Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerodynamický inteligent. Nejkrásnější auto Frankfurtu má nože na vzduch

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V chrámu Mercedesu to hučí jak v úlu. Tisícovka lidí sedí jak v divadle v několika patrech a nakonec bouřlivě tleská. Jedna z největších hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se odhalila. Tou hvězdou na přídi se může hrdě chlubit.

Ale trochu mate jménem: Concept IAA. Tím Mercedes nepodlézá organizátorům autosalonu ve Frankfurtu známém po celém světě jako IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), ale zdůrazňuje tak skvělou aerodynamiku. Je to Intelligent Aerodynamic Automobile.

Koncept Mercedes Intelligent Aerodynamic Automobile

Může vás zajímat

Mercedes třída E 350 2009

Mercedes třída E 350 2009

Cena 570.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Mercedes-Benz Concept IAA se chlubí fantastickým součinitelem odporu vzduchu cd = 0,19. Odborníci na obtékání těles proudem vzduchu si k tomu vypomohli proměnným tvarem vozu. Koncept má totiž na zádi velké výsuvné plochy, které auto při rychlostech nad 80 km/h prodlouží o necelých 40 centimetrů a vylepší tak obtékání vzduchu kolem vozu. Odsunou totiž oblast takzvaného úplavu (zauzlence vírů) až daleko za vozidlo. Výsuvný modul je navíc úžasným designovým doplňkem, i díky rudému podsvícení koncových světel totiž připomíná turbínu.

Nože na řezání vzduchu

Také příď má prvky aktivní aerodynamiky. Lamely masky se napolohují do výhodnější pozice pro lepší proudění pod vozem, klapky upraví proudění kolem podběhů kol, což jsou kritická místa aerodynamiky aut, a dokonce se zavřou otvory v ráfcích.

Fotogalerie

Důležité je také vyhlazení karoserie, světla jsou tedy řešena LEDkami a zrcátka nahradily kamery.

Concept IAA je v „klidové poloze“ dlouhý 5 040 mm, šířka je 1 995 mm a výška pouhých 1 305 mm, rozvor je 2 975 mm. Ladné čtyřdveřové kupé budoucnosti má vepředu menší rozchod kol než vzadu.

O pohon se stará hybridní soustrojí, jehož baterie je možné dobíjet ze zásuvky (plug-in hybrid). Až 279 koní (205 kW) rozjede stuttgartského větroplacha až na elektronicky omezených 250 kilometrů v hodině. Jen na elektřinu ujede 66 kilometrů. Mercedes neudává spotřebu, ale hodnoty vypouštěných emisí oxidu uhličitého, kterými se chlubí (28 a 31 g na km), odpovídají hodnotám kolem 1,2 litru benzinu na 100 km. Ovšem do toho je určitě započítána i jízda jen na elektřinu.





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.