Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes přestane v roce 2015 vyrábět auta na naftu a benzin

aktualizováno 
Automobilka Mercedes-Benz prý přestane již v roce 2015 vyrábět automobily, které budou jezdit na ropné deriváty. Budoucí mercedesy mají jezdit na biopaliva, vodík nebo má jít o klasické elektromobily.

Mercedes F700 | foto: Mercedes-Benz

Elektromobily by měly být dvou druhů – klasické s dobíjením z elektrické sítě a pak s palivovými články, kde se bude elektřina vyrábět za použití vodíku.

Již v roce 2010 bychom se měli dočkat několika důkazů toho, že to automobilka myslí s touto iniciativou vážně. Prvním důkazem by měl být sériový vůz odvozený ze studie F700. Z této studie by měl sériový automobil převzít především unikátní motor, který u Mercedesu nazvali DiesOtto.

Ten kombinuje režimy práce vznětového a zážehového motoru a v praxi tak přináší účinnost dieselového motoru bez potřeby náročné a drahé dodatečné úpravy výfukových plynů. Motor by měl spalovat výhradně biopaliva.

V roce 2010 se také dočkáme sériového provedení elektrické verze smartu. Tu v současnosti automobilka zkouší v Londýně, kde jezdí asi stovka testovacích kousků. Do roku 2015 se pak pravděpodobně dočkáme i prvních automobilů s palivovými články.

Iniciativa Mercedesu je jistě zajímavá a budeme s napětím sledovat, jak bude automobilka nastolené cíle splnit. Elánu pro to jistě má dost, vždyť do vývoje alternativních druhů pohonů Mercedes investuje miliardy euro. Otázkou však je, zda mu jeho smělé plány nepřekazí konzervativizmus zákazníků a zkostnatělost distribuční sítě paliv.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.