Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Královské SUV v novém, Mercedes představil nový model GL

aktualizováno 
Tohle auto se bude líbit podnikatelské smetánce u nás stejně jako třeba americkým raperům. Obrovské SUV zaujme hranatější karoserií a příplatkovými gigantickými jedenadvacetipalcovými koly. Pro začátek si bude muset novinka vystačit s dvojicí velkoobjemových motorů.

Mercedes Benz GL (2012) | foto: Mercedes Benz

Největší SUV od Mercedesu, model GL, se dočkal nové verze. Premiéra se uskutečnila na autosalonu v New Yorku. Nejdříve se novinka začne prodávat v USA, do konce roku pak dorazí i do Evropy. Mercedes-Benz očekává tradičně silné prodeje právě v USA, dalšími trhy, kde se nového velkého SUV nemohou dočkat, je Německo, Čína i Česká republika, kde je tato modelová řada oblíbená. Jako ostatně všechna SUV... 

Mercedes Benz GL (2012)

Koncepčně nové GL navazuje na první generaci modelu GL, který se vyrábí od roku 2005. Drží si hranatější design, než najdeme u menšího SUV řady ML. Tak hranatý jako předchůdce ale nový mercedes není. V porovnání s dožívající první generací GL je nové provedení proto elegantnější, což je patrné především na předku a bočních prolisech. Je to krok, který německá automobilka použila i u faceliftu malého SUV GLK a u nové generace modelu ML.

Díky jinému tvaru koncových svítilen, které nově výrazněji zasahují do pátých dveří, působí zadní partie jemnějším dojmem. Zboku zaujme zadní prolis blatníku, který končí v prostředku zadních světel. Mohutnou masu karoserie zjemňuje i zakončení spodní hrany oken. To již není rovné, ale finišuje drobným zalomením, které může vzdáleně připomínat "hokejku" známou z vozů BMW. Subtilnější je poslední sloupek karoserie.

Mercedes Benz GL (2012)

Velikost auta doladí i obří kola. Základní osmnáctipalcové ráfky budou moci zákazníci zaměnit za příplatková 21palcová kola. Dobíhající první generace může mít maximálně o palec menší kola. Novinkou bude příplatkový AMG paket, který zahrne drobné retuše karoserie i vylepšení podvozku. Sportovní paket doposud Mercedes u řady GL nenabízel.

Oproti původnímu GL je novinka o dva centimetry delší. S délkou 5,12 metru, šířkou 2,14 metru a výškou 1,85 metru je to pořádný kus auta. Dostatek místa až pro sedm pasažérů zajistí více než třímetrový rozvor, který se ale oproti předchůdci nezměnil. Zavazadlový prostor pojme necelých 700 litrů nákladu, se sklopenými sedadly pak až 2 300 litrů.

Mercedes Benz GL (2012)

Nové GL přijde na trh nejprve s dvojicí motorů, což platí ale jen pro Evropu, v USA bude k mání jen benzinová verze. Velký benzinový osmiválec v modelu GL 500 má objem 4,6 litru, což odpovídá u současné generace modelu GL 450. Jenže s přeplňováním překonává i současnou pětistovku, která má objem motoru téměř 5,5 litru. Výkon nového GL 500 je rovných 300 kW (408 koní) a i maximum točivého momentu je hezky zaokrouhleno na 600 Nm. Pro porovnání, současné osmiválce dávají 250 a 285 kW.

Fotogalerie

V Evropě asi většinu zákazníků víc zaujme dieselový šestiválec v modelu GL 350 BlueTEC. Tentokrát opravdu třílitrový motor dává výborných 190 kW a přitom splňuje budoucí ekologickou normu Euro 6. Točivý moment je pak ještě větší než u benzinové jednotky, maximum vrcholí na 620 Nm. Současné třílitrové diesely jsou výkonově skromnější, dávají 155 a 165 kW.

Dynamika oběma motorům rozhodně nechybí. Benzin vystřelí na stovku pod šest sekund, diesel potřebuje pro dosažení stejné rychlosti o dvě víc. Ale je o poznání úspornější, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 7,4 litru nafty na sto kilometrů. Benzinový model si pak řekne průměrně o 11,3 litru paliva.

Mercedes Benz GL (2012)

Jelikož sám výrobce tvrdí, že GL je "třída S mezi SUV", nepřekvapí luxusní interiér a množství příplatkových prvků výbavy. Vzduchový podvozek Airmatic je u auta této třídy dnes již povinností. Pro uživatele, kteří častěji opustí běžné silnice, má výrobce připravený i paket On & Offroad, pro městskou džungli pak 360stupňovou kameru, což jsou čtyři kamery v každém rohu auta. O bezpečnost se stará celá armáda pomocníků: od přednárazového asistenta přes brzdicího asistenta až třeba po adaptivní tempomat.

Cenu výrobce zatím nestanovil, ale velmi pravděpodobně se nebude příliš odlišovat od cen současného dosluhujícího modelu. Diesel začíná na necelých 1,9 milionu korun, benzinový model GL 500 pak stojí téměř 2,5 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.