Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerodynamický inteligent. Nejkrásnější auto Frankfurtu má nože na vzduch

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V chrámu Mercedesu to hučí jak v úlu. Tisícovka lidí sedí jak v divadle v několika patrech a nakonec bouřlivě tleská. Jedna z největších hvězd letošního autosalonu ve Frankfurtu se odhalila. Tou hvězdou na přídi se může hrdě chlubit.

Ale trochu mate jménem: Concept IAA. Tím Mercedes nepodlézá organizátorům autosalonu ve Frankfurtu známém po celém světě jako IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), ale zdůrazňuje tak skvělou aerodynamiku. Je to Intelligent Aerodynamic Automobile.

Koncept Mercedes Intelligent Aerodynamic Automobile

Může vás zajímat

Mercedes třída E 350 2009

Mercedes třída E 350 2009

Cena 570.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Mercedes-Benz Concept IAA se chlubí fantastickým součinitelem odporu vzduchu cd = 0,19. Odborníci na obtékání těles proudem vzduchu si k tomu vypomohli proměnným tvarem vozu. Koncept má totiž na zádi velké výsuvné plochy, které auto při rychlostech nad 80 km/h prodlouží o necelých 40 centimetrů a vylepší tak obtékání vzduchu kolem vozu. Odsunou totiž oblast takzvaného úplavu (zauzlence vírů) až daleko za vozidlo. Výsuvný modul je navíc úžasným designovým doplňkem, i díky rudému podsvícení koncových světel totiž připomíná turbínu.

Nože na řezání vzduchu

Také příď má prvky aktivní aerodynamiky. Lamely masky se napolohují do výhodnější pozice pro lepší proudění pod vozem, klapky upraví proudění kolem podběhů kol, což jsou kritická místa aerodynamiky aut, a dokonce se zavřou otvory v ráfcích.

Fotogalerie

Důležité je také vyhlazení karoserie, světla jsou tedy řešena LEDkami a zrcátka nahradily kamery.

Concept IAA je v „klidové poloze“ dlouhý 5 040 mm, šířka je 1 995 mm a výška pouhých 1 305 mm, rozvor je 2 975 mm. Ladné čtyřdveřové kupé budoucnosti má vepředu menší rozchod kol než vzadu.

O pohon se stará hybridní soustrojí, jehož baterie je možné dobíjet ze zásuvky (plug-in hybrid). Až 279 koní (205 kW) rozjede stuttgartského větroplacha až na elektronicky omezených 250 kilometrů v hodině. Jen na elektřinu ujede 66 kilometrů. Mercedes neudává spotřebu, ale hodnoty vypouštěných emisí oxidu uhličitého, kterými se chlubí (28 a 31 g na km), odpovídají hodnotám kolem 1,2 litru benzinu na 100 km. Ovšem do toho je určitě započítána i jízda jen na elektřinu.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.