Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má nové značení modelů a mění abecedu

  12:48aktualizováno  12:48
Automobilka Mercedes-Benz se rozhodla udělat pořádek v označení některých modelů. Jde jí o to, aby zákazníci přesně věděli, kam v hierarchii daný typ zapadá. Novou roli také dostane značka Maybach, která bude použita pro extrémně luxusní verze běžných modelů. Začíná se s řadou S.

Mercedes-Maybach | foto: Mercedes-Benz

Může se hodit

Líbí se vám mercedesy a rádi byste si nějaký pořídili? Vyberte si z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Mercedes-Benz mění značení postupně s tím, jak dochází k modelové obměně. Tak například kupé odvozené od řady S už se v nejnovějším provedení nejmenuje CL, ale prostě S-Coupé. Podobně to platí pro kupé odvozené od řady E. Zatímco dříve to byl model CLK, teď je to E-Coupé.

Pořádek v písmenech

Teď automobilka oznámila, že bude v nastoleném trendu pokračovat i u dalších modelových řad. U standardní modelové linie A, B, C, E a S zůstává vše při starém. Stejně tak čtyřdveřová kupé se nadále budou jmenovat CLS a CLA, minimálně dokud nedojde k rozšíření této řady (to není momentálně v plánu). Ale třeba u roadsterů už dojde ke změnám. Velký kabriolet se bude nadále jmenovat SL, protože stejně jako sedan třídy S míří do nejluxusnějšího segmentu.

Fotogalerie

Ale malý SLK už čeká v příští generaci přejmenování, stane se z něj SLC. To mimo jiné také ukazuje, že Mercedes si ponechává zadní vrátka pro případný ještě menší roadster, písmeno C u něj totiž značí střední třídu, a to jak technicky, tak velikostně.

K největším změnám dojde u modelové řady off-roadů a SUV. Původní klasický hranatý model G se nadále bude jmenovat stejně. Ovšem nadále tu nezůstane kámen na kameni. Jediným modelem, který jinak odpovídá novému značení, je nové malé SUV GLA odvozené od řady A. O kus větší model GLK se při modelové obměně přejmenuje na GLC. A třeba třída ML, která je mezi SUV dnes již legendou, bude drasticky přejmenována na GLE. Velký model GL pak ponese označení GLS, což je opět náznak toho, že míří do nejvyšších pater.

Celkově bude nové značení jednoduché: klasické modely si ponechají stávající značení, SUV vždy ponesou označení GL, čtyřdveřová kupé CL a roadstery SL. Poslední písmeno v těchto řadách pak bude označovat velikostní, technickou i cenovou úroveň modelu, jak to již po mnoho let platí u běžných typů.

Změní se i označování pohonů. Modely s diesely budou jednoduše za číselným znakem modelu mít písmeno d, hybridy h, elektromobily a plug-in hybridy písmeno e, auta na zemní plyn c a písmeno f bude patřit vozům s vodíkovými články.

Nový život pro Maybach

Mercedes se také rozhodl pro své modely zavést dvě nové značky. Namísto plného jména Mercedes-Benz ponesou některé modely označení Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach. První je určena vysoce výkonným modelům a označení už používá nové sportovní kupé Mercedes-AMG GT. S postupnou výměnou modelů se pak budou jako Mercedes-AMG nejspíš označovat všechny extrémní verze mercedesů.

Velkou novinkou je oživení značky Maybach. Ta už nebude žít sama jako před lety, ale bude označovat superluxusní varianty běžných modelů. Jako první (a na dlouhou dobu bez pokračování) se se značkou Mercedes-Maybach počítá pro tři vysoce luxusní modely třídy S. Půjde o typy Mercedes-Maybach S600, Mercedes-Maybach S500 a Mercedes-Maybach S400. Všechny dostanou speciální prvky výbavy a například i o 200 mm prodloužený rozvor. Verze S400 bude určena speciálně pro čínský trh, šestiválec 3,0 litru totiž umožní snížit daňové zatížení, které je v Číně na superluxusní evropské limuzíny uvaleno.

Maybach pak podle vyjádření zástupců značky nemá v plánu v brzké době začít vyrábět SUV nebo hybridní modely. To se však může v budoucnu změnit s tím, jak se budou měnit požadavky zákazníků. Značku Maybach zrušil po původním oživení Mercedes v roce 2012 poté, co její luxusní sedany 57 a 63 nedovedly konkurovat modelům Bentley a Rolls-Royce. Vyšperkovaná třída S prý teď má mít šanci modelům těchto značek zákazníky sebrat. V plánu nejsou ani vyšší modely, byť je tu možnost přípravy varianty s ještě delším rozvorem náprav. Ale vše bude záležet na požadavcích zákazníků. A zdá se, že v tomto případě půjde především o nároky čínských klientů.

Třída S je trhák

Třída S je totiž v Číně doslova prodejní trhák. A u Mercedesu jsou tím možná trochu zaskočení. Kupci S třídy v Číně jsou totiž v průměru o 15 let mladší než zákazníci této řady jinde na světě. Zatímco v Číně si třídu S kupuje zákazník, kterému je v průměru sotva přes 40 let, v Evropě i na jiných trzích mají čerství majitelé třídy S v průměru už něco přes 55 let.

A není to ani tím, že by v Číně byl tento model okrajovou záležitostí. Naopak, téměř každý druhý Mercedes třídy S se prodá v Číně. Značka od uvedení nové generace v závěru loňského roku prodala už 100 tisíc kusů novinky, což jsou samozřejmě rekordní čísla. Představitelé Mercedesu tvrdí, že tolik prodaly BMW a Audi modelů 7 a A8 dohromady. Od počátku letošního roku našlo zákazníky 75 391 vozů řady S, což je dvakrát více než se jich prodalo za stejné období před rokem.



Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Renault Espace 1.6dCi-118KW INITIALE...
Renault Espace 1.6dCi-118KW INITIALE...

r.v. 2016, naj. 29 698 km, diesel, 1. majitel
859 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.