Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

  14:00aktualizováno  14:00
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Příští rok se v Evropě uvolní legislativa a automobilky budou moci nahradit konvenční zpětná zrcátka kamerami. Toto řešení vyhlížejí specialisté na aerodynamiku a úspory paliva, naopak z toho mají v automobilkách a u dodavatelů těžkou hlavu konstruktéři, kteří mají na starosti právě ty kamery, obrovským problémem je totiž jejich čištění.

Kamery místo zrcátek jsou dnes hlavně specialitou konceptů, stejně jako interiér prostý mechanických tlačítek nebo displej místo charakteristické masky chladiče mercedesů (u elektromobilu by byla nanic). Přesně takový je koncept Generation EQ. Už sám název mluví za vše, EQ je zkratkou pro „elektrickou inteligenci“. To spojuje oba velké proudy v překotném rozvoji autoprůmyslu - elektrifikace a umělou inteligenci aut, která se časem obejdou bez řidiče. Daimler dokonce uvažuje o vzniku speciální značky určené pro elektromobily.

Mercedes Generation EQ

Mercedes tak představuje na autosalonu v Paříži ve svém nejnovějším konceptu speciální platformu určenou pro elektromobily, která kromě oceli využívá také hliník a karbon.

Li-ion akumulátory s kapacitou 70 kWh uložené v podlaze živí dva elektromotory, každý pohání jednu nápravu. Dohromady mají sílu 408 koní a 700 newtonmetrů. Vzhledově trochu unylý koncept stojící na jednadvacetipalcových kolech slibuje rozjezd na stovku pod pět sekund a dojezd při střídmém zacházení 500 kilometrů.

Fotogalerie

Mercedes nabízí také několik variant doplňování akumulátorů: speciální 300kW nabíječka prý načerpá do baterek energii na sto kilometrů za pět minut. Nabíjet je možné samozřejmě také mnohem pomaleji z obyčejné zásuvky, anebo taky indukcí bezdrátově.

Čtyřmístný interiér budoucnosti v podání Mercedesu je téměř prostý mechanických ovladačů. Přístrojovce vévodí velký 24palcový displej dlouhý přes půl metru. Na volantu jsou ovladače také dotykové, používající technologii OLED.

Kromě zvládnuté elektrifikace se Mercedes v Paříži na svém konceptu EQ chlubí také technologií pro bezpilotní řízení, samozřejmostí je také komunikace s ostatními vozidly a infrastrukturou (Car2X).





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.