Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes SSK: auto za 200 milionů

  8:37aktualizováno  8:37
Krásný červený Mercedes-Benz SSk z roku 1929 se stal v pátek na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu druhým nejdražším autem na světě. Neznámý kupec za něj zaplatil 4,18 milionu liber, to je asi 200 milionů korun.

Sportovní dvoumístný Mercedes SSK, vyrobený v pouhých 36 exemplářích, odpočíval po dlouhé roky v "kouzelné" venkovské stodole poblíž Norfolku ve střední Anglii.

Proč kouzelné? Nepatřila totiž nikomu jinému, než Georgi Milliganovi - milovníkovi a sběrateli veteránů.

Když letos v květnu ve věku 94 let zemřel, vydalo jeho království veteránů své poklady.

Kromě starých aut, nashromáždil jich od roku 1927 čtyřicet, sbíral také parní lokomotivy a hasičská auta.

Dražba, ve které se prodalo 38 veteránů, vydělala přes šest milionů liber.

Mercedes-Benz SSK

Vyráběn v letech

1928/1934

Motor

přeplňovaný, 6 válců v řadě

Objem (ccm)

7069

Vrtání x zdvih (mm)

100 x 150

Maximální výkon (kW/k)

132-165/180-225 (podle některých zdrojů až 300) při 3 300 ot./min

Převodovka

manuální, čtyřstupňová

Brzdy vpředu/vzadu

bubnové

Řízení

hřebenové, bez posilovače

Délka x šířka x výška (mm)

4250 x 1700 x 1250

Rozvor (mm)

2950

Rozchod vpředu /vzadu (mm)

1425/1425

Pneumatiky přední

6,5 x 20

Pneumatiky zadní

7 x 20

Objem nádrže (l)

120

Hmotnost (kg)

1700

Maximální rychlost (km/h)

192

Spotřeba (l/100 km)

23

Mimo Mercedesu SSK bylo v nabídce Ferrari Dino, Maserati, Rolls Royce, Hispano-Suiza, Bentleye, nebo Mercedes 300SL Gullwing se vzhůru vyklápěnými dveřmi... Kompletní seznam dražených pokladů najdete ZDE.

Mercedes SSK, který v pátek změnil majitele, koupil Milligan v roce 1941 za 400 liber.

Válka byla v té době v plném proudu a žádný Angličan by si v té doBĚ Německé auto nekoupil.

Mercedes SSK se stal druhým nejdražším veteránem historie, prvenství drží Bugatti 41 Royale z roku 1930. Jedno z šesti celkově vyrobených aut bylo v roce 1987 vydraženo za 5,5 milionu liber = 260 milionů korun.

Mercedes-Benz 38/250 SSK, pohání 7,1 litrový přeplňovaný motor. Vyrobeno bylo pouze 36 kusů.

Vydražený exemplář pochází z roku 1929. Ve své době to byl  nejrychlejší sportovní automobil.

U zrodu modelu SSK stál v roce 1928 Ferdinand Porsche, který v té době působil jako technický ředitel u Daimleru. Byl to jeho poslední rok u Mercedesu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.