Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má novou řadu, která však není nová. Nechybí v ní hybrid

aktualizováno 
Mercedes-Benz představil novou třídu GLE. O úplnou novinku však nejde. V Německu pouze v rámci faceliftu přejmenovali starou známou třídu M. Novinkou je v rámci segmentu pro Mercedes v poslední době už téměř nezbytná verze s hybridním ústrojím.

Mercedes-Benz GLE | foto: Mercedes-Benz

Třída M od Mercedesu je v této podobě na trhu už několik let. Ve Stuttgartu se však rozhodli přejmenovat ji na GLE. Nově založená řada už zahrnuje model GLE Coupé a právě ten posloužil jako mustr pro úpravu současné třídy M. Facelift současné generace spočívá zejména v novém předku vozu a došlo rovněž na interiér. Design zádě je víceméně shodný se současným provedením.

Fotogalerie

Jestliže model GLE Coupé nevypadá příliš fotogenicky, tak GLE nová maska sluší. Základní tvary vozu se však žádných radikálních změn nedočkaly. Novinka je tedy pořád trochu vizuálně obézní „medvěd“.

Změny se udály uvnitř, kde je nová palubní deska s ne zrovna úplně luxusně vypadajícím samostatným sedmipalcovým displejem. Nový je také multifunkční volant.

Novinkou pod kapotou je hybridní ústrojí. Bez toho se dnes už žádný výrobce neobejde. V případě Mercedesu GLE jde o plug-in hybrid s označením 500 e 4Matic. Toto ústrojí spojuje benzinový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem 245 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Kombinovaný výkon 325 kW doplňuje točivý moment 650 Nm. Čistě na elektřinu hybridní GLE dojede 30 km.

Mimo pro SUV od Mercedesu premiérový hybridní pohon lze vybírat i z tradičních motorizací. Turbodiesely jsou dva, a to čtyřválec GLE 250 d s výkonem 150 kW a šestiválec GLE 350 d s výkonem 190 kW. Naftový šestiválec má pohon všech čtyř kol ve standardu, slabší motorizace jej má za příplatek. Oba naftové pohony mají devítistupňovou automatickou převodovku.

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

Mercedes GLE Coupe

Benzin tankují dvě dvakrát přeplňované pohonné jednotky: šestiválec GLE 400 s výkonem 245 kW a osmiválec GLE 500 s výkonem 320 kW. Oba zážehové motory spolupracují s pohonem všech kol.

Vrcholem budou dvě provedení AMG s dvakrát přeplňovaným osmiválcem s objemem 5,5 litru. Slabší model GLE 63 4Matic má výkon 410 kW a obří točivý moment 700 Nm, výkonnější provedení GLE 63 S 4Matic potom disponuje výkonem 430 kW a ještě úctyhodnějším točivým momentem 760 Nm.

Nová odpověď na BMW X6, tedy Mercedes-Benz GLE Coupé se na našem trhu začne prodávat už v srpnu, provedení GLE 350 d 4MATIC kupé má cenovku 1 778 700 korun. Zájemci o nové „emko“ GLE si musí počkat až do září. Ceny zatím výrobce nezveřejnil, ale neměly by se výrazně lišit od současného provedení.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.