Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes C je milovník benzinek z vůle euroúředníka

aktualizováno 
Model C je jedním z nejdůležitějších mercedesů v nabídce a dealeři na něj už sbírají objednávky. Čtenář iDNES.cz auto nachytal při nočních testech u Stuttgartu. Nepříjemným překvapením je miniaturní nádrž, vynucená stále přísnějšími normami.

Nový Mercedes třídy C při testování u Stuttgartu | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Největším motorem pokroku ve vývoji automobilů je dnes Brusel. Úředníci tlačící stále dolů limity vypouštěných emisí nutí výrobce k obrovským investicím do vývoje motorů. A také do hledání skulin.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Mercedes C by se vám hodil? Vyberte si ho v klidu domova z nabídky na Automodul.cz.

Jestli jde kvůli legislativě vývoj správným směrem, to je otázka. Každopádně to velmi účinně trénuje kreativitu vývojářů. Mercedes patřil vždy k nositelům pokroku. U nového C se však i on uchýlil k fintě. Nutno uznat, že zatím neobjevené.

Největší potíží je dnes limit emisí CO2 ve výfukových plynech. Jejich množství je přímo závislé na množství spotřebovaného paliva. Motoráři tak dnes kouzlí se spotřebou.

Nový Mercedes třídy C při testování u Stuttgartu

Nový Mercedes třídy C při testování u Stuttgartu

Ale hlavně s tou naměřenou oficiálními normovanými postupy. Běžný uživatel pak zjišťuje, že stopadesátikoňové auto vypije průměrně osm až devět litrů benzinu, ať je staré rok, či dvacet let.

Měření spotřeby udávané v technické specifikaci totiž probíhá v laboratorních podmínkách a ty jsou velmi vzdálené reálnému provozu. Navíc jsou dnešní auta laděna právě na tento laboratorní cyklus. Řídící jednotka motoru například umí poznat, že právě probíhá měření emisí předepsaným způsobem a přizpůsobí chování motoru tak, aby "žral" co nejméně.

Jenže konstruktérům už začínají docházet nápady a v dalším stlačování spotřeby jim dost překáží fyzika. A tak hledají, jak vyzrát na regule, jinde. 

Fotogalerie

V předpisu pro měření spotřeby a potažmo emisí je také definováno, jak musí být auto "vyzbrojeno". Má mít mimo jiné natankováno 90 % objemu nádrže. To lidi u Mercedesu zaujalo. Palivo totiž něco váží a každý ušetřený kilogram jde k dobru. A čím méně toho musí motor táhnout, tím méně sil potřebuje. Nová auta tak dnes hubnou, třeba nové céčko oproti předchůdci o 75 kilogramů.

A hubne i na nádrži. Nádrž nového céčka o objemu 41 litrů je toho důkazem. Všiml si toho v německém ceníku mercedesu britský magazín autocar. Dosud měl tento mercedes nádrž o objemu 59 litrů. Server automodul.cz si všímá, že podobný objem nádrže má třeba kapesní Nissan Micra, ale céčko je o tři kategorie větší a o třetinu delší auto.

"Podle evropských předpisů se však hmotnost měří při 90 % naplnění nádrže a k tomu se připočítává hmotnost řidiče 75 kg. Za dané situace je díky menší nádrži oproti předchůdci Mercedes třídy C oficiálně o 12 kg lehčí," vypočítává automodul.cz. Namísto 53,1 litrů paliva má natankováno při testu spotřeby jen 36,9 litru.

Mohlo by se zdát, že malá nádrž nevadí, vždyť v Česku je benzinka na každém rohu. Jenže zaprvé nikoho moc nebaví často zajíždět k pumpě a zadruhé zrovna v Německu je síť čerpaček o poznání řidší. Když jedete z Berlína na Rujanu, nepotkáte ji přes tři sta kilometrů. Když s trochu výkonnějším céčkem pojedete po německé dálnici, kde ještě stále narazíte na úseky bez rychlostního limitu, máte to tak od benzinky k benzince. A rozhodně nepočítejte, že pojedete nějak extra rychle. Jen pro upřesnění: ze 41 litrů objemu nádrže počítá Mercedes 7 litrů na rezervu.

Menší nádrž a další fígly sice papírovou spotřebu nového C snížily, ale v reálném provozu s tak nízkou spotřebou nepočítejte.

U Mercedesu však naštěstí nejsou padlí na hlavu jako v Bruselu, a tak nabízejí v Německu za příplatek 59,5 eur (asi 1 600 korun) nádrž zvětšenou na 66 litrů. A podle českého ceníku platného od 12. února ji dostanou bez příplatku všechna céčka pro náš trh.

V německém závodě v Brémách spustili výrobu Mercedesu třídy C 4. února 2014. Nové céčko už je v Česku k objednání. Ceny začínají na 837 tisících, zatím jsou k mání jen tři čtyřválcové motory. A výhradně jen verze sedan, kombík dorazí s odstupem.





Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.