Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedesy řídí tlusťoši, BMW arogantní chlapáci, myslí si Němci

aktualizováno 
Řidiči luxusních aut v Česku páchají podle policie přestupky častěji než lidé, kteří sedí za volanty levnějších vozů. Vyplývá to z policejních statistik za první pololetí roku 2009. Němečtí výzkumníci ověřili, že si s typem auta spojujeme i určitý typ člověka.
Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor

Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor | foto: Peugeot

Kvalita, servis a výkon je jedna věc, image automobilky je věc druhá. Marketingová oddělení všech značek se snaží prodávat s představou určité image, kterou jejich vozy reprezentují a z kterou by se měl ztotožnit i zákazník. Většinou jsou to přívlastky jako sexy, pružný, rychlý, dokonalý a auta mají podle reklamních stratégů přinášet maximální požitky z jízdy.

Přestupky páchají častěji řidiči luxusních vozů

"Udělal jsem si porovnání zastoupení jednotlivých výrobních značek, respektive jejich řidičů, na přestupcích a na počtu registrovaných vozidel, abych buď vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů," vysvětluje Josef Tesařík z policejního prezidia. Lidé by podle něho s řidiči luxusních vozů neměli závodit a raději jim na silnici uhnout.

Policejní statistik na vzorku asi 65 000 přestupků zjistil, že řidiči drahých a rychlých vozů měli na přestupcích až pětapůlkrát vyšší podíl, než na počtu registrovaných aut.

První pětici nejčastějších hříšníků podle tohoto měřítka tvořili řidiči vozů Mercedes, Volvo, BMW, Subaru a Audi. Naopak na druhé straně žebříčku se umístili řidiči aut značek Wartburg, VAZ, Škoda, Dacia a Daewoo.

Analýza policejních čísel potvrzuje mínění motoristické veřejnosti, že řidiči rychlých drahých automobilů se v silničním provozu chovají ne tak ohleduplně, jako ostatní řidiči. Josef Tesařík dodal, že k zhruba stejným závěrům dospěly i univerzitní výzkumy.

Ne vždy se ale představy shodují se skutečností. Mannheimský Spiegel Institut zveřejnil studii, ve které se 1 029 respondentů snažilo odpovědět na otázku, jak Němci vnímají majitele aut podle značek. A u některých to opravdu jiskřilo.

Frajer v audi: atraktivní a odvážný

Audi se podařilo změnit image značky z nudné rachotiny pro důchodce, kterou mělo kdysi. Dnes má reputaci moderních, zábavných aut, kterými se dokonce vozí i nejvyšší představitelé německé politiky.

Za typického řidiče audi lze podle výzkumu považovat ambiciózního kariéristu, který je rozvernější než řidič mercedesu nebo BMW. Audista je ale méně arogantní, mladší a také méně zámožný. Ale je víc sexy než třeba mercedesář.

Chlapák v BMW: divoký a mužný

Podle Němců jsou řidiči BMW skutečnými rychlíky na silnici, bláznivější už jsou jen majitelé porsche. Jsou považováni za sportovní a arogantní řidiče, kteří ale nejsou tolik úspěšní jako porschisté. BMW je každopádně považováno za nejvíc "mužnou" značku.

Stydlivka ve fiatu: nebohatá, zakřiknutá

Pro Němce je fiat jednoznačně dámským autem. A proto za jeho volantem většinou sedí mladá žena bez univerzitního vzdělání, která pracuje jako řadový zaměstnanec a má pravděpodobně malý plat. Je středně sportovní typ, není arogantní a otevřená vůči okolnímu světu. Je taky trochu stydlivá.

Slušňák ve fordu: chudý a ošklivý

Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.

Tlustý mercedesář: vážný maloměšťák

Řidiči Mercedesů mají tři důležité charakteristiky: jsou serióznější než všichni ostatní řidiči, je jim většinou přes padesát let a mají pověst pravého maloměšťáka. Účastníci ankety ho charakterizují jako usedlého konzervativce na volné noze, který je trochu arogantní a většinou tlustý. Mnohem lépe dopadl malý bratr mercedesů, smart. Ten je většinou spojován se sportovní mladou ženou v ekologicky šetrném vozítku.

Ministka: mladá a sexy

Mini je podle výzkumu nejženštějším modelem a mezi něžným pohlavím má nejvíc obdivovatelek. Řidičkou je mladá žena (30 a méně) s nízkým příjmem, často to bývá ještě studentka. Většina z nich ale má nějakého sponzora - tatínka, maminku nebo manžela, který jí pomáhá financovat její malé vozítko. A zřejmě to dělají rádi, řidička mini totiž nejvíc odpovídá představě ideální ženy: je krásná, kosmopolitní, odvážná, sportovní a veselá.

Upřímný opelista: mercedesáři by mohli závidět

Přestože se marketingoví stratégové snaží prezentovat značku Opel jako mladou a sexy automobilku, jejich snaha slaví v představách Němců jen malý úspěch. Největší devizou řidičů opelů je jejich upřímnost a skromnost. Ale pak přicházejí jen samé horší vlastnosti: podle respondentů najdeme za volantem astry nebo corsy neatraktivní, nesportovní a přízemní řidiče. Na druhou stranu neztratili smysl pro humor a jsou považováni za šťastnější zákazníky než ti, kteří chodí pro mercedesy.

Kráska v peugeotu: kosmopolitní a skromná

Krásná žena zřejmě za volant německého auta nepatří. Raději si podle výzkumu sedne do mini, smartu, nebo do vozu některé cizí (neněmecké) značky. A peugeot je hned první na řadě. Typickou řidičkou je pak přitažlivá žena ve středních letech, s průměrným platem a smyslem pro humor. Zdobí ji zdvořilost a skromnost.

Docela slušný volkswagenista: šťastný průměr

Image této značky je podle institutu trochu nejasná, protože Volkswagen prodává po celém Německu spousty aut všem typům lidí. Což vlastně odpovídá jménu značky: volks + wagen = lidové auto (německy). Typického majitele tak ztělesňuje průměr ve všech kategoriích: klasický příslušník střední třídy, s průměrným platem a středním vzděláním. Není ani mladý, ani starý, není to zrovna sportovec, ale není úplně líný. Do jisté míry je i slušný a kosmopolitní, plachý a odvážný zároveň.

Pište do diskuze pod článkem

Ještě stále chcete mít forda? Jaké auto řídíte a jací jste? Jak vidíte ostatní řidiče? A jak škodovkáře?

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.