Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes G s novým motorem i délkou

  15:09aktualizováno  15:09
Novou verzí obohatí německý Mercedes-Benz terénní typ G, který je v prodeji na světových trzích již přes dvě dekády. Vůz z označením G 270 CDI s moderním pětiválcovým dieselovým turbomotorem vybavený technikou Common-rail se začne objevovat v autosalonech již na počátku příštího roku.

Motor se čtyřventilovou technikou, který pohání i sesterské vozy C, E a M, dává "Géčku" nevyšší výkon 156 koní a solidních 400 Nm točivého momentu již při 1800 ot/min. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem činí 11,3 litrů nafty na 100 km.

Tento motor bude osazován do krátké i dlouhé verze Mercedesu G, přičemž se očekává, že se nově nabízená pohonná jednotka stane velmi populární. Všechny modely nyní mají v základní výbavě zahrnut elektronický stabilizátor jízdy ESP a samozřejmě ABS. Velkou výhodou legendárního terénního vozu je i elektronický trakční systém 4-ETS, který významně zvyšuje stabilitu a usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.

Zajímavým specifikem jsou tři svorné diferenciály. Tím se třída G stává jediným teréním vozem s automatickým trakčním systémem a individuálně zapínatelnými uzávěrkami diferenciálů na světě, čímž získává nadprůměrné předpoklady pro jízdu v opravdu těžkém terénu.

Ze základní čtyřdvéřové verze Mercedesu G odvodila tunningová společnost AMG i o 580 mm delší verzi, která měří 5240 mm a nabízí tři řady sedadel. Svařenou karosérii nejprve upravují technici specializované firmy Binz a až potom míří osmimístný skelet do AMG ke konečné kompletaci.

Základní variantou je tedy G 270 CDI, který nahradil starší verzi 290 GD řady 461. Zákazníci si ale mohou vybrat i výkonnější typy G 320 s V6 motorem o výkonu 215 k, G 400 CDI se čtyřlitrovým dieselem Biturbo V8 a výkonem 250 k, G 500 s moderním V8 benzínovým motorem o výkonu 296 k. Vrchol nabídky tvoří špičkový G 55 AMG s motorom výkonu 354 k. Tento motor zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje největší rychlost 209 km/h. Bohatou sériovou výbavu tvoří novodobý systém ovládání Comand, kožený interiér, elektricky vyhřívané přední sedadla a mnoho dřevěných doplňků v interiéru. Samozřejmostí je možnost individuálních požadavků náročnějších zákazníků.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.