Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silniční jachta: pětimetrové kupé Mercedes S se naklání jako motorkář

aktualizováno 
Jachta je hračka boháčů. Praktičnost ani racionalitu na ní nehledejte. Ale zase s ní objedete půlku světa. Přesně takový je opulentní majestát zhmotněný ve více než pětimetrovém kupé Mercedesu. Pod kapotou má vždycky aspoň osmiválec a sedmimístná cenovka začíná trojkou.

Mercedes-Benz S Coupé je novou generací řady CL. Výrobce však model i označením výrazněji svázal s prezidentskou třídou S, novinka se tak jmenuje S Coupé.

Exhibice bohatství a luxusu našla další stupeň. Přední světla tu používají krystaly Swarovski, v každé lampě jich je 47, z toho 30 kulatých je určeno pro směrovku a 17 hranatých pro denní svícení. Krystaly jsou za příplatek, základní provedení světel využívá diody.

Mercedes-Benz S-Class Coupé

Obrovské ladné kupé na evropské poměry monumentálních rozměrů se naživo představí v březnu na autosalonu v Ženevě, ale jako koncept vyvolalo povyk už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Je to spíš těžký atlet. Spíše než sportovce v něm hledejte granturismo, tedy kupé pro přesuny Pařížskou třídou v Praze nebo vysokorychlostní přejezdy napříč Evropou.

Může se hodit

Hledáte nové auto a mercedes by vám vyhovoval? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Jednoduše řečeno je to Mercedes S, který přišel o pár dveří a přidal na rafinovanosti a lehkosti designu. Nápravy rozkročené na téměř třímetrový rozvor (294 cm) nesou karoserii dlouhou 502 centimetrů. Optickou ladnost a eleganci podtrhuje jen 141 centimetrů výšky. Šířka 189 centimetrů je samozřejmě bez zrcátek.

Dveře bez okenních rámů jsou libůstkou, kterou tato kategorie vyžaduje, a ráfky velikosti 18 až 20 palců zase nutností, aby obrovité auto nevypadalo směšně. K tomu je tu prosklená střecha o výměře 1,32 metru čtverečního s funkcí Magic Sky Control, kdy stačí zmáčknout tlačítko a sklo se zatmaví.

Kouzelný podvozek Magic Body Control udržující konstantní výšku nad povrchem přidává speciální funkci, která při průjezdu zatáčkou nakloní karoserii o 2,5 stupně směrem dovnitř oblouku. Zmenší tak boční zrychlení, které může být nepříjemné posádce.

"Vůz se v zatáčce nakloní podobně jako jezdec na motocyklu, a sníží tak příčné zrychlení působící na cestující," vysvětluje šéf vývoje u Mercedesu Thomas Weber.

Fotogalerie

Systém je doplněním funkce Magic Body Control, která přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na každém kole mění řídící jednotka podle potřeby tlak. Vyzbrojena je na to stereokamerou za čelním sklem, která skenuje náklony vozovky 15 metrů před autem. Číst ve vozovce a připravovat odpružení jednotlivých kol dokáže v rozsahu 30 až 180 km/h. Pro hledání děr se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti.

Z "eska" převzalo kupé také soubor funkcí Intelligent Drive. Má infrakameru pro noční vidění, velký barevný head-up displej a radar adaptivního tempomatu, sám zabrzdí a umí pomoci řidiči v krizových situacích.

Interiér kupé vychází ze sedanu. Je čtyřmístný a zadní sedadla jsou oddělena středovou konzolí. Řidič se spolujezdcem se mohou nechat rozmazlovat masážní funkcí sedadel a samozřejmě vyhříváním a odvětráváním. Nechybí speciality v podobě ionizátoru vzduchu v kabině, který může být také parfémovaný, nebo vyhřívané opěrky ve dveřích a samozřejmě ani super audiosoustava Burmester.

Do prodeje startuje tento koráb s 4,7litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Verze S 500 má výkon 455 koní a 700 newtonmetrů točivého momentu, které posílá na zadní kola automatická převodovka. Ve výfukovém potrubí má motor elektronikou ovládané klapky, které mění hlas v závislosti na zvoleném režimu.

"Ceny nového modelu budou zveřejněny na přelomu dubna a května. Uvedení na trh je plánováno na přelomu září a října," říká mluvčí českého zastoupení značky Jan Kuhn.





Nejčtenější

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.