Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má novou řadu, která však není nová. Nechybí v ní hybrid

aktualizováno 
Mercedes-Benz představil novou třídu GLE. O úplnou novinku však nejde. V Německu pouze v rámci faceliftu přejmenovali starou známou třídu M. Novinkou je v rámci segmentu pro Mercedes v poslední době už téměř nezbytná verze s hybridním ústrojím.

Mercedes-Benz GLE | foto: Mercedes-Benz

Třída M od Mercedesu je v této podobě na trhu už několik let. Ve Stuttgartu se však rozhodli přejmenovat ji na GLE. Nově založená řada už zahrnuje model GLE Coupé a právě ten posloužil jako mustr pro úpravu současné třídy M. Facelift současné generace spočívá zejména v novém předku vozu a došlo rovněž na interiér. Design zádě je víceméně shodný se současným provedením.

Fotogalerie

Jestliže model GLE Coupé nevypadá příliš fotogenicky, tak GLE nová maska sluší. Základní tvary vozu se však žádných radikálních změn nedočkaly. Novinka je tedy pořád trochu vizuálně obézní „medvěd“.

Změny se udály uvnitř, kde je nová palubní deska s ne zrovna úplně luxusně vypadajícím samostatným sedmipalcovým displejem. Nový je také multifunkční volant.

Novinkou pod kapotou je hybridní ústrojí. Bez toho se dnes už žádný výrobce neobejde. V případě Mercedesu GLE jde o plug-in hybrid s označením 500 e 4Matic. Toto ústrojí spojuje benzinový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem 245 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Kombinovaný výkon 325 kW doplňuje točivý moment 650 Nm. Čistě na elektřinu hybridní GLE dojede 30 km.

Mimo pro SUV od Mercedesu premiérový hybridní pohon lze vybírat i z tradičních motorizací. Turbodiesely jsou dva, a to čtyřválec GLE 250 d s výkonem 150 kW a šestiválec GLE 350 d s výkonem 190 kW. Naftový šestiválec má pohon všech čtyř kol ve standardu, slabší motorizace jej má za příplatek. Oba naftové pohony mají devítistupňovou automatickou převodovku.

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

Mercedes GLE Coupe

Benzin tankují dvě dvakrát přeplňované pohonné jednotky: šestiválec GLE 400 s výkonem 245 kW a osmiválec GLE 500 s výkonem 320 kW. Oba zážehové motory spolupracují s pohonem všech kol.

Vrcholem budou dvě provedení AMG s dvakrát přeplňovaným osmiválcem s objemem 5,5 litru. Slabší model GLE 63 4Matic má výkon 410 kW a obří točivý moment 700 Nm, výkonnější provedení GLE 63 S 4Matic potom disponuje výkonem 430 kW a ještě úctyhodnějším točivým momentem 760 Nm.

Nová odpověď na BMW X6, tedy Mercedes-Benz GLE Coupé se na našem trhu začne prodávat už v srpnu, provedení GLE 350 d 4MATIC kupé má cenovku 1 778 700 korun. Zájemci o nové „emko“ GLE si musí počkat až do září. Ceny zatím výrobce nezveřejnil, ale neměly by se výrazně lišit od současného provedení.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.