Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

  14:00aktualizováno  14:00
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Příští rok se v Evropě uvolní legislativa a automobilky budou moci nahradit konvenční zpětná zrcátka kamerami. Toto řešení vyhlížejí specialisté na aerodynamiku a úspory paliva, naopak z toho mají v automobilkách a u dodavatelů těžkou hlavu konstruktéři, kteří mají na starosti právě ty kamery, obrovským problémem je totiž jejich čištění.

Kamery místo zrcátek jsou dnes hlavně specialitou konceptů, stejně jako interiér prostý mechanických tlačítek nebo displej místo charakteristické masky chladiče mercedesů (u elektromobilu by byla nanic). Přesně takový je koncept Generation EQ. Už sám název mluví za vše, EQ je zkratkou pro „elektrickou inteligenci“. To spojuje oba velké proudy v překotném rozvoji autoprůmyslu - elektrifikace a umělou inteligenci aut, která se časem obejdou bez řidiče. Daimler dokonce uvažuje o vzniku speciální značky určené pro elektromobily.

Mercedes Generation EQ

Mercedes tak představuje na autosalonu v Paříži ve svém nejnovějším konceptu speciální platformu určenou pro elektromobily, která kromě oceli využívá také hliník a karbon.

Li-ion akumulátory s kapacitou 70 kWh uložené v podlaze živí dva elektromotory, každý pohání jednu nápravu. Dohromady mají sílu 408 koní a 700 newtonmetrů. Vzhledově trochu unylý koncept stojící na jednadvacetipalcových kolech slibuje rozjezd na stovku pod pět sekund a dojezd při střídmém zacházení 500 kilometrů.

Fotogalerie

Mercedes nabízí také několik variant doplňování akumulátorů: speciální 300kW nabíječka prý načerpá do baterek energii na sto kilometrů za pět minut. Nabíjet je možné samozřejmě také mnohem pomaleji z obyčejné zásuvky, anebo taky indukcí bezdrátově.

Čtyřmístný interiér budoucnosti v podání Mercedesu je téměř prostý mechanických ovladačů. Přístrojovce vévodí velký 24palcový displej dlouhý přes půl metru. Na volantu jsou ovladače také dotykové, používající technologii OLED.

Kromě zvládnuté elektrifikace se Mercedes v Paříži na svém konceptu EQ chlubí také technologií pro bezpilotní řízení, samozřejmostí je také komunikace s ostatními vozidly a infrastrukturou (Car2X).





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.