Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to fešák. Mercedes představil GLA, nejnižší SUV na trhu

aktualizováno 
Modelová ofenziva menších Mercedesů pokračuje. Dalším do party je malé SUV GLA, které se veřejnosti představí v září ve Frankfurtu a do prodeje se dostane ještě letos. Podstatné informace o novince a první snímky zveřejnil Mercedes už nyní.

Mercedes-Benz GLA | foto: Mercedes-Benz

Mercedes už před lety vsadil u menších modelů na pohon předních kol a aktuálně tento trend ještě rozšiřuje. Po novém áčku a z něj odvozeném "sedano-kupé" CLA přišlo na řadu dlouho očekávané malé SUV. To Mercedesu v portfoliu oproti nejbližší konkurenci zatím chybělo. Přitom právě tento segment je dnes jedním z nejžádanějších.

Fotogalerie

BMW má v nejnižší třídě model X1, Audi model Q3 a Range Rover sklízí velké úspěchy se stylovým modelem Evoque. A právě k britskému SUV má svým sportovním stylem nový Mercedes nejblíže. Je dokonce výrazně nižší než Evoque, takže víc než SUV vypadá nový Mercedes spíš jako sportovní hatchback.

I to je další důkaz, že popularita SUV nepramení primárně z terénních vlastností aut a že zákazníci oceňují především baculatější tvary a vyšší posazení. A výrobci přání zákazníků plní do puntíku. Přesto Mercedes slibuje, že s lehkým terénem si nové GLA poradí. Pohon čtyř kol systémem 4matic mohou mít všechny verze vyjma základní s nejslabším benzínovým motorem. K dispozici bude i terénní režim převodovky a asistent pro sjíždění z kopce. Displej na středovém panelu pak zobrazí sklon, natočení kol a kompas.

Design se Mercedesu povedl. Vzhled jasně vychází z úspěšného modelu A. Na první pohled je patrná větší světlá výška a jiná linie bočních oken. Ta není dole rovná, ale vzadu se láme směrem nahoru. Vyšší jsou zadní dveře na úkor C sloupku, který je opticky subtilnější. Auto je trochu zaoblenější a SUV geny dokazuje oplastování prahů, podběhů a nárazníků spolu s nezbytnými podélnými nosníky na střeše. Ale vše je provedeno velmi decentně.

Mercedes-Benz GLA

Novinka je extrémně nízká. Na výšku měří 1,494 metru. Pro porovnání s nejbližšími konkurenty: BMW X1 je vysoké 1,545 metru, Audi Q3 1,607 metru a Range Rover Evoque 1,635 metru. Nízká stavba vynikne i ve srovnání s příbuznými modely. Nové áčko je sice nižší o 6,5 centimetru, ale béčko je o stejnou hodnotu vyšší.

Mercedes GLA se bude od počátku nabízet se čtveřicí motorů. Základem bude benzinová verze GLA 200. Označení ovšem klame, protože pod kapotou bude přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 115 kW. Tato verze bude jako jediná v prodeji jen s pohonem přední nápravy. Základem pro tento model bude šestistupňová manuální převodovka, sedmistupňový automat bude za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Silnější benzinové provedení ponese označení GLA 250 a pod kapotou bude zážehový dvoulitr s výkonem 155 kW. V tomto případě už bude na výběr provedení s pohonem přední nápravy a 4matic s pohonem všech kol. Standardem jen v tomto případě sedmistupňový automat, čtyřkolka je za příplatek.

V případě naftových agregátů si Mercedes pro GLA připravil modely 200 CDI a 220 CDI. Oba mají objem 2,2 litru, slabší disponuje výkonem rovných 100 kW, silnější poskytne 125 kW. Ve druhém případě dostane zákazník vždy sedmistupňový automat, u slabšího je základem šestistupňový manuál. Opět platí, že pohon je i zde za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Interiér vychází z příbuzných modelů, jen se sedí o poznání výše. V nabídce bude dlouhý soupis příplatkové výbavy, a to buď samostatně, nebo v jednom ze čtyř paketů včetně sportovního AMG. Z bezpečnostních funkcí nabídne auto asistent jízdy v pruzích, hlídač mrtvých úhlů nebo propracovaný přednárazový asistent. Za příplatek bude automatické parkování nebo aktivní přední světlomety.

Cenu Mercedes zatím nezveřejnil, nechává si ji na světovou premiéru na Frankfurtském autosalonu. S ohledem na konkurenci a na příbuzné modely značky můžeme odhadovat, že by mohla začínat na zhruba na 750 tisících korun včetně daně.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.