Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo hran přicházejí obliny. Mercedes má nové SUV třídy C

aktualizováno 
SUV od Mercedesu pokrývají skoro každý segment. Od roku 2008 patřil střed nabídky hranatému modelu GLK. Ten nyní nahrazuje novinka s označením GLC. Změna jména symbolicky pasuje s obměnou vzhledu, zakulacené C nahrazuje ostře řezané K.

Nabídku SUV a terénních vozů má v současnosti Mercedes opravdu bohatou. Začíná na modelu GLA, pokračuje přes modely GLK, GLE, GLE Coupé, GL až k letitému nestorovi třídy G. Mercedes tak pokryl deriváty SUV skoro všechny své modelové řady.

Fotogalerie

Po nové třídě GLE, která nahradila třídu M, tu máme novinku v podobě SUV třídy C. Ta nahrazuje modelovou řadu GLK. Tato řada se vyznačovala velmi hranatým designem, který odkazoval na po léta neměnný vzhled Mercedesu třídy G.

Nová třída GLC je zcela jiná. Hrany nahradily obliny. Novinka tak připomíná zvětšené základní SUV CLA nebo novinku s poněkud problematickým designem GLE Coupé. Design nového Mercedesu asi žádné velké kontroverze nevyvolá. Je líbivý ze všech stran.

Může vás zajímat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Cena 439.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Dynamická je linie střechy, stejně jako zadní partie vozu. Předek nového Mercedesu je plně v novém designovém jazyku stuttgartského výrobce. Vyváženému vzhledu sluší dlouhý rozvor s koly skoro v rozích karoserie. Oproti starším konkurentům v podobě BMW X3 nebo Audi Q5 vypadá novinka od Mercedesu moderně.

Nové SUV od Mercedesu dlouhé 4 657 milimetrů má rozvor 2 870 milimetrů. Pro posádku tedy bude místa dost. Interiér se nese v duchu posledních vozů německé značky. Nad středovou konzolou s minimem tlačítek je tak umístěn „tablet“, tedy displej infotainmentu. Ten je sice v zorném poli řidiče, eleganci interiéru ale moc nepřidá.

Mercedes-Benz GLC

Jinak má vnitřek nového Mercedesu sportovní glanc. Elegantní jsou výdechy klimatizace, na středové konzole jsou hned tři. Ukazatele na přístrojovém štítu jsou v elegantních tubusech. Na přání může být obložení přístrojové desky dřevěné. Zavazadelník pobere 580 litrů, po sklopení sedadel 1 600 litrů.

Zatím jsou pro nový Mercedes-Benz GLC určené tři pohonné jednotky a nechybí ani hybridní verze. Všechny motorizace jsou spojeny s pohonem všech kol. Říká se, že by se časem mohla objevit i varianta jen s pohonem zadních kol. Stejně tak se čeká výkonná verze AMG.

Naftový základ tvoří provedení 220d s výkonem 125 kW a s maximálním točivým momentem 400 Nm. Vyšší nabídkou je provedení 250d s výkonem 150 kW a maximem točivého momentu 500 Nm. Oba motory jsou čtyřválce s objemem 2,1 litru. Výrobce udává spotřebou obou turbodieselů okolo 5 litrů, což má být o 19 procent méně než u modelu GLK.

Mercedes-Benz GLC

Pro milovníky benzinu připravil Mercedes provedení GLC 250 s výkonem 155 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Toto provedení spotřebuje podle výrobce okolo 6,5 litru benzinu na 100 km, tedy o 12 procent méně než u předchůdce.

Základní naftový Mercedes GLC dokáže uhánět až 210 Km/h a zrychlení z nuly na sto proběhne za 8,3 sekundy. Lepší turbodiesel dokáže vyvinout maximálně 222 Km/h a na stovku se rozjede za 7,6 sekundy. Benzinové provedení má stejnou „maximálku“, zrychlení je o 0,3 sekundy lepší.

Plug-in hybrid GLC 350e spojuje přeplňovaný zážehový motor s objemem dva litry a výkonem 155 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Hybrid je ze všech provedení nejrychlejší i nejpružnější. Dosahuje maximální rychlosti 235 km/h a z nuly na sto vystřelí za 5,9 sekundy. Čistě na elektřinu dokáže ujet až 34 km.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka, hybridní provedení má ale jen sedmistupňový automat. Pro nový model GLC Mercedes nabízí i vzduchové odpružení Air Body Control, který dokáže změnit světlou výšku v rozmezí +50 až -15 milimetru. Vybrat si bude možné z pěti jízdních programů: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.

„Ceník nového modelu bude znám v nejbližších dnech. Současně bude zahájen i příjem objednávek. Nový model bude uveden na evropské trhy ve druhé polovině září 2015,“ uvádí Jan Kuhn z českého zastoupení německé automobilky.

Autor:




Nejčtenější

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.