Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

  14:00aktualizováno  14:00
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Příští rok se v Evropě uvolní legislativa a automobilky budou moci nahradit konvenční zpětná zrcátka kamerami. Toto řešení vyhlížejí specialisté na aerodynamiku a úspory paliva, naopak z toho mají v automobilkách a u dodavatelů těžkou hlavu konstruktéři, kteří mají na starosti právě ty kamery, obrovským problémem je totiž jejich čištění.

Kamery místo zrcátek jsou dnes hlavně specialitou konceptů, stejně jako interiér prostý mechanických tlačítek nebo displej místo charakteristické masky chladiče mercedesů (u elektromobilu by byla nanic). Přesně takový je koncept Generation EQ. Už sám název mluví za vše, EQ je zkratkou pro „elektrickou inteligenci“. To spojuje oba velké proudy v překotném rozvoji autoprůmyslu - elektrifikace a umělou inteligenci aut, která se časem obejdou bez řidiče. Daimler dokonce uvažuje o vzniku speciální značky určené pro elektromobily.

Mercedes Generation EQ

Mercedes tak představuje na autosalonu v Paříži ve svém nejnovějším konceptu speciální platformu určenou pro elektromobily, která kromě oceli využívá také hliník a karbon.

Li-ion akumulátory s kapacitou 70 kWh uložené v podlaze živí dva elektromotory, každý pohání jednu nápravu. Dohromady mají sílu 408 koní a 700 newtonmetrů. Vzhledově trochu unylý koncept stojící na jednadvacetipalcových kolech slibuje rozjezd na stovku pod pět sekund a dojezd při střídmém zacházení 500 kilometrů.

Fotogalerie

Mercedes nabízí také několik variant doplňování akumulátorů: speciální 300kW nabíječka prý načerpá do baterek energii na sto kilometrů za pět minut. Nabíjet je možné samozřejmě také mnohem pomaleji z obyčejné zásuvky, anebo taky indukcí bezdrátově.

Čtyřmístný interiér budoucnosti v podání Mercedesu je téměř prostý mechanických ovladačů. Přístrojovce vévodí velký 24palcový displej dlouhý přes půl metru. Na volantu jsou ovladače také dotykové, používající technologii OLED.

Kromě zvládnuté elektrifikace se Mercedes v Paříži na svém konceptu EQ chlubí také technologií pro bezpilotní řízení, samozřejmostí je také komunikace s ostatními vozidly a infrastrukturou (Car2X).





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.