Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silniční jachta: pětimetrové kupé Mercedes S se naklání jako motorkář

aktualizováno 
Jachta je hračka boháčů. Praktičnost ani racionalitu na ní nehledejte. Ale zase s ní objedete půlku světa. Přesně takový je opulentní majestát zhmotněný ve více než pětimetrovém kupé Mercedesu. Pod kapotou má vždycky aspoň osmiválec a sedmimístná cenovka začíná trojkou.

Mercedes-Benz S Coupé je novou generací řady CL. Výrobce však model i označením výrazněji svázal s prezidentskou třídou S, novinka se tak jmenuje S Coupé.

Exhibice bohatství a luxusu našla další stupeň. Přední světla tu používají krystaly Swarovski, v každé lampě jich je 47, z toho 30 kulatých je určeno pro směrovku a 17 hranatých pro denní svícení. Krystaly jsou za příplatek, základní provedení světel využívá diody.

Mercedes-Benz S-Class Coupé

Obrovské ladné kupé na evropské poměry monumentálních rozměrů se naživo představí v březnu na autosalonu v Ženevě, ale jako koncept vyvolalo povyk už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Je to spíš těžký atlet. Spíše než sportovce v něm hledejte granturismo, tedy kupé pro přesuny Pařížskou třídou v Praze nebo vysokorychlostní přejezdy napříč Evropou.

Může se hodit

Hledáte nové auto a mercedes by vám vyhovoval? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Jednoduše řečeno je to Mercedes S, který přišel o pár dveří a přidal na rafinovanosti a lehkosti designu. Nápravy rozkročené na téměř třímetrový rozvor (294 cm) nesou karoserii dlouhou 502 centimetrů. Optickou ladnost a eleganci podtrhuje jen 141 centimetrů výšky. Šířka 189 centimetrů je samozřejmě bez zrcátek.

Dveře bez okenních rámů jsou libůstkou, kterou tato kategorie vyžaduje, a ráfky velikosti 18 až 20 palců zase nutností, aby obrovité auto nevypadalo směšně. K tomu je tu prosklená střecha o výměře 1,32 metru čtverečního s funkcí Magic Sky Control, kdy stačí zmáčknout tlačítko a sklo se zatmaví.

Kouzelný podvozek Magic Body Control udržující konstantní výšku nad povrchem přidává speciální funkci, která při průjezdu zatáčkou nakloní karoserii o 2,5 stupně směrem dovnitř oblouku. Zmenší tak boční zrychlení, které může být nepříjemné posádce.

"Vůz se v zatáčce nakloní podobně jako jezdec na motocyklu, a sníží tak příčné zrychlení působící na cestující," vysvětluje šéf vývoje u Mercedesu Thomas Weber.

Fotogalerie

Systém je doplněním funkce Magic Body Control, která přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na každém kole mění řídící jednotka podle potřeby tlak. Vyzbrojena je na to stereokamerou za čelním sklem, která skenuje náklony vozovky 15 metrů před autem. Číst ve vozovce a připravovat odpružení jednotlivých kol dokáže v rozsahu 30 až 180 km/h. Pro hledání děr se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti.

Z "eska" převzalo kupé také soubor funkcí Intelligent Drive. Má infrakameru pro noční vidění, velký barevný head-up displej a radar adaptivního tempomatu, sám zabrzdí a umí pomoci řidiči v krizových situacích.

Interiér kupé vychází ze sedanu. Je čtyřmístný a zadní sedadla jsou oddělena středovou konzolí. Řidič se spolujezdcem se mohou nechat rozmazlovat masážní funkcí sedadel a samozřejmě vyhříváním a odvětráváním. Nechybí speciality v podobě ionizátoru vzduchu v kabině, který může být také parfémovaný, nebo vyhřívané opěrky ve dveřích a samozřejmě ani super audiosoustava Burmester.

Do prodeje startuje tento koráb s 4,7litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Verze S 500 má výkon 455 koní a 700 newtonmetrů točivého momentu, které posílá na zadní kola automatická převodovka. Ve výfukovém potrubí má motor elektronikou ovládané klapky, které mění hlas v závislosti na zvoleném režimu.

"Ceny nového modelu budou zveřejněny na přelomu dubna a května. Uvedení na trh je plánováno na přelomu září a října," říká mluvčí českého zastoupení značky Jan Kuhn.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.