Mercedes A

Mercedes A | foto: Mercedes

Mercedes za cenu octavie

  • 61
Nejmenší mercedesí třída A možná působí mezi klasicky střiženými auty s hvězdou na čumáku poněkud nepatřičně, bylo by ale chybou ho přehlížet. Mercedesy mají punc aut pro smetánku. Do smetánky už patří spousta z nás - nové "áčko" totiž stojí tolik co octavia.

Předchozí generace "áčka" přišla před 11 lety s převratnou konstrukcí sendvičového podvozku, uvnitř nabídla spoustu místa a rodiny si ji chválily.

Stávající druhá generace, která přijela před třemi lety i v třídveřové verzi označované jako kupé, kvality předchůdce zachovala, navíc přidala ještě šmrncovní sportovní vzhled. Mercedes jich vyrobil na půl milionu, i s první generací do dneška vzniklo 1,7 milionu Mercedesů A.

Komplikovanou konstrukci "MPVčkoidního" mercedesu s pohonem předních kol automobilka u nástupce podle posledních informací pravděpodobně opustí. Pokud je mercedes třídy A vaším favoritem, je nejvyšší čas pro něj vyrazit. Na český trh právě vstupuje v pozměněné (faceliftované) podobě. A pozor, základní cena je na úrovní srovnatelně výkonné Škody Octavie.

Od července je v platnosti nový ceník. Třídveřové A 150 (70 kW) je nově za 420 000 Kč včetně DPH. Sériová výbava tohoto modelu obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, multifunkční volant, rádio s CD, klimatizaci, ESP, indikaci poklesu tlaku v pneumatikách a světelný senzor.

Nově byla homologována i "dodávková" verze N1, která vyjde bez DPH na 372 941 Kč.

Například pro nejprodávanější modely A 150 a A 170 je možné připlatit za ECO Start-Stop funkci, která snižuje spotřebu benzinu v městském provozu až o devět procent tím, že vypíná při čekání na křižovatce motor.

Pro třídveřový turbodieselový model A 160 CDI vyvinul Mercedes BlueEFFICIENCY Paket, díky kterému stačí na ujetí 100 kilometrů 4,5 litru nafty. Snížení spotřeby dosáhli vývojáři snížením světlé výšky o deset milimetrů a dalšími aerodynamickými úpravami.

Omlazený Mercedes A se pozná podle nově tvarovaných světel, nově tvarovaného nárazníku a mřížky chladiče.

Jiné tvarování dostal i zadní nárazník a koncová světla. Uvnitř najdeme více odkládacích prostor a nové materiály.

Blikající brzdovky

Blikající brzdová světla varují automobilisty jedoucí v závěsu. Nejsou mezi auty úplnou novinkou. Do "áčka" se ale dostávají premiérově.

Při nouzovém brzdění z rychlosti vyšší než 50 km/hod začnou velkou frekvencí blikat brzdová světla a varují tak řidiče jedoucí v závěsu, kteří tak mohou na tuto situaci reagovat rychleji a zabránit střetu.

U Mercedesu zjistili, že brzdná reakce řidiče se díky tomu v průměru zkrátí o 0,2 s. Brzdná dráha se tak při výchozí rychlosti 80 km/h může zkrátit o 4,40 metru, pokud je výchozí rychlost 100 km/h, je to až 5,50 m.

Pokud budete prudce brzdit z rychlosti přesahující 70 km/h, k blikajícím brzdovým světlům se přidají ještě směrovky.