Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

auto.iDNES.cz

  • Sobota 25. října 2014. Beáta

Mercedes ustřihl rackovi SLS křídla a chystá nejkrásnější roadster

  12:05
Fanoušci otevřeného supersportu od Mercedesu se oficiálního představení dočkají na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. První obrázky roadsteru SLS ale Mercedes ukázal už teď. Auto má ještě zalepená loga a drobnou kamufláž.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster | foto: Mercedes-Benz

Mercedes SLS je nádherný sporťák s obrovským výkonem a designem navazujícím na legendární model 300SL z padesátých let. Stejně jako slavný předchůdce má i kupé křídlové dveře, které se otvírají vzhůru. Kvůli racčím křídlům se původnímu 300SL přezdívalo Gullwing a tuto přezdívku si od fandů nese i nový model.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Jenže otevřená verze logicky nemůže mít křídlové dveře s panty ve střeše, přesto se zavřené verzi může rovnat. První skici roadsteru SLS unikly již před dvěma měsíci z patentového úřadu. Z aktuálně zveřejněných fotografií je pak patrné, že se vše povedlo téměř dokonale a nový Mercedes SLS roadster bude patřit mezi nejkrásnější otevřená auta vůbec.

Až na střechu a dveře vypadá roadster stejně jako zavřené kupé. Má tak velmi dlouhou příď, vysoký ponton a malou kabinu. Mercedesu, který postavila ladičská firma AMG, se v tomto případě retro styl povedl a elegantně navázal na původní model, kterému táhne skoro na šedesátku.

Ohromující let racka

Svezení s Mercedesem SLS AMG - čtete ZDE

A nutno dodat, že i původní 300SL existoval vedle zavřeného provedení i v otevřené variantě, které se prodalo nakonec i víc kusů. Jenže tenkrát začal Mercedes vyrábět otevřený model až po ukončení výroby zavřené verze, tentokrát budou oba modely sjíždět z výrobních linek souběžně.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Skládací střechu pojal Mercedes klasicky, je plátěná, třívrstvá a má vlepené klasické zadní bezpečnostní sklo. Střechu je možné skládat či vytahovat až do rychlosti 50 kilometrů za hodinu. Celý proces trvá 11 sekund a samozřejmě je plně automatický. Zajímavé je, že se Mercedesu podařilo udržet na uzdě hmotnost vozu. Přestože otevřenou verzi musel vyztužit, vzrostla váha otevřeného modelu oproti kupé jen o dva kilogramy.

Vyztužené jsou oba prahy a navíc byly do karoserie vloženy dvě křížové výztuhy na obou koncích kabiny. Ty mají eliminovat vibrace a do toho zadního je dokonce zakomponován subwoofer Bang & Olufsen. Samotná skládací střecha je po složení velmi úsporná a v autě by měl zbýt alespoň symbolický zavazadlový prostor.

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster

Pod kapotou zůstane u roadsteru stejná technika jako u kupé. Za ideálním rozložením hmotnosti stojí koncepce transaxle, kdy je motor vpředu a rozvodovka s převodovkou až před zadní nápravou. Milovníci velmi rychlé jízdy se tak mohou těšit na 6,2litrový osmiválec s ohromujícím výkonem 420 kW a maximem točivého momentu 620 Nm. Na stovku se roadster dostane bezpečně pod čtyři sekundy, jak to bude s maximální rychlostí ale zatím výrobce neprozradil. U kupé činí maximální rychlost závratných 315 kilometrů v hodině, u otevřené verze to možná bude trochu méně.

Termín zahájení prodeje a ani cenu nového roadsteru SLS zatím výrobce neprozradil. Vše podstatné se dozvíme v polovině září při oficiální premiéře. V každém případ to ale bude drahý špás. Kupé stojí na českém trhu 4,5 milionu korun a patří tak mezi nejdražší sportovní auta vůbec.

Autoři:

Témata: Mercedes-Benz, Retro


Volkswagen Golf 1.2 TSI
Volkswagen Golf 1.2 TSI

r.v. 2012, naj. 40 000 km, benzín
335 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.