Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silniční jachta: pětimetrové kupé Mercedes S se naklání jako motorkář

aktualizováno 
Jachta je hračka boháčů. Praktičnost ani racionalitu na ní nehledejte. Ale zase s ní objedete půlku světa. Přesně takový je opulentní majestát zhmotněný ve více než pětimetrovém kupé Mercedesu. Pod kapotou má vždycky aspoň osmiválec a sedmimístná cenovka začíná trojkou.

Mercedes-Benz S Coupé je novou generací řady CL. Výrobce však model i označením výrazněji svázal s prezidentskou třídou S, novinka se tak jmenuje S Coupé.

Exhibice bohatství a luxusu našla další stupeň. Přední světla tu používají krystaly Swarovski, v každé lampě jich je 47, z toho 30 kulatých je určeno pro směrovku a 17 hranatých pro denní svícení. Krystaly jsou za příplatek, základní provedení světel využívá diody.

Mercedes-Benz S-Class Coupé

Obrovské ladné kupé na evropské poměry monumentálních rozměrů se naživo představí v březnu na autosalonu v Ženevě, ale jako koncept vyvolalo povyk už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Je to spíš těžký atlet. Spíše než sportovce v něm hledejte granturismo, tedy kupé pro přesuny Pařížskou třídou v Praze nebo vysokorychlostní přejezdy napříč Evropou.

Může se hodit

Hledáte nové auto a mercedes by vám vyhovoval? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Jednoduše řečeno je to Mercedes S, který přišel o pár dveří a přidal na rafinovanosti a lehkosti designu. Nápravy rozkročené na téměř třímetrový rozvor (294 cm) nesou karoserii dlouhou 502 centimetrů. Optickou ladnost a eleganci podtrhuje jen 141 centimetrů výšky. Šířka 189 centimetrů je samozřejmě bez zrcátek.

Dveře bez okenních rámů jsou libůstkou, kterou tato kategorie vyžaduje, a ráfky velikosti 18 až 20 palců zase nutností, aby obrovité auto nevypadalo směšně. K tomu je tu prosklená střecha o výměře 1,32 metru čtverečního s funkcí Magic Sky Control, kdy stačí zmáčknout tlačítko a sklo se zatmaví.

Kouzelný podvozek Magic Body Control udržující konstantní výšku nad povrchem přidává speciální funkci, která při průjezdu zatáčkou nakloní karoserii o 2,5 stupně směrem dovnitř oblouku. Zmenší tak boční zrychlení, které může být nepříjemné posádce.

"Vůz se v zatáčce nakloní podobně jako jezdec na motocyklu, a sníží tak příčné zrychlení působící na cestující," vysvětluje šéf vývoje u Mercedesu Thomas Weber.

Fotogalerie

Systém je doplněním funkce Magic Body Control, která přizpůsobuje odpružení každého kola zvlášť stavu vozovky ještě před tím, než kolo najede na hrbol nebo vymete díru. Na každém kole mění řídící jednotka podle potřeby tlak. Vyzbrojena je na to stereokamerou za čelním sklem, která skenuje náklony vozovky 15 metrů před autem. Číst ve vozovce a připravovat odpružení jednotlivých kol dokáže v rozsahu 30 až 180 km/h. Pro hledání děr se dívá až padesát metrů před auto a systém zajímají už třímilimetrové nerovnosti.

Z "eska" převzalo kupé také soubor funkcí Intelligent Drive. Má infrakameru pro noční vidění, velký barevný head-up displej a radar adaptivního tempomatu, sám zabrzdí a umí pomoci řidiči v krizových situacích.

Interiér kupé vychází ze sedanu. Je čtyřmístný a zadní sedadla jsou oddělena středovou konzolí. Řidič se spolujezdcem se mohou nechat rozmazlovat masážní funkcí sedadel a samozřejmě vyhříváním a odvětráváním. Nechybí speciality v podobě ionizátoru vzduchu v kabině, který může být také parfémovaný, nebo vyhřívané opěrky ve dveřích a samozřejmě ani super audiosoustava Burmester.

Do prodeje startuje tento koráb s 4,7litrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Verze S 500 má výkon 455 koní a 700 newtonmetrů točivého momentu, které posílá na zadní kola automatická převodovka. Ve výfukovém potrubí má motor elektronikou ovládané klapky, které mění hlas v závislosti na zvoleném režimu.

"Ceny nového modelu budou zveřejněny na přelomu dubna a května. Uvedení na trh je plánováno na přelomu září a října," říká mluvčí českého zastoupení značky Jan Kuhn.





Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.