Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nejzářivější novinka autosalonu Paříž

  17:52aktualizováno  17:52
Titul za nejparádnější barvu z autosalonů posledních let by si Mercedes za své zářivé modré SLS zasloužil. Elektrický racek míří do prodeje, stojí deset milionů.

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive se konečně představuje v podobě, ve které vyrazí za nejnedočkavějšími elektrickými závodníky.

Tento úžasný supersport s racčími křídly místo dveří byl od začátku stavěný s tím, že dostane i elektrickou verzi.

A i ta je v mnohém unikátní. Ve středovém tunelu jsou uložené vodou chlazené lithiové články pohánějí čtyři elektromotory umístěné vždy na konci hnacích hřídelí každého kola. Synchronní elektromotory (každý má 45 kilo a točí až 13 tisíc otáček) posílají na podložku dohromady 750 koní a ohromujících tisíc newtonmetrů točivého momentu.

Jak jezdí elektrický racek

EXKLUZIVNĚ

Vyzkoušelí jsme elektrický Mercedes SLS AMG - ČTĚTE ZDE

Modrý přízrak z Affalterbachu s bzučením elektropohonu vystřelí z nuly na stovku za 3,9 sekundy a poletí maximálně elektronicky omezených dvě stě padesát.

Z domácí zásuvky se elektrický racek nabíjí dvacet hodin, s pomocí speciální nabíječky se články z vysokonapěťového zdroje naplní za tři hodiny.

Oproti benzinové verzi museli konstruktéři nahradit hydraulický posilovač řízení elektrohydraulickým.

Fotogalerie

Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 R 19, zadní pak 295/30 R 20, za nimi se schovávají karbokeramické kotouče brzd.

Základní cena tohoto unikátu je 416 500 eur, tedy deset a půl milionu. V nabídce bude pět barev karoserie, mezi nimi i tu jménem "Electricbeam magno AMG".





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.