Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má novou řadu, která však není nová. Nechybí v ní hybrid

aktualizováno 
Mercedes-Benz představil novou třídu GLE. O úplnou novinku však nejde. V Německu pouze v rámci faceliftu přejmenovali starou známou třídu M. Novinkou je v rámci segmentu pro Mercedes v poslední době už téměř nezbytná verze s hybridním ústrojím.

Mercedes-Benz GLE | foto: Mercedes-Benz

Třída M od Mercedesu je v této podobě na trhu už několik let. Ve Stuttgartu se však rozhodli přejmenovat ji na GLE. Nově založená řada už zahrnuje model GLE Coupé a právě ten posloužil jako mustr pro úpravu současné třídy M. Facelift současné generace spočívá zejména v novém předku vozu a došlo rovněž na interiér. Design zádě je víceméně shodný se současným provedením.

Fotogalerie

Jestliže model GLE Coupé nevypadá příliš fotogenicky, tak GLE nová maska sluší. Základní tvary vozu se však žádných radikálních změn nedočkaly. Novinka je tedy pořád trochu vizuálně obézní „medvěd“.

Změny se udály uvnitř, kde je nová palubní deska s ne zrovna úplně luxusně vypadajícím samostatným sedmipalcovým displejem. Nový je také multifunkční volant.

Novinkou pod kapotou je hybridní ústrojí. Bez toho se dnes už žádný výrobce neobejde. V případě Mercedesu GLE jde o plug-in hybrid s označením 500 e 4Matic. Toto ústrojí spojuje benzinový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem 245 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Kombinovaný výkon 325 kW doplňuje točivý moment 650 Nm. Čistě na elektřinu hybridní GLE dojede 30 km.

Mimo pro SUV od Mercedesu premiérový hybridní pohon lze vybírat i z tradičních motorizací. Turbodiesely jsou dva, a to čtyřválec GLE 250 d s výkonem 150 kW a šestiválec GLE 350 d s výkonem 190 kW. Naftový šestiválec má pohon všech čtyř kol ve standardu, slabší motorizace jej má za příplatek. Oba naftové pohony mají devítistupňovou automatickou převodovku.

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

Mercedes GLE Coupe

Benzin tankují dvě dvakrát přeplňované pohonné jednotky: šestiválec GLE 400 s výkonem 245 kW a osmiválec GLE 500 s výkonem 320 kW. Oba zážehové motory spolupracují s pohonem všech kol.

Vrcholem budou dvě provedení AMG s dvakrát přeplňovaným osmiválcem s objemem 5,5 litru. Slabší model GLE 63 4Matic má výkon 410 kW a obří točivý moment 700 Nm, výkonnější provedení GLE 63 S 4Matic potom disponuje výkonem 430 kW a ještě úctyhodnějším točivým momentem 760 Nm.

Nová odpověď na BMW X6, tedy Mercedes-Benz GLE Coupé se na našem trhu začne prodávat už v srpnu, provedení GLE 350 d 4MATIC kupé má cenovku 1 778 700 korun. Zájemci o nové „emko“ GLE si musí počkat až do září. Ceny zatím výrobce nezveřejnil, ale neměly by se výrazně lišit od současného provedení.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Opel Insignia 2.0CDTi...
Opel Insignia 2.0CDTi...

r.v. 2015, naj. 19 368 km, diesel
579 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.