Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes ustřihl rackovi SLS křídla a chystá nejkrásnější roadster

  12:05aktualizováno  12:05
Fanoušci otevřeného supersportu od Mercedesu se oficiálního představení dočkají na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. První obrázky roadsteru SLS ale Mercedes ukázal už teď. Auto má ještě zalepená loga a drobnou kamufláž.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster | foto: Mercedes-Benz

Mercedes SLS je nádherný sporťák s obrovským výkonem a designem navazujícím na legendární model 300SL z padesátých let. Stejně jako slavný předchůdce má i kupé křídlové dveře, které se otvírají vzhůru. Kvůli racčím křídlům se původnímu 300SL přezdívalo Gullwing a tuto přezdívku si od fandů nese i nový model.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Jenže otevřená verze logicky nemůže mít křídlové dveře s panty ve střeše, přesto se zavřené verzi může rovnat. První skici roadsteru SLS unikly již před dvěma měsíci z patentového úřadu. Z aktuálně zveřejněných fotografií je pak patrné, že se vše povedlo téměř dokonale a nový Mercedes SLS roadster bude patřit mezi nejkrásnější otevřená auta vůbec.

Až na střechu a dveře vypadá roadster stejně jako zavřené kupé. Má tak velmi dlouhou příď, vysoký ponton a malou kabinu. Mercedesu, který postavila ladičská firma AMG, se v tomto případě retro styl povedl a elegantně navázal na původní model, kterému táhne skoro na šedesátku.

Ohromující let racka

Svezení s Mercedesem SLS AMG - čtete ZDE

A nutno dodat, že i původní 300SL existoval vedle zavřeného provedení i v otevřené variantě, které se prodalo nakonec i víc kusů. Jenže tenkrát začal Mercedes vyrábět otevřený model až po ukončení výroby zavřené verze, tentokrát budou oba modely sjíždět z výrobních linek souběžně.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Skládací střechu pojal Mercedes klasicky, je plátěná, třívrstvá a má vlepené klasické zadní bezpečnostní sklo. Střechu je možné skládat či vytahovat až do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Celý proces trvá 11 sekund a samozřejmě je plně automatický. Zajímavé je, že se Mercedesu podařilo udržet na uzdě hmotnost vozu. Přestože otevřenou verzi musel vyztužit, vzrostla váha otevřeného modelu oproti kupé jen o dva kilogramy.

Vyztužené jsou oba prahy a navíc byly do karoserie vloženy dvě křížové výztuhy na obou koncích kabiny. Ty mají eliminovat vibrace a do toho zadního je dokonce zakomponován subwoofer Bang & Olufsen. Samotná skládací střecha je po složení velmi úsporná a v autě by měl zbýt alespoň symbolický zavazadlový prostor.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Pod kapotou zůstane u roadsteru stejná technika jako u kupé. Za ideálním rozložením hmotnosti stojí koncepce transaxle, kdy je motor vpředu a rozvodovka s převodovkou až před zadní nápravou. Milovníci velmi rychlé jízdy se tak mohou těšit na 6,2litrový osmiválec s ohromujícím výkonem 420 kW a maximem točivého momentu 620 Nm. Na stovku se roadster dostane bezpečně pod čtyři sekundy, jak to bude s maximální rychlostí ale zatím výrobce neprozradil. U kupé činí maximální rychlost závratných 315 kilometrů v hodině, u otevřené verze to možná bude trochu méně.

Termín zahájení prodeje a ani cenu nového roadsteru SLS zatím výrobce neprozradil. Vše podstatné se dozvíme v polovině září při oficiální premiéře. V každém případ to ale bude drahý špás. Kupé stojí na českém trhu 4,5 milionu korun a patří tak mezi nejdražší sportovní auta vůbec.

Autoři:


Témata: Retro, Mercedes-Benz


Nejčtenější

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.