Zvnějšku lze verzi AMG poznat jen podle pozměněných nárazníků a prahů. To podstatné se odehrává pod karoserií, respektive přímo v ní. Jak je dnes nutností, auto prošlo redukční dietou. Mezigeneračně se podařilo shodit 100 kilogramů, což není vůbec málo. Varianta s pohonem zadních kol a se základní délkou rozvoru se dostala pod dvě tuny hmotnosti. Na auto této velikosti je to velmi slušná hodnota.
Hmotnost se podařilo snížit třeba díky použití Li-Ion baterie, která je o 2 kilogramy lehčí než běžný akumulátor. Šetřilo se i na karoserii, dno zavazadelníku je vyrobeno z karbonu. Ušetřilo se i na kovaných ráfcích a v případě příplatkové výbavy i na karbon-keramických brzdových kotoučích. Ty jsou u třídy S použity úplně poprvé.
Posílil motor V8 twin-turbo o objemu 5,5 litru. Konkrétně má o 30 kW více než u předchozí generace. S maximálním výkonem 430 kW tak dokáže auto zasprintovat na stovku za pouhé čtyři sekundy. Údaj platí pro čtyřkolku, verze s pohonem zadní nápravy je o čtyři desetiny pomalejší.
Respekt vzbuzuje i monstrózní točivý moment, maximum je 900 Nm! Bez příplatku je maximální rychlost obligátních 250 kilometrů za hodinu, ale na přání jistě bude možné limit zrušit.
Jak již bylo uvedeno, Mercedes S 63 AMG bude k dispozici se dvěma variantami rozvoru a ve verzi s pohonem zadní nápravy, nebo jako čtyřkolka. Zajímavější je varianta s pohonem zadní nápravy. Ta totiž dostane aktivní odpružení Magic Body Control, které čte silnici před sebou, respektive k tomu používá kameru za čelním sklem. Díky tomu systém dopředu ví, na co má odpružení připravit.
Čtyřkolka 4matic nabídne vzduchový podvozek a adaptivní tlumiče. Na druhou stranu, sprintuje díky záběru všech kol rychleji. Rozvodovka čtyřkolky posílá na zadní nápravu 67 procent výkonu a je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift. Ta má tři jízdní režimy, spořivý C, sportovní S a manuální M. Podle použitého režimu se bude měnit i zvuk výfukového potrubí. V režimu C jsou klapky v potrubí zavřené, ve zbývajících dvou naopak otevřené, takže zvuk bude mnohem razantnější.
Základní rozměr ráfků je 19 palců, příplatkové jsou o palec větší. Luxus uvnitř vozu bude ve znamení speciálních materiálů a detailů se znakem AMG. Posádka si bude užívat v koženém čalounění, sedadla pak budou samozřejmě kompletně elektricky seřiditelná s pamětmi, odvětrávaná i vyhřívaná. Na palubní desce bude velký multimediální displej, ale také klasické analogové hodiny od luxusní značky IWC.
Za příplatek si majitelé budou moci zvolit karbon-keramické brzdy, karbonový kryt motoru, doplňky karoserie, speciální volant a to vše přímo od AMG. V interiéru bude za příplatek špičkové audio od německé firmy Burmester.
Auto bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu a do prodeje se dostane na podzim. Základní cena modelu s pohonem zadních kol bude těsně pod hranicí čtyř milionů korun, čtyřkolka a prodloužený rozvor zvednou cenu o dalších 100 tisíc korun. Další statisíce si pak případní zájemci mohou připravit na doplňkovou výbavu.