udává spotřebou obou turbodieselů okolo 5 litrů, což má být o 19 procent méně než u modelu GLK.

Mercedes-Benz GLC

Pro milovníky benzinu připravil Mercedes provedení GLC 250 s výkonem 155 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Toto provedení spotřebuje podle výrobce okolo 6,5 litru benzinu na 100 km, tedy o 12 procent méně než u předchůdce.

Základní naftový Mercedes GLC dokáže uhánět až 210 Km/h a zrychlení z nuly na sto proběhne za 8,3 sekundy. Lepší turbodiesel dokáže vyvinout maximálně 222 Km/h a na stovku se rozjede za 7,6 sekundy. Benzinové provedení má stejnou „maximálku“, zrychlení je o 0,3 sekundy lepší.

Plug-in hybrid GLC 350e spojuje přeplňovaný zážehový motor s objemem dva litry a výkonem 155 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Hybrid je ze všech provedení nejrychlejší i nejpružnější. Dosahuje maximální rychlosti 235 km/h a z nuly na sto vystřelí za 5,9 sekundy. Čistě na elektřinu dokáže ujet až 34 km.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka, hybridní provedení má ale jen sedmistupňový automat. Pro nový model GLC Mercedes nabízí i vzduchové odpružení Air Body Control, který dokáže změnit světlou výšku v rozmezí +50 až -15 milimetru. Vybrat si bude možné z pěti jízdních programů: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.

„Ceník nového modelu bude znám v nejbližších dnech. Současně bude zahájen i příjem objednávek. Nový model bude uveden na evropské trhy ve druhé polovině září 2015,“ uvádí Jan Kuhn z českého zastoupení německé automobilky.

Autor:




Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.